1
Vraag
2
Reacties
r0bbi3mang

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Krijg Connectbox Giga toegestuurd ipv Ubee UBC1318ZG !?

Hoi,

 

Na behoorlijk lange tijd last te hebben van instabiel internet, voornamelijk jitter issues mbt gamen, heb ik contact opgenomen met de klantenservice en is er een monteur ingepland.

 

Deze monteur is langsgeweest op 26-06-2021 en heeft bevestigd dat mijn upstream niet in orde zou zijn.
Hij stelde voor ivm het intel puma chipset probleem mijn Connectbox om te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG.
Klinkt op zich prima toch?

Helaas heb ik nu ipv het modem dat is afgesproken met deze monteur, een Connectbox Giga ontvangen (geen idee waarom).

Als ik bel met de klantenservice verteld men mij dat er niet veel staat in de monteursbon en dat het dus niet helemaal duidelijk is wat er is afgesproken met deze monteur?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, als ik niks doe ben ik bang dat mijn verbinding binnenkort offline gaat. Daarbij zit het me dwars dat ik NIET het modem heb ontvangen dat is afgesproken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik wil voorop stellen dat gezien de titel van dit topic het probleem niet voledig is "opgelost".

Helaas is het mij nog steeds onduidelijk waarom ik een ander modem heb gekregen dan is toegezegd door de monteur. Echter moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of deze monteur mij wel of niet telefonisch benaderd heeft hierover, omdat voicemail en wisselgesprek uitstaan ivm mijn werkzaamheden, daardoor ben ik prive minder goed bereikbaar (iets met BYOD). Jammer dat de notities (volgens klantenservice) nogal beperkt zijn waardoor ik hier een topic heb aangemaakt.

De connectbox giga beschikt over de puma 7 chipset en ik heb het idee dat de verbinding wel stabieler is dan voorheen. Dit wordt bevestigd door communityleden hier nav de pingplotter resultaten.

Ik twijfel of ik het hierbij moet laten zitten omdat er (momenteel) geen vrije modemkeuze is, en ik ook geen idee heb of de Ubee UBC1318ZG stabieler is dan de connectbox Giga?

Wel wil ik iedereen bedanken voor de feedback en meedenken, ik heb veel respect voor de community hier en ben onder de indruk dat jullie anderen helpen in jullie eigen tijd. Mogelijk dat dit komt vanuit een bepaalde interesse en ervaring 🙂

Bekijk in context

48 Reacties 48
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Werkt de Connect box Giga goed?

Die heeft andere hardware dan de standaard Connect box.

 

Het kan ook nog zijn dat er niet voldoende Ubee UBC1318ZG zijn, omdat die expliciet voor Ziggo zakelijk is en alleen in uitzondering voor consumenten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Hoi @Bert 

Bedankt voor je reactie 🙂

Ik moet bekennen dat ik de Connectbox Giga nog niet heb aangesloten.
Dit is namelijk niet het modem dat mij is toegezegd door de monteur.
Ik snap dat dit specifieke modem over het algemeen voor zakelijke klanten is, maar dan had mij dit niet toegezegd moeten worden door de monteur vind ik?
Daarbij heb ik meerdere klanten voorbij zien komen met een soortgelijk probleem, en hun ervaringen met de Ubee UBC1318ZG zijn positief heb ik begrepen?

Ik bedank je voor je tijd en hoop dat ik dit met een moderator zsm kan oplossen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Let op, je andere modem wordt binnen afzienbare tijd automatisch uitgeschakeld en de nieuwe moet je binnen een bepaalde tijd aansluiten, anders vervalt de activatie en heb je in het geheel geen internet verbinding meer.

 

Ik zou hem sowieso aansluiten als zekerheid dat je een internet verbinding blijft behouden.

Een Ziggo moderator kan daarna kijken wat er moet en/of kan gebeuren.

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Thanks Bert, ben nu zelf even aan het werk, maar ga dat wel binnen die gestelde 14 dagen (vanaf 26-06) moeten doen!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @r0bbi3mang, bijzonder dat je een ander modem hebt ontvangen dan eerder toegezegd door de monteur. Waar dat precies fout is gegaan durf ik zo snel niet te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend is. Zoals @Bert al aangaf is het aan te raden de nieuwe Connectbox Giga aan te sluiten, ook omdat je huidige modem uiteindelijk gedeactiveerd zal worden. Dit is een proces wat automatisch doorloopt vanuit ons systeem en dat kan ik helaas niet tegenhouden voor je.

