Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Hi,
Ik heb een paar keer per dag dat mijn verbinding kort wegvalt (10 seconden of zo).
Ik heb een Connect Box en zie daar ook T3 meldingen.
De laatste keer dat ik de hiccup had is rond de tijd van de laaste INPUT dropped.
Er is een paar maanden geleden een monteur geweest, die heeft wel een stekkertje vervangen maar verder geen probleem geconstateerd.
Ik heb een 50/5 abbo. Kabels in de wijk zijn ca. 40 jaar oud
LOG:
03-09-2020 09:22:14
notice
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Ah ok, dat zal ik zometeen even proberen. Ik had zelf niet het idee dat dit een betere verbinding op gaat leveren maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.
Edit: kabel vervangen, ik zal straks wat resultaten posten
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.
Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).
Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.
Goed dat je flink aan de slag bent gegaan met de adviezen die hier gegeven zijn. Ik zie alleen dat het signaal op het modem nog niet optimaal is. Kun je zoals @Henno aangeeft het modem ook eens rechtstreeks aansluiten op het AOP en dus niet op het verlengde aansluitpunt in je woonkamer? Als het modem dan ook nog een slechte verbinding heeft, dan lijkt het mij verstandig dat we een storingsmonteur voor je in gaan plannen. Ik hoor dan graag op welke data dat het beste schikt.
Het is niet echt mogelijk om het modem in de woonkamer aan te sluiten.
Laat ik de situatie nog een keer uitleggen:
Het huis waar ik woon is in 1980 gebouwd samen met de rest van de wijk. Destijds is er een aansluitpunt gemaakt voor RTV in de woonkamer, weggemoffeld bij een hoek. Dat was destijds klaarblijkelijk gebruikelijk.
Rond 2012 is er verbouwd. Toen is het aansluitpunt verplaatst van de woonkamer naar de meterkast en vernieuwd. Ik weet niet wie dat gedaan heeft, een installatiebedrijf of UPC. Ik weet in ieder geval zeker dat ik het niet zelf gedaan had.
In de doos in de woonkamer zat dit ding:
(toevallig nog gevonden in een doos met allerlei verbouwings restanten).
Daar zat dan een MPC-03 UPC woonkamersplitter op. Ligt ook nog in een la.
De groene kabel is destijd verlengd met een koppelstuk en F schroefconnectoren via een kabel die in een buis zit (binnenshuis dus). Zie fotos eerder in deze thread. Toen is ook de Tratec in de meterkast geplaatst als AOP en is de Hirschmann antenneversterker geplaatst waar ik het eerder over had.
In de meterkast komen alle netwerk en coax kabels van het hele huis uit.
Ik heb zojuist wel even de splitter er tussenuit gehaald en het modem rechtstreeks op het Tratec AOP aangesloten. Kun je even kijken of dit de signaal kwaliteit verbeterd (dus of de ruis niet door de TV kant ge-injecteerd wordt)?
Een monteur laten komen is prima. Ik kan in principe altijd want i.v.m. corona-maatregelen werk ik full-time van thuis uit. Kan dan ook meteen het AOP vervangen worden zoals door @Tom. en @Henno geadviseerd wordt?
Edit: voor alle duidelijkheid: er is dus geen AOP meer in de woonkamer, alleen een blinde doos met een koppelstuk erin)
Edit2: om geen misverstanden te laten ontstaan. Ik werk van thuis uit omdat regering en werkgever dat willen, ik heb zelf dus geen klachten en zit niet in quarantaine of zo (als dat wel zo was zou ik geen monteur willen hebben)
PS: waarschijnlijk off-topic maar voor alle zekerheid: De straatkast staat schuin tegenover mij in het plantsoen. Daar is een paar jaar geleden een keer een grasmaaier van de gemeente tegenaan gereden. Kast is daarna provisorisch dicht gemaakt en na pakweg een half jaar definitief gerepareerd.
@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.
Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).
Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.
Ter info: zonder splitter, dus als het modem rechtstreeks op de AOP zit is het downstream signaal zoals verwacht ca 3 dBmV hoger (gaat vam 2 naar -1)
Upstream is dan 42 dBmV ipv 46
(overigens ik gebruikte OUT1 van de splitter voor het modem, en OUT2 voor TV; ik meen te herinneren dat dat de aanbevolen positie is)
@eFfeM Helder verhaal! Het lijkt mij dan goed dat ik een netwerkmonteur voor je regel die de aansluiting komt vervangen. Op welke data zou dit jou schikken?
@eFfeM Goed dat je eerst nog een eventuele oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluit. Mocht je dit allemaal verder gecontroleerd hebben en nog steeds storing ervaren, dan regel ik graag alsnog de storingsmonteur voor je.
@Paul Ziggo als ik her modem direct op het aop punt aansluit krijg ik nog steeds t3 errors. Op dit moment is het modem nog rechtstreeks aangesloten. Ik weet niet of jij aan jouw kant nog wat kunt zien.
Plan anders maar een monteur in. Ik kan behalve 7 oct altijd
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...