1
Vraag
2
Reageer en help mee
Henk1958

Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Krijg geen notificaties in outlook app op iphone van ziggo mail, wel van hotmail.

Outlook (microsoft 365) op mijn iphone 11, software 15.6, geeft geen notificaties over ontvangen e-mail op mijn ziggo account. Krijg wel notificaties van mijn hotmail account. 

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je naar instellingen gaat en dan naar Mail en klik op Accounts - staat daar je Outlook wel tussen.

 

En welke instellingen heb je toegepast op outlook.

 

Schermafbeelding 2020-10-13 om 14.36.55.png

Henk1958
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je reactie. Outlook staat bij accounts. Heb mijn ziggo account toegevoegd zonder geavanceerde instellingen. Geen notificaties. Heb account verwijderd, opnieuw geinstalleerd met geavenceerde instellingen.

Bij inkomende mail kan ik kiezen tussen SSL, STARTTLS of geen als type versleuteling, dus niet TLS/SSL.

Nadat alles is ingevuld krijg ik een bericht dat ik de smtp instellingen moet controleren. Deze zijn correct.

Voor inkomende mail heb ik SSL, STARTTLS of geen geprobeerd, zonder succes. Instellingen berichtgeving en focus instellingen op iphone zijn allemaal correct.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Henk1958

 

Wat zonde dat het niet lukt om je e-mail goed in te stellen in je Outlook op je telefoon. Ik kan mij voorstellen dat je daar je Ziggo Mail ook graag in ontvangt.  

 

Als je in plaats van de Outlook app, de standaard mail app van Apple gebruikt en daarop je mail instelt. Werkt het dan wel? 

Henk1958
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

 

Hoi Marije,

In de standaard mail app van Apple werkt ziggo mail prima. Heb in Outlook ook mijn Gmail account ingevoerd, en daar krijg ik wel notificaties van, zelfde als mij Hotmail account.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dan durf ik het zo ook niet te zeggen @Henk1958

Wellicht heeft @Bert nog een idee?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik weet niets van Apple apparatuur, mogelijk kan @EnergieBoy je op weg helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Henk1958 

Voor Notificaties ga je naar Instellingen > Mail > en klik dan op Accounts

druk dan op het gewenste Outlook/Hotmail account en stel de notificaties in.

 

Instellingen - MailInstellingen - MailKlik Mail en dan op AccountsKlik Mail en dan op AccountsNu kan je Notificatie aanzettenNu kan je Notificatie aanzetten

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  voor deze dingen behalve IPv6 met Mac daar weet ik weinig van, maar overige gaat dingen gaan vrij goed. 😉

Henk1958
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Dave,

Het probleem is niet outlook of hotmail.

Het probleem is de outlook app voor ios (iPhone) in combinatie met mijn ziggo mail.

Van ziggo mail ontvang ik geen notificaties van nieuwe mail in de outlook app, wel van mijn hotmail en gmail.

Alle imap instellingen voor ziggo mail zijn correct.

Notificaties instellingen ziggo zijn hetzelfde als voor hotmail en gmail.

Heb hetzelfde probleem op mijn ipad.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dan moet je bij instellingen > Meldingen > Outlook App en dan daar meldingen aanzetten, maar ik denk beter dat je even moet inloggen op https://outlook.live.com

Daar even je instellingen even controleren en beheren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dave! Outlook live.com beheert geen instellingen van Outlook op je mobiel.

Outlook draait zelfstandig op alle apparaten en daar gaat iets mis met de meldingen als er een Ziggo mail binnenkomt.

In Android outlook:

Outlook => Instellingen => Meldingen

Outlook => Instellingen => Geluid bij nieuw bericht

Maar ik vermoed dat die wel ingeschakeld staat, maar je weet maar nooit @Henk1958 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

En op iPhone/iPad is het via Instellingen>Meldingen> Outlook dan aanzetten Badges/Stroken/Stijl etc.

 

Was te proberen via de site misschien kon het. Dank je wel @Bert 

 

Ik weet wel dat Outlook en Apple laatste tijd niet lekker loopt op iPhone en iPad

waarom gebruik je geen Mail van Apple zelf @Henk1958 

 

Henk1958
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Zoals al eerder geschreven, alle instellingen kloppen. Denk toch dat het de combinatie outlook/ziggo mail is omdat hotmail en gmail wel goed werken. De mail app van Apple werkt prima, maar mijn voorkeur gaat uit naar outlook omdat ik outlook zelf prettiger vind werken (gebruikt op mijn werk) en èèn app voor mail en agenda. Bedankt voor alle reacties. Hou het voorlopig bij de mail app van Apple.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic