JPatrickG

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg Safe Online niet geïnstalleerd op Windows 11

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met Safe online.

We hebben Safe Online XL. Reeds geïnstalleerd op een Macbook, twee telefoons (IOS en Android) en een oudere Windows 10 PC.

Nu wil ik het ook installeren op een nieuwe Windows 11-PC.

Voldoende licenties, ik kan ook via Mijn Ziggo het Safe online instellen starten.

Ik geef alle licenties die ik niet gebruik vrij (ook die licentie die blijkbaar bij een vorige mislukte poging is ingesteld!)

Ik kies dan voor Apparaat toevoegen, en kies Mijn apparaat. Na Doorgaan kan ik Dowloaden voor Windows.

Ik start het gedownloade bestanden sta de Network installer van F-Secure toe om wijzigingen aan te brengen.

In de volgende stap accepteer ik en ga door.

De compatibiliteit wordt gecontroleerd, en dan geeft ie aan te installeren en te gaan Opstarten.

Ik krijg in het venster Ziggo Safe Online nu te zien dat ik de bescherming instel voor mezelf, en kan dan op Doorgaan klikken.Even geduld en dan gaat het altijd mis. ik krijg altijd de melding "Kan geen verbinding maken". Opnieuw proberen heeft geen effect.

Na verloop van een paar keer, zie ik de volgende foutcode:

0000-d9d24160e9e4323

of, een andere keer: 0000-e60cabdc899d4fe8

 

Iemand die dit herkent? Is er nog een issue waardoor F-Secure problemen heeft met Windows 11? Op een andere computer, binnen hetzelfde netwerk, met Windows 10 werkt het wel probleemloos. Dus het lijkt me sterk als er dan instellingen in het netwerk in de weg zitten.

Ik heb (tijdelijk) ook de Windows defender firewall uitgeschakeld, maar dat maakt allemaal niets uit.

 

Ik verwijder elke keer voor ik het opnieuw probeer, Safe online uit de Apps. Ik heb de F-Secure removaltool gebruikt. Die geeft aan dat eigenlijk alleen Safe online en logbestanden aanwezig zijn om te verwijderen. Daarna zie ik inderdaad als ik in Program Files (x86) kijk, dat de Safe Online directory bijna leeg. De programma's worden dus wel eerst geïnstalleerd...

 

Wie weet raad?

 

Groet,

 

Patrick

Uitgelicht
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Reacties
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik draai zelf met Macbook, alleen nu even niet, aangezien ik dit vanuit ziekenhuis typ, omdat ik net ben geopereerd.

 

Wat je beste kan doen is volgende Malwarebytes Free  downloaden en deze dan installeren, wees gerust je hebt 14 dagen of 30 dagen geheel licentie en daarmee haal je 99% malware van je PC af. Alles komt in de Quarantaine map, die doe je dan legen en een nieuwe herstart. ( Stel wel in dat Malwarebytes) niet met windows mee opstart.

 

Ga vervolgens naar www.ziggo.nl en log in in de rechterbovenhoek op Mijn Ziggo met je gegevens.

Dan ga je naar producten en vervolgens naar Internet en daar scroll je naar beneden en klik je op 

 

Schermafbeelding 2022-02-18 om 15.05.28.png

 

Vervolgens opent er een oranje scherm hiermee kan je dus kiezen installeren op dit apparaat aan klikken, en dan laat je de installatie van Ziggo Safe Online zijn werk doen.

 

Als alles is geïnstalleerd, klik nog een keer op beveiliging instellen en kijk even welke Licenties er kloppen en welke niet, deze kan je eenvoudig verwijderen.

 

Ik hoor wel of het gelukt is. Anders geef maar tag met een @ en mijn naam erachter Dave! verveel me toch in ziekenhuis af en toe even topic moet kunnen.

14 Reacties 14
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1333Posts
  • 203Oplossingen
  • 670Likes

@JPatrickG dat is inderdaad een vreemd probleem. Ik heb voor je gezocht of er bij ons iets bekend is rondom Safe Online op Windows 11, daar kom ik geen meldingen van tegen.
@Dave! Heb jij al Windows 11 ervaringen met Safe Online? 

Mij komt het ook niet bekend voor, Windows 11 zou het gewoon mogen doen. Hoewel, bij de systeemeisen op onze productpagina zie ik nog geen Windows 11 staan. Na controleren op interne informatiepagina zie ik dat die informatie niet bijgewerkt is en heb ik doorgestuurd om het bij te laten werken. 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik draai zelf met Macbook, alleen nu even niet, aangezien ik dit vanuit ziekenhuis typ, omdat ik net ben geopereerd.

