Vraag
Reacties
Oplossing
GOLDENLION67
Level 7

Krijg ik een nieuw modem bij wifi middel?

Ik heb nu internet xxl met een compal modem, als ik dit om laat zetten naar Wifi middel, krijg ik dan ook nieuwe apparatuur, of volstaat het modem wat ik nu heb?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jeff
Level 9

In de basis vervangt Ziggo modems bij een order wanneer dat technisch noodzakelijk is om de nieuwe snelheid te kunnen behalen (er zijn meer redenen maar laten we die nu voor het gemak even achterwege laten en beperken tot de vraag van de TS). De Compal CH7465LG is prima in staat om de snelheid behorende bij WiFi middel te leveren. Tevens wordt dit modem niet actief uitgefaseerd. Er zal dus geen nieuw modem verstuurd worden naar aanleiding van je bestelling.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jeff
Level 9

Het modem wat je nu hebt volstaat.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Bij het omzetten van pakketten naar hoger internet, kan het zijn dat er een nieuw modem wordt opgestuurd de Sagemcom F3896LG

en kan je de Compal gratis terug sturen.

Maar het kan ook zijn wat @Jeff  zegt dat dit zo blijft,

maar je gaat waarschijnlijk naar nieuw modem en Euro docis 3.1 toe.

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.
@GOLDENLION67 schreef:Ik heb nu internet xxl met een compal modem, als ik dit om laat zetten naar Wifi middel, krijg ik dan ook nieuwe apparatuur, of volstaat het modem wat ik nu heb?”

Als u van Internet XXL - 400/40 (vanaf nu 500/40) overstapt naar Wifi Middel 400/40 dan blijft uw internetsnelheid hetzelfde. Daarom lijkt er, zoals @Jeff ook al schreef, geen reden om uw modem te vervangen. Voor Ziggo scheelt dat onnodige verzendkosten en administratieve rompslomp en voor u scheelt het dat u geen ander modem hoeft te installeren.

0 Kudos
HaJee83
Level 13

Waarom zou hij een nieuw modem moeten krijgen? Wifi middel is nog minder snel dan het XXL abonnement. Lijkt mij geen enkele noodzaak om dan nu een Sagem modem te krijgen.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@HaJee83  Ik zei 2 optie's het hoeft niet, maar kan wel.

Ze gaan langzaam de witte Compal en Arris uitfaseren en de Sagemcom er voor in de plaats, maar soms wil met snelheid update wel eens een nieuw modem opgestuurd worden, maar kan ook zijn, alles ziet er goed uit, we laten het zo.

Daarom zei er zijn 2 opties, en houd er rekening mee dat, je mag nieuw modem weigeren en terug sturen binnen 14 dagen, maar kan ook zijn dat alles zo blijft. Is net wat Ziggo wil en doet met de upgrade.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Vergeet niet dat de Docsis 3.0 apparatuur langzaam aan vervangen word. Dus om netwerk technische redenen kan er wel degelijk genoeg reden tot vervanging zijn.

Dat staat volledig buiten het abonnement.

Voor de bandbreedte is het niet noodzakelijk.

mathijse
Level 10

Dave, je maakt het alleen maar verwarrender voor de TS. Je geeft niet twee opties, maar drie: 

1) Bij het omzetten van pakketten naar hoger internet, kan het zijn dat er een nieuw modem wordt opgestuurd 

2) Maar het kan ook zijn wat @Jeff  zegt dat dit zo blijft

3 maar je gaat waarschijnlijk naar nieuw modem en Euro docis 3.1 toe

TS gaat naar gaat niet naar een hogere snelheid en dat is wat @HaJee83  probeert duidelijk te maken. 

Jeff
Level 9

In de basis vervangt Ziggo modems bij een order wanneer dat technisch noodzakelijk is om de nieuwe snelheid te kunnen behalen (er zijn meer redenen maar laten we die nu voor het gemak even achterwege laten en beperken tot de vraag van de TS). De Compal CH7465LG is prima in staat om de snelheid behorende bij WiFi middel te leveren. Tevens wordt dit modem niet actief uitgefaseerd. Er zal dus geen nieuw modem verstuurd worden naar aanleiding van je bestelling.

GOLDENLION67
Level 7
Topicstarter

Dank je.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Helder en duidelijk @Jeff  en @mathijse 

Houd ons even op de hoogte @GOLDENLION67  als je de upgrade hebt gehad.

0 Kudos
GOLDENLION67
Level 7
Topicstarter

doe ik, ik regel het morgen via de chat.

GOLDENLION67
Level 7
Topicstarter

Net gechat kon alleen een nieuw vast contract afsluiten, ik laat het lekker zo. Zelfs toen ik melde dat mijn abo nu per maand aanpasbaar is kon ik alleen een nieuw contract afsluiten. 

0 Kudos
Arnold1310
Level 14

@GOLDENLION67Ik heb van XXL gewoon mijn abonnement naar Middel kunnen laten overzetten vorige week maandag en was/ben ook 'contractvrij'...

0 Kudos
GOLDENLION67
Level 7
Topicstarter

Bij de 2e chat poging was het binnen 5 minuten geregeld. Abo blijft maandelijks aanpasbaar en ik behoud het Compal modem. 

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @GOLDENLION67 , fijn om te lezen dat het is geregeld via onze chat. 

Mocht je in de toekomst hierover of ergens anders weer de hulp van onze leden kunnen gebruiken, dan ben je hier altijd weer welkom.