eFfeM
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

Korte internetverbinding hick-ups; ook T3 meldingen

Hi,

 

Ik heb een paar keer per dag dat mijn verbinding kort wegvalt (10 seconden of zo).

Ik heb een Connect Box en zie daar ook T3 meldingen.

De laatste keer dat ik de hiccup had is rond de tijd van de laaste INPUT dropped.

Er is een paar maanden geleden een monteur geweest, die heeft wel een stekkertje vervangen maar verder geen probleem geconstateerd.

 

Ik heb een 50/5 abbo. Kabels in de wijk zijn ca. 40 jaar oud 

 

LOG:

03-09-2020 09:22:14 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.120];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 09:22:07 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.97.133.178 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 06:52:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 06:51:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 05:12:34 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 05:11:04 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 04:24:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 04:23:23 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:51:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:50:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:02:46 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-09-2020 01:02:28 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 22:20:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 22:19:50 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:34:25 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:34:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:16:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 20:15:44 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=46.31.116.71 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 19:23:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-09-2020 19:23:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.236.62.147 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 634000000 3 37 256qam 5
2 610000000 4 38 256qam 2
3 618000000 4 38 256qam 3
4 626000000 3 38 256qam 4
5 602000000 4 38 256qam 1
6 642000000 3 38 256qam 6
7 650000000 3 38 256qam 7
8 658000000 3 38 256qam 8
9 666000000 3 37 256qam 9
10 674000000 3 37 256qam 10
11 682000000 3 37 256qam 11
12 690000000 3 37 256qam 12
13 698000000 3 37 256qam 13
14 706000000 4 37 256qam 14
15 714000000 4 37 256qam 15
16 722000000 3 37 256qam 0
17 730000000 3 37 256qam 17
18 738000000 3 37 256qam 18
19 746000000 3 37 256qam 19
20 754000000 3 37 256qam 20
21 762000000 2 37 256qam 21
22 770000000 2 37 256qam 22
23 778000000 1 37 256qam 23
24 786000000 0 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.936 47987271537 86707
2 Goed (Locked) 38.983 47985960522 83204
3 Goed (Locked) 38.983 47985954671 85436
4 Goed (Locked) 38.605 47985956268 86104
5 Goed (Locked) 38.983 47985963211 82162
6 Goed (Locked) 38.605 47985965589 86639
7 Goed (Locked) 38.983 47985976505 85860
8 Goed (Locked) 38.605 47985985446 83847
9 Goed (Locked) 37.636 47985989618 83899
10 Goed (Locked) 37.636 47985998423 82859
11 Goed (Locked) 37.636 47985998252 83012
12 Goed (Locked) 37.636 47986006210 82481
13 Goed (Locked) 37.356 47986002141 82802
14 Goed (Locked) 37.636 47986000573 82307
15 Goed (Locked) 37.636 47985990094 83368
16 Goed (Locked) 37.636 47985996504 82961
17 Goed (Locked) 37.636 47985986559 83081
18 Goed (Locked) 37.356 47985973212 85492
19 Goed (Locked) 37.356 47985977647 86278
20 Goed (Locked) 37.356 47985980663 86141
21 Goed (Locked) 37.636 47985979451 87351
22 Goed (Locked) 37.636 47985590621 481586
23 Goed (Locked) 37.636 47985614226 466815
24 Goed (Locked) 36.844 47985994507 96853

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 31800000 42 2.560 64qam 5
2 28600000 42 2.560 64qam 6
3 57800000 42 5.120 64qam 1
4 50900000 42 5.120 64qam 2
5 44000000 42 5.120 64qam 3
6 37100000 42 5.120 64qam 4

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 49 0
2 2.0 0 0 146 0
3 2.0 0 0 1122 0
4 2.0 0 0 935 0
5 2.0 0 0 503 0
6 2.0 0 0 100 0

 

 

lgemene configuratie

Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 3
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand internet50_5_wifion_v4-sip.bin

 

Primaire Downstream Service Flow

SFID 606724439
Maximale snelheid 64200000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 606724438
Maximale snelheid 10700000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 606724437
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 606724436
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

 

Primaire Upstream Service Flow

SFID 606716249
Maximale snelheid 2140000 bps
Maximum Traffic Burst 16320 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 16320 bytes
Roostertype Best effort
SFID 606716248
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 606716243
Maximale snelheid 5350000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effort
Uitgelicht
139 Reacties 139
Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

De kant van de kabel met de rode lijn kun je op het modem drukken.

