Hallo allen, sinds 2 dagen heb ik een Powerline verbinding van Ziggo in gebruik ('extra internetpunt via stopcontact', geen wifi). De ene adapter is aangesloten op de Connectbox in de meterkast, de andere adapter op een kamer op de 1e verdieping met daarop aangesloten een laptop, via LAN kabel. De internetverbinding is goed en stabiel, maar op het moment dat ik een koptelefoon aansluit op de 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting is er een krakend geluid te horen. Als de LAN kabel niet aangesloten is, verdwijnt dit geluid weer, en andersom. Het lijkt van de powerline verbinding te komen. Ook lijkt het geluid sterker te worden bij meer internetactiviteit. Het lijkt er op, dat er iets van storing (stroom?) met het internetsignaal meekomt via het moederbord.
Dit heb ik tot nu toe geprobeerd, zonder effect:
- Andere koptelefoon/oortjes
- Andere stopcontacten/locatie in huis
- Andere LAN kabel
Na zoekwerk op internetfora bleek dat andere mensen problemen hadden met audio-apparatuur maar deze situatie (krakend geluid via hoofdtelefoonaansluiting) ben ik niet tegengekomen. Eerder vandaag heb ik telefonisch contact opgenomen met de Ziggo klantenservice. Het antwoord daar was dat er waarschijnlijk iets misgaat met het signaal, door het elektriciteitsnetwerk in huis en de apparatuur die daarop aangesloten is (het netwerk in huis is bijna 40 jaar oud dus dit is goed mogelijk). Echter kon men mij niet helpen met een oplossing. Langs deze weg wilde ik vragen of anderen met dit probleem te maken hebben gehad of misschien weten wat er aan de hand kan zijn. Bij voorbaat dank voor uw reactie.