 

Eenmaal aangesloten zou ik het even aankijken. Werkt het met de Connectbox Giga naar tevredenheid? Dan lijkt het mij omslachtig om alsnog de Ubee voor je te bestellen. Is het niet naar tevredenheid? Laat het dan vooral weten hier. Dan gaan we een poging doen de Ubee voor je te bestellen 😉

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Hallo @Erik S 

Ik ben ermee bekend dat het modem waar ik niet om gevraagd heb geactiveerd dient te worden binnen 14 dagen. Is dit vanaf het moment dat ik de Connectbox Giga heb ontvangen door PostNL?

Kun jij mij ook wat meer specificaties geven over o.a. de chipset die gebruikt wordt in de Connectbox Giga?

Ik zag namelijk dat er meer klanten waren met jitter issues, en zij zijn erg te spreken over de Ubee UBC1318ZG. De ervaringen van de Connectbox Giga zijn mij echter niet bekend.

Wat jammer is dat er geen duidelijke communicatie is genoteerd in jullie systeem, dat er dan opeens een modemswap wordt doorgevoerd moet toch ergens vandaan komen? Mijn postcode en huisnummer heb ik toegevoegd, heb jij de betreffende case bekeken?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zodra het giga connectbox is aangesloten kan een moderator die omruilen voor een Ubee UBC1318ZG de giga moet daarna retour

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem wat alleen in hoge uitzondering aan particulieren geleverd woord waarschijnlijk is daardoor fout gegaan

 

F251CE36-0B88-4977-BE5F-D550DF1C380A.jpeg

 wel vraag ik me af als de upstream waardes nog steeds slecht zijn of dat met de Ubee UBC1318ZG opgelost is het lijkt mijn verstandiger om eerst de oorzaak van het probleem met de upstream uit te zoeken en op te lossen daarna pas het

modem om te ruilen voor een Ubee UBC1318ZG

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Hoi @anoniemforum 

Bedankt voor je reactie! Jammer dat er geen moderator meer gereageerd heeft?

 

Jitter zit tussen de 3 en 6 ms met connectbox Giga, ik begrijp dat jullie Pingplotter adviseren voor dit soort testen?

Die upstream waardes hou ik in de gaten. Als jullie willen kan ik ook een overzicht van het modemlog hier posten uiteraard.

 

Het is zo dat er jaren terug door een monteur 2 kabel breuken zijn geconstateerd, 1 ongeveer 3 meter vanaf het AOP (voor de deur zeg maar) die andere een paar meter vanaf de wijkversterker (zo heet dat toch?)

Dit zou opgelost moeten zijn, graafwerkzaamheden geweest (waar ik weinig van heb meegekregen afgezien van een kaartje in de bus). En er zou een "provisorische" oplossing gemaakt zijn in de wijkversterker aldus die monteur. Of dit daadwerkelijk goed is opgepakt ben ik niet zeker van.

Mogelijk gaat er meer getest moeten worden?

Voor nu zou ik het waarderen als men gewoon zich aan de gemaakte afspraken houdt en mij het modem stuurt dat is toegezegd door de laatste monteur.

Liefste zou ik ook zien dat de groene kabel vanaf wijkversterker naar mijn woning compleet vervangen wordt, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren omdat dat veels te veel geld gaat kosten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@r0bbi3mang vervanging van een groene kabel, kan zeker uitgevoerd worden, als er breuk of weerstand wordt geconstateerd.

Maar daar is eerst een duidelijk bewijs voor nodig.

Een Ziggo moderator komt mogelijk morgen weer langs, begreep dat er vandaag minder aanwezig zijn.

Zij kunnen in de achtergrond kijken en de juiste actie ondernemen.

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Thanks voor je antwoord @Bert , ik wacht even rustig af 🙂

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij mij weten mag een ziggo monteur een zakelijk ziggo modem helemaal niet toezeggen omdat dit buiten zijn bevoegdheid ligt 

neemt niet weg dat de giga het gewoon goed moet doen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MR_CHIP  schreef:

bij mij weten mag een ziggo monteur een zakelijk ziggo modem helemaal niet toezeggen omdat dit buiten zijn bevoegdheid ligt 

neemt niet weg dat de giga het gewoon goed moet doen


@MR_CHIP Dat hangt van de soort monteur af wat zij mogen of niet mogen, sommige monteurs zetten ook een Ubee weg, als ze die in de auto hebben liggen en als er al van alles geprobeerd en uitgesloten is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je ping plotter laten lopen op een laptop of pc die bekabeld is aangesloten na een half uur een printscreen van het scherm maken

 

een moderator kan misschien wel regelen dat de groene coax kabel van de straatkast naar je huis vervangen woord anders kun je dat aanvragen via www.mijnaansluiting.nl

 

ook kan een moderator nakijken waneer die kabel gerepareerd was en hoe ze dat hebben gedaan

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De Ubee1318ZG die ik hier ook heb heeft moeite met IPv6 en sommige kunnen dingen blokkeren mocht je een Media Box Next hebben of de Media Box XL

 

Ik heb nu tijdelijk een Connect Box Giga en mijn probleem was weg.