Je moet best stevig aan drukken maar dat merk je vanzelf.

 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

Ah ok, dat zal ik zometeen even proberen. Ik had zelf niet het idee dat dit een betere verbinding op gaat leveren maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

 

Edit: kabel vervangen, ik zal straks wat resultaten posten

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Je modem 1 minuut van stroom halen als je de nieuwe kabel aangesloten hebt.

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Als met de nieuwe kabel nog niet het gewenste resultaat is bereikt dan lijkt het me verstandig om die hoofdaansluiting te laten vervangen.

Die is namelijk erg verouderd.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes
Tom. wrote:

Je modem 1 minuut van stroom halen als je de nieuwe kabel aangesloten hebt.


Is gebeurd; ik weet dat het modem zich opnieuw train-ed bij een power cycle.

 

Tom. wrote:

Als met de nieuwe kabel nog niet het gewenste resultaat is bereikt dan lijkt het me verstandig om die hoofdaansluiting te laten vervangen.

Die is namelijk erg verouderd.

 

Ok. Jammer dat Ziggo verder niet meer reageert

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Het is momenteel erg druk.

Vandaar dat je topic misschien over het hoofd is gezien.

Dit gebeurd uiteraard niet bewust?

Ik ga kijken of ik een moderator hier langs kan laten komen.

Ik hoop binnen 1-2 dagen maar kan niks beloven.

Ga uiteraard me best voor je doen!

 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes
Tom. wrote:

Het is momenteel erg druk.

Vandaar dat je topic misschien over het hoofd is gezien.

Dit gebeurd uiteraard niet bewust?

Ik ga kijken of ik een moderator hier langs kan laten komen.

Ik hoop binnen 1-2 dagen maar kan niks beloven.

Ga uiteraard me best voor je doen!

 


@Tom Bedankt!

 

Ondertussen na een uptime van 34 minuten de onderstaande stats:

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met T3 de komende 24 uur.

Connection loss ga ik waarschijnlijk pas volgende week kunnen controleren.

Deze week nog vakantie, volgende week weer allerlei teams meetings (en daarbij valt het erg op)

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 -1 38 256qam 1
2 610000000 -1 38 256qam 2
3 618000000 -2 38 256qam 3
4 626000000 -2 38 256qam 4
5 634000000 -2 38 256qam 5
6 642000000 -2 38 256qam 6
7 650000000 -2 38 256qam 7
8 658000000 -2 38 256qam 8
9 666000000 -2 37 256qam 9
10 674000000 -2 37 256qam 10
11 682000000 -2 37 256qam 11
12 690000000 -2 37 256qam 12
13 698000000 -2 37 256qam 13
14 706000000 -2 38 256qam 14
15 714000000 -2 37 256qam 15
16 722000000 -2 37 256qam 16
17 730000000 -2 38 256qam 17
18 738000000 -3 37 256qam 18
19 746000000 -2 37 256qam 19
20 754000000 -2 37 256qam 20
21 762000000 -3 37 256qam 21
22 770000000 -3 37 256qam 22
23 778000000 -4 37 256qam 23
24 786000000 -5 36 256qam 24
 Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.983 65938467 4
2 Goed (Locked) 38.983 63177039 4
3 Goed (Locked) 38.983 63166861 5
4 Goed (Locked) 38.605 63176673 5
5 Goed (Locked) 38.605 63174468 6
6 Goed (Locked) 38.605 63177003 5
7 Goed (Locked) 38.605 63171385 5
8 Goed (Locked) 38.605 63169860 5
9 Goed (Locked) 37.636 63178907 0
10 Goed (Locked) 37.636 63171564 5
11 Goed (Locked) 37.636 63167978 0
12 Goed (Locked) 37.636 63172583 5
13 Goed (Locked) 37.636 63178871 4
14 Goed (Locked) 38.605 63179397 6
15 Goed (Locked) 37.356 63173410 5
16 Goed (Locked) 37.636 63179716 18
17 Goed (Locked) 38.605 63166166 4
18 Goed (Locked) 37.636 63180080 5
19 Goed (Locked) 37.356 63168649 5
20 Goed (Locked) 37.356 63162679 20
21 Goed (Locked) 37.636 63180249 4
22 Goed (Locked) 37.356 63161667 6
23 Goed (Locked) 37.356 63180581 5
24 Goed (Locked) 36.610 63166424 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 37100000 46 5.120 64qam 4
5 28600000 46 2.560 64qam 6
6 31800000 46 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

 

 

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46950Reacties
  • 2833Oplossingen
  • 10261Likes

“want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt”

De opdruk kabel gaat er ver overheen en diep erin, deze is minstens zo goed als een draaiconnectie, hier al jaren zonder probleem.

 

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes
Be rt wrote:

“want dat leek me niet de bedoeling (en ik verwacht dat een schroef verbinding ook mechanisch gezien beter is dan een kabel die je er op drukt”

De opdruk kabel gaat er ver overheen en diep erin, deze is minstens zo goed als een draaiconnectie, hier al jaren zonder probleem.

 

Ja ik merkte inderdaad dat de kabel er dieper in ging.

Helaas heeft het voor de T3 niet geholpen:

Ik heb inmiddels weer 3 T3 meldingen.

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 46 5.120 64qam 3
2 57800000 46 5.120 64qam 1
3 50900000 46 5.120 64qam 2
4 37100000 46 5.120 64qam 4
5 28600000 46 2.560 64qam 6
6 31800000 46 2.560 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 1 0

 

05-10-2020 23:03:58 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.20.67 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 23:02:33 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:58:54 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.153.140 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:53:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:52:59 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.152.201 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 22:03:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 21:57:26 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.152.201 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 20:13:07 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 20:10:30 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.46 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 19:11:19 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.123.64];CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 19:10:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=34.252.29.56 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:52:30 notice TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:53 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=172.217.17.67 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:19 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:16 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:51:10 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:02:37 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.123.64 MAC=C8:9C:DC:28:25:FF;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:17 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 18:46:32 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=208.77.153.140 MAC=00:17:10:91:65:0A;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 17:48:27 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:ec:28:fd;CMTS-MAC=00:17:10:91:65:0a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Henno
Expert
Expert
  • 2608Reacties
  • 79Oplossingen
  • 723Likes

@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.

Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).

Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7930Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1682Likes

Goedemorgen @eFfeM,

Goed dat je flink aan de slag bent gegaan met de adviezen die hier gegeven zijn. Ik zie alleen dat het signaal op het modem nog niet optimaal is. Kun je zoals @Henno aangeeft het modem ook eens rechtstreeks aansluiten op het AOP en dus niet op het verlengde aansluitpunt in je woonkamer? Als het modem dan ook nog een slechte verbinding heeft, dan lijkt het mij verstandig dat we een storingsmonteur voor je in gaan plannen. Ik hoor dan graag op welke data dat het beste schikt.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

Hi @Paul Ziggo 

Het is niet echt mogelijk om het modem in de woonkamer aan te sluiten.

Laat ik de situatie nog een keer uitleggen:

Het huis waar ik woon is in 1980 gebouwd samen met de rest van de wijk.
Destijds is er een aansluitpunt gemaakt voor RTV in de woonkamer, weggemoffeld bij een hoek. Dat was destijds klaarblijkelijk gebruikelijk.

Rond 2012 is er verbouwd. Toen is het aansluitpunt verplaatst van de woonkamer naar de meterkast en vernieuwd. Ik weet niet wie dat gedaan heeft, een installatiebedrijf of UPC. Ik weet in ieder geval zeker dat ik het niet zelf gedaan had.

In de doos in de woonkamer zat dit ding:

 

(toevallig nog gevonden in een doos met allerlei verbouwings restanten).

Daar zat dan een MPC-03 UPC woonkamersplitter op. Ligt ook nog in een la.

 

De groene kabel is destijd verlengd met een koppelstuk en F schroefconnectoren via een kabel die in een buis zit (binnenshuis dus). Zie fotos eerder in deze thread. Toen is ook de Tratec in de meterkast geplaatst als AOP en is de Hirschmann antenneversterker geplaatst waar ik het eerder over had.

In de meterkast komen alle netwerk en coax kabels van het hele huis uit.

 

Ik heb zojuist wel even de splitter er tussenuit gehaald en het modem rechtstreeks op het Tratec AOP aangesloten.
Kun je even kijken of dit de signaal kwaliteit verbeterd (dus of de ruis niet door de TV kant ge-injecteerd wordt)?

 

Een monteur laten komen is prima. Ik kan in principe altijd want i.v.m. corona-maatregelen werk ik full-time van thuis uit. Kan dan ook meteen het AOP vervangen worden zoals door @Tom. en @Henno geadviseerd wordt?

Edit: voor alle duidelijkheid: er is dus geen AOP meer in de woonkamer, alleen een blinde doos met een koppelstuk erin)

Edit2: om geen misverstanden te laten ontstaan. Ik werk van thuis uit omdat regering en werkgever dat willen, ik heb zelf dus geen klachten en zit niet in quarantaine of zo (als dat wel zo was zou ik geen monteur willen hebben)

 

PS: waarschijnlijk off-topic maar voor alle zekerheid: De straatkast staat schuin tegenover mij in het plantsoen. Daar is een paar jaar geleden een keer een grasmaaier van de gemeente tegenaan gereden. Kast is daarna provisorisch dicht gemaakt en na pakweg een half jaar definitief gerepareerd.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes
Henno wrote:

@eFfeM als ik de laatste hierboven geposte signaalwaarden zie dan vind ik dat je downstream aan de lage kant is in relatie tot wat we nu gebruikelijk van Ziggo krijgen en de upstream aan de hoge kant.

Daarbij heb je meer verlies naarmate de downstream frequenties hoger worden (kanaal 24 staat op -5 dB).

Volgens mij verlies je (te) veel in de verlenging van de woonkamer naar de meterkast, of daarvoor naar de EV op straat, Dat moet eerst gefixed worden.

Ter info: zonder splitter, dus als het modem rechtstreeks op de AOP zit is het downstream signaal zoals verwacht ca 3 dBmV hoger (gaat vam 2 naar -1)

Upstream is dan 42 dBmV ipv 46

(overigens ik gebruikte OUT1 van de splitter voor het modem, en OUT2 voor TV; ik meen te herinneren dat dat de aanbevolen positie is)

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Reacties
  • 204Oplossingen
  • 1226Likes

Out 1 en Out 2 hebben dezelfde demping.

Het maakt dus niet uit of het modem en de signaalversterker in splitter uitgang 1 of 2 zit?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7930Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1682Likes

@eFfeM Helder verhaal! Het lijkt mij dan goed dat ik een netwerkmonteur voor je regel die de aansluiting komt vervangen. Op welke data zou dit jou schikken?

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

@Paul Ziggo monteur kan na morgen iedere dag

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7930Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1682Likes

@eFfeM Goed dat je eerst nog een eventuele oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluit. Mocht je dit allemaal verder gecontroleerd hebben en nog steeds storing ervaren, dan regel ik graag alsnog de storingsmonteur voor je.

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

@Paul Ziggo als ik her modem direct op het aop punt aansluit krijg ik nog steeds t3 errors. Op dit moment is het modem nog rechtstreeks aangesloten. Ik weet niet of jij aan jouw kant nog wat kunt zien. 

Plan anders maar een monteur in. Ik kan behalve 7 oct altijd

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5026Reacties
  • 504Oplossingen
  • 1701Likes

Hi @eFfeM,

Ik heb de monteur ingepland voor aanstaande dinsdag, 13 oktober, tussen 08:00 en 13:00. Er volgt een bevestiging per e-mail!

eFfeM
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 231Reacties
  • 6Oplossingen
  • 37Likes

@Alex Ziggo uitstekend, dank je wel!

Uitgelicht topic