1
Vraag
2
Reacties
Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Krijg geen e-mail meer binnen - POP3 - EM Client

Ik ben een paar dagen weggeweest. Kom thuis en mijn laptop kan ineens geen mail meer binnenhalen. Ik gebruik EM Client als mailprogramma.
Mails komen wel binnen bij webmail van Ziggo en op mijn iPhone.
Hoe kan dat zomaar?
Moet ik in het account van dat mailadres toch ergens instellingen gaan aanpassen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Patrick 61
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Krijg nou wat! 
Ik klik nog een keer op 'fixeren' nadat ik de foutmelding kreeg over de POP3-instelling (had ik al meermalen gedaan...) . Terwijl het systeem (nogmaals) probeert te 'fixeren', klik ik ook op 'diagnostische logging toestaan voor POP3'. Er volgt verder geen logbestand oid - en of dat laatste ermee te maken heeft weet ik niet -  , maar nu springt het bolletje bij POP3 ineens op groen! Opgelost!

Voor mij totaal onnavolgbaar hoe dit is gegaan.
Hoe dan ook: meedenkers bedankt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Tjeerd85

Level 11
Expert
  • 504Posts
  • 48Oplossingen
  • 267Likes

loop allereerst deze instellingen even na, als dat klopt kunnen we verder kijken! 

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo 

Patrick 61
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dag Tjeerd

Had ik al gedaan, vzv ik het allemaal kan volgen.
Dacht dat het aan de POP3 poort lag: ik had daar 110 staan, maar Ziggo zegt 995. Maar het invoeren van 995 loste het niet op. Tips?
(Ik had aanvankelijk twee screenshots bijgevoegd met de POP3 en SMTP-accountinstellingen, maar kreeg van Steefb het dringende advies die te verwijderen)

Steefb

Level 19
Expert
  • 13450Posts
  • 2629Oplossingen
  • 5351Likes

@Patrick 61 verwijder je bijlagen, spammers en scammers zijn gek op werkende e-mail adressen.

 

puppie

Level 16
Expert
  • 1934Posts
  • 52Oplossingen
  • 794Likes

en als je op diagnose klikt wat krijg je dan te zien?

Patrick 61
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@puppie Eerst bij zowel POP3 als als SMTP 'onbekend'.
En als ik dan 'diagnose' klik, komt er na een kort 'testen' bij SMTP 'oke' te staan en bij POP3 'server antwoordt niet'. Zie bijlage.


Patrick 61
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels ook de knop 'fixeren' geprobeerd.
Vervolgens bijgaande popup: zie bijlage.
Wil niet zomaar van alles gaan proberen...

puppie

Level 16
Expert
  • 1934Posts
  • 52Oplossingen
  • 794Likes

de foutmelding van het fixeren geeft het antwoord al.

of een fout in je mail naam of in het wachtwoord.

Dis daar zou je het moeten zoeken.

 

En in je eerste afbeelding zou je nog een vinkje kunnen zetten bij diagnostische logging dan krijg je een log bestand over wat er fout gaat met het pop account.

Patrick 61
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Krijg nou wat! 
Ik klik nog een keer op 'fixeren' nadat ik de foutmelding kreeg over de POP3-instelling (had ik al meermalen gedaan...) . Terwijl het systeem (nogmaals) probeert te 'fixeren', klik ik ook op 'diagnostische logging toestaan voor POP3'. Er volgt verder geen logbestand oid - en of dat laatste ermee te maken heeft weet ik niet -  , maar nu springt het bolletje bij POP3 ineens op groen! Opgelost!

Voor mij totaal onnavolgbaar hoe dit is gegaan.
Hoe dan ook: meedenkers bedankt.

puppie

Level 16
Expert
  • 1934Posts
  • 52Oplossingen
  • 794Likes

Top 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic