Het werkte (met moeite) maar krijg geen ipv6 adressen meer intern na onderhoud van het netwerk op 11-11-2022 (no phun involved)
Ik gebruik Linux en zal regelmatig aanpassingen moeten doen, maar nu krijg ik niks meer voor elkaar om intern ipv6 addressen te krijgen.
Voor onderhoud was het geen probleem. Nu wel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
fUPC heeft om 1 of andere reden niet voor hun complete IPv6 reeks en rDNS, is al eens een topic over geweest.
Waar is dit de output van? Wil wel proberen je te helpen, maar ik moet wel weten wat je aan het doen bent, en waar ik naar kijk. @sjoerd001
Hoi @sjoerd001,
Als je nog hulp nodig hebt, wil je dan antwoord geven op de laatste vraag van @efok?
Bestands type .log wordt niet ondersteund.
Bij deze. Met deze instellingen krijg ik de eerder gemelde ip adressen.
@efok wil je nog eens meekijken?
Ik ben het spoor een beetje bijster. Het lijkt erop dat @sjoerd001 alles nu handmatig heeft geconfigureerd, ipv automatisch, maar ik weet ook niet precies hoe dit zou moeten in zijn geval. Het lijkt me dat je gewoon een prefix opvraagt en automatisch /64 uitdeelt op je LAN ipv "manual override". Maar vraag me niet hoe je dat moet instellen, daarvoor mis ik de info.
Is het inmiddels gelukt @sjoerd001?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.