Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met Safe online.
We hebben Safe Online XL. Reeds geïnstalleerd op een Macbook, twee telefoons (IOS en Android) en een oudere Windows 10 PC.
Nu wil ik het ook installeren op een nieuwe Windows 11-PC.
Voldoende licenties, ik kan ook via Mijn Ziggo het Safe online instellen starten.
Ik geef alle licenties die ik niet gebruik vrij (ook die licentie die blijkbaar bij een vorige mislukte poging is ingesteld!)
Ik kies dan voor Apparaat toevoegen, en kies Mijn apparaat. Na Doorgaan kan ik Dowloaden voor Windows.
Ik start het gedownloade bestanden sta de Network installer van F-Secure toe om wijzigingen aan te brengen.
In de volgende stap accepteer ik en ga door.
De compatibiliteit wordt gecontroleerd, en dan geeft ie aan te installeren en te gaan Opstarten.
Ik krijg in het venster Ziggo Safe Online nu te zien dat ik de bescherming instel voor mezelf, en kan dan op Doorgaan klikken.Even geduld en dan gaat het altijd mis. ik krijg altijd de melding "Kan geen verbinding maken". Opnieuw proberen heeft geen effect.
Na verloop van een paar keer, zie ik de volgende foutcode:
0000-d9d24160e9e4323
of, een andere keer: 0000-e60cabdc899d4fe8
Iemand die dit herkent? Is er nog een issue waardoor F-Secure problemen heeft met Windows 11? Op een andere computer, binnen hetzelfde netwerk, met Windows 10 werkt het wel probleemloos. Dus het lijkt me sterk als er dan instellingen in het netwerk in de weg zitten.
Ik heb (tijdelijk) ook de Windows defender firewall uitgeschakeld, maar dat maakt allemaal niets uit.
Ik verwijder elke keer voor ik het opnieuw probeer, Safe online uit de Apps. Ik heb de F-Secure removaltool gebruikt. Die geeft aan dat eigenlijk alleen Safe online en logbestanden aanwezig zijn om te verwijderen. Daarna zie ik inderdaad als ik in Program Files (x86) kijk, dat de Safe Online directory bijna leeg. De programma's worden dus wel eerst geïnstalleerd...
Wie weet raad?
Groet,
Patrick