 

Door de hoge up stream en downstream kunnen ze dat laten aanpassen en de Connect Box Giga Zelf is prima box dus de waardes door monteur van Ziggo laten zakken met een demper op de AOP en je modem draait weer zoals het hoort.

 

@anoniemforum  

Geheel eens met je omschrijving 👍🏻

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Was even afwezig, ook weer druk met werk, excuses voor de late reactie.

Ik heb wel de indruk dat de verbinding stabieler is dan voorheen, maar zal dit nog uitgebreider moeten testen, niet echt aan toegekomen vooralsnog.

@MR_CHIP 
Ik snap wat je bedoeld, maar kreeg toch echt wel de indruk dat deze monteur weet waar hij het over heeft. Hij zou ook op vakantie gaan had ik begrepen, dus mogelijk gewoon vergeten, kan gebeuren, ik twijfel niet aan zijn intenties of oprechtheid! Stond er iets meer informatie in zijn log dan was het misschien makkelijker op te lossen? Ik vermoed ook dat de monteur een rechtstreekse lijn heeft met logistics partner, mogelijk dat het daardoor voor klantenservice niet helemaal in te zien is? Daarbij staat mijn voicemail uit en kan ik geen wisselgesprek ontvangen. Dus zelfs als hij gebeld heeft, is er geen manier voor mij dit te achterhalen.
Super chill dat BYOD 😐

@anoniemforumBen zeker wel benieuwd wat jullie vinden qua stabiliteit van mijn verbinding! Helaas nog niet aan toegekomen om pingplotter te draaien, de gratis versie bied genoeg functionaliteit voor een goede ping/jitter test? Die 2 breuken in de groene kabel (jaren terug) zouden gefixed moeten zijn dus hoop dat ik dit kan uitsluiten?

@Dave!Ik denk niet dat een demper voor mij de oplossing is (kan me uiteraard vergissen). Het was voornamelijk de jitter die naar mijn idee te hoog was en de upstream (minimale) waarde die te laag was, momenteel is er dankzij de connectbox giga (denk ik?) wel verbetering qua dat. Je geeft aan hebt zelf ook een connectbox giga, maar tijdelijk? Mag ik vragen waarom tijdelijk?

 

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.
Ik kijk het voorlopig even aan, zodra ik wat meer tijd heb om pingplotter te draaien zal ik de testresultaten zeker even hier posten 🙂

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Half uurtje pingplotter standaard settings naar Google.
Via UTP verbonden naar router die via UTP verbonden is met (nieuwe) connectbox Giga.

Namen vd hops even afgeschermd ivm privacy, hoop dat dit oke is?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de ping plotter ziet er prima uit netjes onder de 30 ms

 

zijn er problemen met de download of upload snelheid?

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@anoniemforum 
Geen problemen met down- en uploadsnelheid, het ging me echt meer op de stabiliteit van de verbinding.

Met mijn oude connectbox had ik het idee dat de jitter te hoog is.

r0bbi3mang
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ik wil voorop stellen dat gezien de titel van dit topic het probleem niet voledig is "opgelost".

Helaas is het mij nog steeds onduidelijk waarom ik een ander modem heb gekregen dan is toegezegd door de monteur. Echter moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of deze monteur mij wel of niet telefonisch benaderd heeft hierover, omdat voicemail en wisselgesprek uitstaan ivm mijn werkzaamheden, daardoor ben ik prive minder goed bereikbaar (iets met BYOD). Jammer dat de notities (volgens klantenservice) nogal beperkt zijn waardoor ik hier een topic heb aangemaakt.

De connectbox giga beschikt over de puma 7 chipset en ik heb het idee dat de verbinding wel stabieler is dan voorheen. Dit wordt bevestigd door communityleden hier nav de pingplotter resultaten.

Ik twijfel of ik het hierbij moet laten zitten omdat er (momenteel) geen vrije modemkeuze is, en ik ook geen idee heb of de Ubee UBC1318ZG stabieler is dan de connectbox Giga?

Wel wil ik iedereen bedanken voor de feedback en meedenken, ik heb veel respect voor de community hier en ben onder de indruk dat jullie anderen helpen in jullie eigen tijd. Mogelijk dat dit komt vanuit een bepaalde interesse en ervaring 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic