Ik heb nu internet xxl met een compal modem, als ik dit om laat zetten naar Wifi middel, krijg ik dan ook nieuwe apparatuur, of volstaat het modem wat ik nu heb?
Opgelost! Ga naar oplossing.
In de basis vervangt Ziggo modems bij een order wanneer dat technisch noodzakelijk is om de nieuwe snelheid te kunnen behalen (er zijn meer redenen maar laten we die nu voor het gemak even achterwege laten en beperken tot de vraag van de TS). De Compal CH7465LG is prima in staat om de snelheid behorende bij WiFi middel te leveren. Tevens wordt dit modem niet actief uitgefaseerd. Er zal dus geen nieuw modem verstuurd worden naar aanleiding van je bestelling.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het modem wat je nu hebt volstaat.
Bij het omzetten van pakketten naar hoger internet, kan het zijn dat er een nieuw modem wordt opgestuurd de Sagemcom F3896LG
en kan je de Compal gratis terug sturen.
Maar het kan ook zijn wat @Jeff zegt dat dit zo blijft,
maar je gaat waarschijnlijk naar nieuw modem en Euro docis 3.1 toe.
Als u van Internet XXL - 400/40 (vanaf nu 500/40) overstapt naar Wifi Middel 400/40 dan blijft uw internetsnelheid hetzelfde. Daarom lijkt er, zoals @Jeff ook al schreef, geen reden om uw modem te vervangen. Voor Ziggo scheelt dat onnodige verzendkosten en administratieve rompslomp en voor u scheelt het dat u geen ander modem hoeft te installeren.
Waarom zou hij een nieuw modem moeten krijgen? Wifi middel is nog minder snel dan het XXL abonnement. Lijkt mij geen enkele noodzaak om dan nu een Sagem modem te krijgen.
@HaJee83 Ik zei 2 optie's het hoeft niet, maar kan wel.
Ze gaan langzaam de witte Compal en Arris uitfaseren en de Sagemcom er voor in de plaats, maar soms wil met snelheid update wel eens een nieuw modem opgestuurd worden, maar kan ook zijn, alles ziet er goed uit, we laten het zo.
Daarom zei er zijn 2 opties, en houd er rekening mee dat, je mag nieuw modem weigeren en terug sturen binnen 14 dagen, maar kan ook zijn dat alles zo blijft. Is net wat Ziggo wil en doet met de upgrade.
Vergeet niet dat de Docsis 3.0 apparatuur langzaam aan vervangen word. Dus om netwerk technische redenen kan er wel degelijk genoeg reden tot vervanging zijn.
Dat staat volledig buiten het abonnement.
Voor de bandbreedte is het niet noodzakelijk.
Dave, je maakt het alleen maar verwarrender voor de TS. Je geeft niet twee opties, maar drie:
1) Bij het omzetten van pakketten naar hoger internet, kan het zijn dat er een nieuw modem wordt opgestuurd
2) Maar het kan ook zijn wat @Jeff zegt dat dit zo blijft
3 maar je gaat waarschijnlijk naar nieuw modem en Euro docis 3.1 toe
TS gaat naar gaat niet naar een hogere snelheid en dat is wat @HaJee83 probeert duidelijk te maken.
In de basis vervangt Ziggo modems bij een order wanneer dat technisch noodzakelijk is om de nieuwe snelheid te kunnen behalen (er zijn meer redenen maar laten we die nu voor het gemak even achterwege laten en beperken tot de vraag van de TS). De Compal CH7465LG is prima in staat om de snelheid behorende bij WiFi middel te leveren. Tevens wordt dit modem niet actief uitgefaseerd. Er zal dus geen nieuw modem verstuurd worden naar aanleiding van je bestelling.
Dank je.
Helder en duidelijk @Jeff en @mathijse
Houd ons even op de hoogte @GOLDENLION67 als je de upgrade hebt gehad.
doe ik, ik regel het morgen via de chat.
Net gechat kon alleen een nieuw vast contract afsluiten, ik laat het lekker zo. Zelfs toen ik melde dat mijn abo nu per maand aanpasbaar is kon ik alleen een nieuw contract afsluiten.
@GOLDENLION67Ik heb van XXL gewoon mijn abonnement naar Middel kunnen laten overzetten vorige week maandag en was/ben ook 'contractvrij'...
Bij de 2e chat poging was het binnen 5 minuten geregeld. Abo blijft maandelijks aanpasbaar en ik behoud het Compal modem.
Hallo @GOLDENLION67 , fijn om te lezen dat het is geregeld via onze chat.
Mocht je in de toekomst hierover of ergens anders weer de hulp van onze leden kunnen gebruiken, dan ben je hier altijd weer welkom.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.