1
Vraag
2
Reageer en help mee
Questje

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kort (5-10secs) uitvallend internet

Beste Ziggo en Community,

Ik zit met een probleem met mijn verbinding. Hij is over het algemeen snel maar valt regelmatig (meerdere keren per dag) kort uit. Soms is alleen de data even helemaal weg, soms valt de hele verbinding even uit (merk ik ook aan het verbindingsicoontje in de System-tray). Zo goed als altijd is de verbinding terug binnen 5-10 seconden en is dan gelijk ook weer prima snel.

Ik zal zo goed mogelijk de informatie over mijn verbinding hier vermelden, alvast bedankt voor de hulp! Het probleem is vooral irritant omdat ik stream op Twitch, en regelmatig een stuk of 10 kijkers verlies door deze leuke verbindingsdrops. De upstream valt helemaal weg, dus mensen zien even een ladend scherm. Ik hoop dit natuurlijk zo snel mogelijk op te kunnen lossen!

Algemene informatie aansluiting:

  • Pakket: Ziggo Internet Max (500 Mbit/s / 40 Mbit/s)
  • Adres: Enschede (exacte locatie staat goed ingesteld in Profiel)
  • Verbonden via ConnectBox
  • Problemen doen zich voor voor via WiFi en Ethernet.

Al geprobeerd / uitgesloten als oorzaak

  • Ethernetkabel is vervangen, had geen effect.
  • Connectbox Router is gereset, had geen effect.
  • TV/Mediabox losgekoppeld, had geen effect.
  • Internetkabel rechtstreeks in het contactpunt ipv via de splitter, had geen effect.
  • Speedtest geeft vaak tussen 200-500 Mbit/s down, en 35-30 Mbit/s up.

Bijlagen/plaatjes

  • Als internet uitvalt zie ik vaak deze meldingen in de Windows log (eerst verbinding kwijt om 23:10:17, en weer terug om 23:10:30). Vaak duurt dit maar maximaal 10-15 seconden.

 

  • Fysieke aansluiting

Splitter, de witte kabel gaat naar mijn Connectbox, de zwarte kabel gaat naar mijn Mediabox (TV)

  • Hieronder post ik ook de Upstream/Downstream gegevens van de Connectbox Hulpmiddelen.

 

 

 

Nou, dat lijkt me al best een hoop informatie, hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Alvast, ook namens mijn Twitch kijkers, heel erg bedankt. Als ik meer informatie moet aanleveren hoor ik ook graag.

 

mvg,

Marin Langenbach

(edit1: Splitter plaatje doet het nu wel)

32 Reacties 32
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Questje Zoals @Paul Ziggo al heeft aangegeven is de upstream (te) hoog. Dat oorzaak kan in de binnenshuisinstallatie liggen, maar ook in de bekabeling tussen het AOP en de straat/wijkkast of verderop in het Ziggo-netwerk.

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Jan F. , bedankt voor je antwoord.

Ik snap dat de upstream te hoog is. Maar dat wisten we ook al voor de monteur afgelopen week langskwam. Ik wil voorkomen dat we weer iets proberen wat uiteindelijk niet het probleem oplost 🙂

 

Marin

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Questje wrote:

Beste @Jan F. , bedankt voor je antwoord.

Ik snap dat de upstream te hoog is. Maar dat wisten we ook al voor de monteur afgelopen week langskwam. Ik wil voorkomen dat we weer iets proberen wat uiteindelijk niet het probleem oplost 🙂

 

Marin

Om te kunnen meten zal een netwerkmonteur toch in de meterkast moeten beginnen. U zult toch iets met de verhuurder moeten regelen om toegang te verkrijgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Questje Dank voor je reactie! Ik begrijp je scepsis vanwege het opnieuw inplannen van een monteursafspraak. Maar ondanks dat er eerder een monteur is langs geweest is de upstream nog veel te hoog.
In overleg met monteursafdeling moet dit individueel opgelost worden. Dit betekent dus dat er opnieuw een monteur langs moet komen om dit probleem op te lossen op specifiek jouw connectie.
Kun je aangeven op welke data een afspraak jou het beste uitkomt? 

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Ziggo Ik heb hierboven al aangegeven dat ik het prima vind dat er weer een monteur komt, liefst op een middag of in het begin van de avond. De dag maakt me niet zoveel uit.

Ik zal ook proberen de sleutel van de meterkast beneden (deze zit na de voordeur maar niet in mijn eigen appartement) te bemachtigen, aangezien ik vermoed dat we daar ook bij moeten. Ik had voor de 1e monteurs-afspraak ook al aangegeven daar geen sleutel van te hebben.

Dank voor jullie hulp tot dusver, en we krijgen het “lek” vast wel snel boven!

Mvg,

Marin Langenbach

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Questje Bedankt voor je reactie! Ik heb nog een afspraak weten te regelen op maandag 21 december 2020 tussen 12:00 en 18:00 uur.
Mocht het dan niet lukken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken naar een andere datum en tijdvak te verplaatsen. 
Ik heb mijn bevindingen in m.b.t. het signaal in de monteursbon gezet zodat het nu hopelijk structureel opgelost wordt. 

Laat na het bezoek maar weten wat je bevindingen zijn.

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul 

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Paul Ziggo , bedankt voor het regelen van de nieuwe afspraak. Lijkt me prima, en fijn dat het nog voor Kerst kon!

Ik ga contact opnemen met de verhuurder zodat we hopelijk maandag ook in de kast beneden kunnen.

Ik laat weten hoe het is verlopen!

 

Mvg,

Marin

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Questje Heel graag gedaan! Mooi dat de afspraak op 21 december uitkomt en super dat je nog via de verhuurder een sleutel regelt voor de kast beneden.
We wachten je terugkoppeling vol spanning af.

Nog een fijne avond! 
Groeten,

Paul

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Paul Ziggo , nog even voor de zekerheid: Ik heb geregeld dat de meterkast beneden open is aanstaande maandag. Dus daar kan ook gekeken worden.

 

Mvg,

Marin Langenbach

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Super! Dan komt dat helemaal goed. We horen graag van je hoe de afspraak is gegaan. 

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Paul Ziggo en @Mariska Ziggo 

Helaas heb ik de afspraak van vandaag gemist, de monteur was blijkbaar vrij vroeg (net na 12:00 vermoed ik?) en helaas kwam er deze keer geen SMS van te voren als de monteur onderweg ging zoals ik de vorige keer heb gehad en waar ik dus ook een beetje van uit ging.

Eventueel ben ik de rest van de dag gewoon nog beschikbaar en aanwezig thuis. Maar ik heb helaas geen mogelijkheid zelf contact op te nemen met de monteur. Kunnen jullie dit eventueel nog wel proberen?

Mvg,

Marin Langenbach

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @Questje,

Helaas, dat is een flinke domper! Ik zie inderdaad dat de monteur langs is geweest maar niemand thuis aantrof. Jullie zijn elkaar misgelopen dus 😞

De monteur heeft voorrijkosten berekend zie ik en die ik ga wegschrijven voor je. Het lijkt me verstandig opnieuw een afspraak te plannen maar dan wel op een dag en dagdeel dat het voor jou uitkomt. We kunnen helaas niet garanderen dat de monteur binnen een bepaald tijdsslot - bijvoorbeeld aan het einde van de dag - gepland en gereden wordt. Je dient dus thuis te zijn gedurende het gehele tijdsslot om herhaling te voorkomen. 

Ik heb een afspraak ingepland voor maandag 28 december tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, wijzig dan de afspraak vanuit je Mijn Ziggo account naar een dag/dagdeel dat voor jou uitkomt. Hopelijk kun je opnieuw wat regelen met betrekking tot de meterkast dan!

Questje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Erik S Ziggo ,

Dank voor het maken van de nieuwe afspraak en het wegschrijven van de voorrijkosten, dat waardeer ik. We zijn elkaar inderdaad misgelopen, ik zal zorgen dat ik het gehele tijdslot beschikbaar ben op maandag 28 december.

Mvg,

Marin Langenbach

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic