eFfeM
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

Hi,

 

Ik heb een paar keer per dag dat mijn verbinding kort wegvalt (10 seconden of zo).

Ik heb een Connect Box en zie daar ook T3 meldingen.

De laatste keer dat ik de hiccup had is rond de tijd van de laaste INPUT dropped.

Er is een paar maanden geleden een monteur geweest, die heeft wel een stekkertje vervangen maar verder geen probleem geconstateerd.

 

Ik heb een 50/5 abbo. Kabels in de wijk zijn ca. 40 jaar oud 

 

LOG:

03-09-2020 09:22:14 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 09:22:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.97.133.178 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 06:52:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 06:51:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 05:12:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 05:11:04 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 04:24:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 04:23:23 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:51:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:50:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:02:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:02:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 22:20:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 22:19:50 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:34:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:34:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:16:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:15:44 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 19:23:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 19:23:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 634000000 3 37 256qam 5
2 610000000 4 38 256qam 2
3 618000000 4 38 256qam 3
4 626000000 3 38 256qam 4
5 602000000 4 38 256qam 1
6 642000000 3 38 256qam 6
7 650000000 3 38 256qam 7
8 658000000 3 38 256qam 8
9 666000000 3 37 256qam 9
10 674000000 3 37 256qam 10
11 682000000 3 37 256qam 11
12 690000000 3 37 256qam 12
13 698000000 3 37 256qam 13
14 706000000 4 37 256qam 14
15 714000000 4 37 256qam 15
16 722000000 3 37 256qam 0
17 730000000 3 37 256qam 17
18 738000000 3 37 256qam 18
19 746000000 3 37 256qam 19
20 754000000 3 37 256qam 20
21 762000000 2 37 256qam 21
22 770000000 2 37 256qam 22
23 778000000 1 37 256qam 23
24 786000000 0 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.936 47987271537 86707
2 Goed (Locked) 38.983 47985960522 83204
3 Goed (Locked) 38.983 47985954671 85436
4 Goed (Locked) 38.605 47985956268 86104
5 Goed (Locked) 38.983 47985963211 82162
6 Goed (Locked) 38.605 47985965589 86639
7 Goed (Locked) 38.983 47985976505 85860
8 Goed (Locked) 38.605 47985985446 83847
9 Goed (Locked) 37.636 47985989618 83899
10 Goed (Locked) 37.636 47985998423 82859
11 Goed (Locked) 37.636 47985998252 83012
12 Goed (Locked) 37.636 47986006210 82481
13 Goed (Locked) 37.356 47986002141 82802
14 Goed (Locked) 37.636 47986000573 82307
15 Goed (Locked) 37.636 47985990094 83368
16 Goed (Locked) 37.636 47985996504 82961
17 Goed (Locked) 37.636 47985986559 83081
18 Goed (Locked) 37.356 47985973212 85492
19 Goed (Locked) 37.356 47985977647 86278
20 Goed (Locked) 37.356 47985980663 86141
21 Goed (Locked) 37.636 47985979451 87351
22 Goed (Locked) 37.636 47985590621 481586
23 Goed (Locked) 37.636 47985614226 466815
24 Goed (Locked) 36.844 47985994507 96853

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 31800000 42 2.560 64qam 5
2 28600000 42 2.560 64qam 6
3 57800000 42 5.120 64qam 1
4 50900000 42 5.120 64qam 2
5 44000000 42 5.120 64qam 3
6 37100000 42 5.120 64qam 4

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 49 0
2 2.0 0 0 146 0
3 2.0 0 0 1122 0
4 2.0 0 0 935 0
5 2.0 0 0 503 0
6 2.0 0 0 100 0

 

 

lgemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet50_5_wifion_v4-sip.bin

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 606724439
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 606724438
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 606724437
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 606724436
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 606716249
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 606716248
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 606716243
Maximale snelheid 5350000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
139 Reacties 139
Henno
Expert
Expert
  • 2608Reacties
  • 78Oplossingen
  • 723Likes

@eFfeM Ik vind die linker F-connector niet zo'n goede indruk maken, er steeks een stuk isolatie langs naar buiten.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

Oh, @Mariska Ziggo@Erik P Ziggo 

En eerder in deze thread werd er gesuggeerd om mijn AOP te vervangen.

Als jullie denken dat dat zinvol is, kunnen jullie daar een monteur voor inplannen (niet volgende week (de week van 28 sept))

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes
Henno wrote:

@eFfeM Ik vind die linker F-connector niet zo'n goede indruk maken, er steeks een stuk isolatie langs naar buiten.

Hmm, daar heb je wel een punt. Ik denk zelf dat de isolatie teruggevouwen is.
Het is natuurlijk wel een onhandige plek (hoek woonkamer, met korte kabels aan allebei de kanten) en het heeft jarenlang probleemloos gefunctioneerd.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

@Henno

@eFfeM 

Misschien dat de kabel te ver gestript was.

Braiding die zichtbaar is vind ik persoonlijk echt duiden op prutswerk.

 

Toen ik het zag dacht ik echt:

Hoe moeilijk is het nou om als instalatie monteur een kabel te strippen?

Als je een keer een filmpje hebt gezien hoe je een kabel stript dan zou je in principe al moeten weten hoe het moet

 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

@Tom snap ik, maar ik betwijfel of het kwaad kan. (en ik weet zeker dat ik het zelf niet beter kan, heb ook geen striptool).

 

Ik heb me nog wel afgevraagd of het zinvol zou zijn om alu folie om de verbinding te draaien als extra afscherming (kooi van Faraday dus geeft dan afscherming voor stoorsignalen).

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Met een striptool kun je het bijna niet fout doen?

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7295Reacties
  • 592Oplossingen
  • 1519Likes

Goedemorgen @eFfeM en welkom op de Community,

Wat vervelend dat de verbinding regelmatig wegvalt! Ook bij jou hoort de internetconnectie goed te werken. Zo te zien is er hier al een boel met je meegedacht om het probleem op te kunnen lossen.
Ik heb zelf ook nog eens een blik geworpen op het signaal, en het valt mij op dat er ruis op de upstream terug te zien is. Dit zou zowel binnenshuis al buitenshuis kunnen zitten. Ik begrijp uit je laatste bericht dat je niet de juiste kabel ontvangen hebt om het Connectbox modem op de POA splitter aan te sluiten. Je krijgt van mij alsnog de juiste kabel toegestuurd, zodat we een probleem met de kabel die nu gebruikt wordt uit kunnen sluiten. 
 

Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het kabelsetje in huis. Laat naderhand maar weten wat je bevindingen zijn. Als het hiermee niet is opgelost, denk ik dat het verstandig is om een afspraak met een storingsmonteur in te plannen. 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

@Paul Ziggo 
Bedankt voor je antwoord!

Omdat ik een smart TV heb kan ik ook kijken via de Ziggo Go app.

Daarom heb ik het volgende gedaan:

Ik heb de connect box afgezet, en daarna direct met het AOP verbonden (dus zonder splitter ertussen).

En daarna de connect box weer aangezet zodat het modem zichzelf instelt op de nieuwe signaal waarden.

 

Zou je voor mij kunnen kijken of de upstream ruis nu nog steeds aanwezig is.

Zoja, dan denk ik dat het tijd is voor een monteur, zonee, dan moet ik binnenshuis aan de slag.

 

Na de splitter zit er een Hirschmann antenneversterker/splitter (zie eerdere foto’s) en op de kabel naar de woonkamer zit nog een extra splitter en een filter om de radio van de home theatre set en de harddisk recorder aan te sluiten.
En vooral dat dingetje om het video en FM signaal te scheiden is erg oud (wat is eigenlijk de oplossing die Ziggo daarvoor aanbiedt, ik heb in mijn doos alleen een splitter gevonden voor een ouderwetse woonkameraansluiting (MCP-03))
Of mag zo’n home theatre set ook via een gewone splitter en een F-F coax kabel?? (en zoja, kunnen jullie mij daaraan helpen?)

