Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Hi,
Ik heb een paar keer per dag dat mijn verbinding kort wegvalt (10 seconden of zo).
Ik heb een Connect Box en zie daar ook T3 meldingen.
De laatste keer dat ik de hiccup had is rond de tijd van de laaste INPUT dropped.
Er is een paar maanden geleden een monteur geweest, die heeft wel een stekkertje vervangen maar verder geen probleem geconstateerd.
Ik heb een 50/5 abbo. Kabels in de wijk zijn ca. 40 jaar oud
LOG:
03-09-2020 09:22:14
notice
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Lijkt me nog wel verstandig dat er naar die koppeling in de huiskamer gekeken word.
(Waar de monteur niet naar had gekeken)
Die downstream op de hogere frequenties zijn een beetje aan de lage kant.
Ik weet het niet zeker maar als je naar de dB kijkt van alle downstream kanalen vind ik het verschil tussen het eerste en laatste kanaal toch wel erg groot.
Tja, ik vermoed dat de leeftijd van de buitenkabels ook een beetje een rol speelt.
Die zijn aangelegd toen de wijk aangelegd werd. Ca 1980. Sindsdien is er voorzover ik mij kan herinneren nooit iets gedaan. Ik weet niet of dat nog impact heeft.
En die koppeling zou natuurlijk ook wat verlies kunnen veroorzaken (vooral op hogere frekwenties)
coax groen heeft een speciale behandeling gehad voor zeer langdurig mee te kunnen , ik ken adressen die in 1975 aangelegd zijn en prima functioneren. De mogelijk exacte levensduur durf ik niet te benoemen omdat ik dat niet weet. De coax kabels zijn de enige componenten die niet vervangen zijn , alle andere passieve en actieve cai materialen zijn zijn al meerdere malen vervangen
Ik had het idee dat ik gisteren een laatste reactie gegeven had in dit forum, maar die zie ik niet meer terug, dus bij deze nog een keer:
Ik heb sinds de vervanging van het modem geen problemen meer ondervonden..
Het modem is nu ruim 6 dagen online. Geen errors in de log, maar wel redelijk wat uncorrectable errors op de twee hoogste kanalen:
Er is ergens iets raars gebeurd. Gisteren ochtend hadden deze twee kanalen iets van 60 uncorrectables als ik me niet vergis. Is dit acceptabel?
@Alex Ziggo is er misschien een storing in de wijk geweest?
De firewall heb ik overigens op low staan maar wel met alle opties aan (met firewall op medium of high werden er poorten geblokkeerd die een programma nodig had)
Ik zal hieronder ook nog even de complete connection log delen
CM IP Prov Mode: Honor MDD Ethernet WAN Mode: Bidirectional Forwarding Detection: Current System Time: Fri Oct 30 17:31:04 2020
Allereerst fijn dat alles goed werkt! Een verklaring heb ik niet op dit moment; in zowel de wijk als bij jouw eigen verbinding ziet alles er keurig uit.
I am sorry but my Dutch is not good enough to have a proper exchange so I hope it is ok if I write in English (maar ik leer elke dag Nederlands !).
I seem to have similar problems (my post) and reading through your content I understand that the final solution was to replace the box. What type of modem was it? I am currently using a Connect Box (that actually replaced an old Cisco EPC 3928).
@cmiconnet It is an Ubee modem. These are without wireless (so you need to set up your own access point) and normally only given to business customers.
The hiccups I had were probably caused by my laptop. For the signal problems. This is probably pretty local. It might make sense to investigate signal strength, cabling and AOP (the connection point where the cable enters your house)
Got it, thanks for the quick reply @eFfeM. I don’t think my devices are responsible in my case so I’ll wait for Ziggo’s feedback. Sorry for hijacking your thread 😉
Ik heb vandaag een monteur gehad en die heeft ook naar bovenstaande koppeling gekeken en die vervangen (zoals als ik het me goed herinner eerder gesuggereerd door @Tom.@Bert of @Henno
Ik denk eigenlijk niet dat dit het probleem gaat oplossen, maar ik wilde het hier toch nog even rapporteren. Verdere info via bovestaande thread; en nogmaals bedankt iedereen voor de hulp!
Merk op dat vorige week ik op een gegeven moment maar een upstream kanaal had met 65 dB/mV signaalsterkte. Ik denk dat er wat meer aan de hand was dan alleen bij mij thuis.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...