 

Wat je beste kan doen is volgende Malwarebytes Free  downloaden en deze dan installeren, wees gerust je hebt 14 dagen of 30 dagen geheel licentie en daarmee haal je 99% malware van je PC af. Alles komt in de Quarantaine map, die doe je dan legen en een nieuwe herstart. ( Stel wel in dat Malwarebytes) niet met windows mee opstart.

 

Ga vervolgens naar www.ziggo.nl en log in in de rechterbovenhoek op Mijn Ziggo met je gegevens.

Dan ga je naar producten en vervolgens naar Internet en daar scroll je naar beneden en klik je op 

 

Schermafbeelding 2022-02-18 om 15.05.28.png

 

Vervolgens opent er een oranje scherm hiermee kan je dus kiezen installeren op dit apparaat aan klikken, en dan laat je de installatie van Ziggo Safe Online zijn werk doen.

 

Als alles is geïnstalleerd, klik nog een keer op beveiliging instellen en kijk even welke Licenties er kloppen en welke niet, deze kan je eenvoudig verwijderen.

 

Ik hoor wel of het gelukt is. Anders geef maar tag met een @ en mijn naam erachter Dave! verveel me toch in ziekenhuis af en toe even topic moet kunnen.

JPatrickG
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de tips topt nu toe, maar helaas allemaal zonder rewesultaat. Het lijkt erop dat deze Windows machine (Lenovo) domweg niet wil. Elke keer strand ik uiteindelijk op het scherm "kan geen verbinding maken" 

JPatrickG_0-1650373063854.png

Ik zal maar een ander programma gebruiken voor deze PC. Ik geef het op.

 

Groet en toch bedankt!

 

Patrick

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@JPatrickG, Is het nog gelukt of heb je een ander programma in gebruik genomen en werkt dat wel?

JPatrickG
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud,

Het helaas nooitmeer gelukt. Ik heb alle sporen van Safe online van die pc verwijderd en Avast voor de antivirus gebruikt. Als firewall/IPS loopt sowieso alle verkeer langs onze PFSense.

 

Groet 

 

Patrick 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Dat is jammer om te lezen, @JPatrickG .
Bedankt voor de terugkoppeling! 

Alexander77

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo

 

is hier al eens een oplossing voor gevonden 

ook bij mij op een nieuwe computer krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden

 

wat ik ook probeer hij blijft er op hangen

 

ik hoor het graag

 

alexander

Alexander77

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Dave! misschien weet jij er al een antwoord op

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Alexander77  je zou kunnen kijken of je de update's hebt en anders de even paar berichten beneden zie ook deze link Malwarebytes Free en Safe Online verwijderen/ herinstalleren 

 

@JPatrickG  Probeer ook deze stappen eens.

Alexander77

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Dave! 

Ik heb dat geprobeert meerdere keren zelfs

Alle updates geïnstalleerd die er maar waren helaas heeft het allemaal niet mogen helpen 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dan ben ik bang dat 1 van de moderators dit moet oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling van Ziggo zodat er kan gekeken kan worden waar het fout gaat. Ik ga deze zometeen even doorgeven dan komt er morgen weer een moderator langs.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Alexander77 , wat ontzettend irritant dat je tegen dit probleem aanloopt.
 

De meest voorkomende oorzaak van zulke problemen is dat je (onbewust) toch nog een ander anti-virus programma op deze computer hebt staan. Let er wel goed op dat deze niet al standaard op je nieuwe computer staat, waardoor je tegen dit probleem aanloopt.
 

Het is mogelijk dat de eerste installatie niet goed is gegaan waardoor je vast blijft lopen. De beste oplossing hierin is om Safe online eens compleet te verwijderen conform deze handleiding en daarna opnieuw te installeren volgens dit stappenplan. Dan weet je zeker dat je niets overslaat.


Hou je ons op de hoogte?

Mocht je meer informatie willen lezen over de installatie van Safe online, kijk dan op deze pagina.




 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb op mijn Windows Laptop Panda free Antivirus  voordeel is dat deze niet mee draait maar op de achtergrond blijft en bij elk gevaar popup laat zien, en voordeel een USB ingang beveiliging heeft, stop je een USB in de poort komt ie ook met de vraag wilt u deze scannen of controleren. Alleen de Nieuws items uitzetten handmatig via Instellingen, dan werkt het beste. Panda is door mijn Bureau waar ik mijn Administratieve opleiding heb gedaan altijd een advies en blijvend geweest, je moet wel een gratis account aanmaken.

 

Anders doet Windows Defender ook zijn werk die draait ook mee met Panda, dubbel safety. 

Uitgelicht topic