 

En nogmaals bedankt voor je hulp!

Frans

Henno
Expert
Expert
  • 2608Reacties
  • 78Oplossingen
  • 723Likes

@Paul Ziggo ik denk dat een monteur ook nodig is. De bovenste 2 foto's van 2 dagen terug die @eFfeM gepost heeft laten zien dat het AOP verplaatst is en dat de koppeling te wensen over laat.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

@Henno 

Je was me net voor.

Volledig mee eens.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

@Tom @Henno

Ik begrijp jullie suggesties.

Ik heb het hele TV gedeelte er even vanaf gehaald om het probleem beter te kunnen pinpointen.

Ik wil voorkomen dat ik een monteur op bezoek krijg en dat het probleem aan mijn kant ligt en ik 50 euro of zo af mag tikken

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

@Paul Ziggo heb je nog kans gezien nog een keertje naar mijn upstream signaal te kijken. Tv kabel is nog steeds afgekoppeld 

Dan kunnen we achterhalen of er vanuit de tv kant ruis geïnjecteerd wordt of het toch aan de aansluiting ligt

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

Update:

Weekje vakantie gehad 🙂 dus het internet is nauwelijks gebruikt (misschien dat de smart TV af en toe verbinding maakt, maar dat is het verder wel).

In de log zie ik van de afgelopen 24 uur iets van 7 T3 meldingen staan. Log aan einde van dit bericht.

De TV kabel was nog steeds afgekoppeld.

Ik heb inmiddels wel de juiste kabels ontvangen. Ik ga zometeen de nieuwe splitter aansluiten (maar eerlijkheidshalve verwacht ik daar niet zoveel van).

Morgen heb ik daar hopelijk resultaten van

05-10-2020 15:20:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:39 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:18:51 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:18:47 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=185.97.255.48 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 11:57:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 11:52:24 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.171.33.193 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:54:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:45:08 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.252.89 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 09:02:00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 08:44:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=58.224.86.242 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 06:06:03 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 05:44:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.252.89 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 22:24:41 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 22:16:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.217.28.236 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 21:21:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 21:06:37 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=18.203.157.127 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 15:09:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 14:56:31 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.253.186.56 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 06:35:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

Nog een aanvulling: De T3’s zijn redelijk gespreid over de kanalen.

Dit is na een uptime van 7 dagen en 5 uur

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 43 5.120 64qam 3
2 28600000 43 2.560 64qam 6
3 31800000 43 2.560 64qam 5
4 37100000 43 5.120 64qam 4
5 57800000 43 5.120 64qam 1
6 50900000 43 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 13 0
2 2.0 0 0 14 0
3 2.0 0 0 15 0
4 2.0 0 0 16 0
5 2.0 0 0 13 0
6 2.0 0 0 11 0
Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Laat maar weten hoe het gaat als de splitter en kabels aangesloten zitten?

Na alles aangesloten te hebben je modem 1 minuut van stroom halen.

 

Zou je dan na een half uur de modem waardes opnieuw kunnen plaatsen.

 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

Voor alle duidelijkheid: de waarden die ik hierboven gaf (en de T3) errors waren met het modem direct op het AOP aangesloten. Jammer dat Ziggo niet gekeken heeft of er in die situatie nog ruis was op het upstream kanaal.

 

De nieuwe splitter is inmiddels aangesloten. OUT1 gaat naar het modem, OUT2 naar de Hirschmann antenneversterker.

 

En na iets van 50 minuten heb ik de volgende waarden:

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 -1 38 256qam 1
2 610000000 -2 37 256qam 2
3 618000000 -2 37 256qam 3
4 626000000 -2 37 256qam 4
5 634000000 -2 37 256qam 5
6 642000000 -2 37 256qam 6
7 650000000 -3 37 256qam 7
8 658000000 -3 37 256qam 8
9 666000000 -3 37 256qam 9
10 674000000 -2 37 256qam 10
11 682000000 -2 37 256qam 11
12 690000000 -2 37 256qam 12
13 698000000 -2 37 256qam 13
14 706000000 -2 37 256qam 14
15 714000000 -2 37 256qam 15
16 722000000 -2 37 256qam 16
17 730000000 -2 37 256qam 17
18 738000000 -2 37 256qam 18
19 746000000 -3 37 256qam 19
20 754000000 -3 37 256qam 20
21 762000000 -3 37 256qam 21
22 770000000 -4 36 256qam 22
23 778000000 -5 36 256qam 23
24 786000000 -5 36 256qam 24
 Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 104712637 5
2 Goed (Locked) 37.636 102056012 21
3 Goed (Locked) 37.636 102055161 6
4 Goed (Locked) 37.636 102057051 6
5 Goed (Locked) 37.636 102056218 7
6 Goed (Locked) 37.636 102059454 8
7 Goed (Locked) 37.636 102060240 6
8 Goed (Locked) 37.636 102060801 6
9 Goed (Locked) 37.636 102054188 0
10 Goed (Locked) 37.636 102064554 5
11 Goed (Locked) 37.636 102061002 2
12 Goed (Locked) 37.356 102061259 5
13 Goed (Locked) 37.356 102064496 8
14 Goed (Locked) 37.356 102065012 6
15 Goed (Locked) 37.356 102061443 6
16 Goed (Locked) 37.356 102065250 18
17 Goed (Locked) 37.636 102055883 7
18 Goed (Locked) 37.356 102061490 5
19 Goed (Locked) 37.356 102065420 26
20 Goed (Locked) 37.356 102065939 5
21 Goed (Locked) 37.356 102061693 9
22 Goed (Locked) 36.610 102054344 9
23 Goed (Locked) 36.610 102066102 16
24 Goed (Locked) 36.387 102055279 26

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 31800000 46 2.560 64qam 5
5 37100000 46 5.120 64qam 4
6 28600000 46 2.560 64qam 6
 Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
05-10-2020 16:57:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.220.29 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:50:42 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:41:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.155.213.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:26 notice TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:09:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.0.0.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:48 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:38 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=1.1.1.1 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:08:02 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:58 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:51 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 16:07:49 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.123.64 MAC=C8:9C:DC:28:25:FF;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:44:21 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:31:58 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:31:46 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=94.130.161.59 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:20:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:41 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:19:39 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

05-10-2020 15:18:51

Algemene configuratie
Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet50_5_mask_wifion_v4-sip.bin
  Primaire Downstream Service Flow
SFID 176037931
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 176037930
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 176037929
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 176037928
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
  Primaire Upstream Service Flow
SFID 176029741
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 176029740
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 176029735
Maximale snelheid 5350000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Had je geen nieuwe modem kabel gekregen??

Dat raad ik je namelijk wel aan.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes

@Tom ik heb vorige week van @Paul Ziggo wel twee nieuwe kabels gehad, maar dat was een gewone coax kabel (M ↔ F) en een kabel M ↔ M die lijkt op een F kabel maar dan zonder schroefdraad (en mijn modem heeft een schroef connector). De kabel die ik nu gebruik heb ik destijds bij mijn modem gehad.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Je hebt 2 soorten f kabels.

Een die je er stevig op moet drukken en een die je erop schroeft.

 

Kun je een foto van de kabel maken?

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 210Reacties
  • 6Oplossingen
  • 30Likes
Tom. wrote:

Je hebt 2 soorten f kabels.

Een die je er stevig op moet drukken en een die je erop schroeft.

 

Kun je een foto van de kabel maken?


Tuurlijk.

Ik wist niet van het bestaan van F kabels die je op moet drukken af.
Dit is wat ik origineel gekregen heb:

 

Dit is wat ik afgelopen week gekregen heb:

 

En dit is de aansluiting op het modem, dat is een schroefkabel die ik bij het modem gehad heb:

Ik heb niet gekeken of de niet-schroef kabel op de schroef-connector past, want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt

Uitgelicht topic