Mijn nieuwe Smartwifi (zwart) krijgt geen verbinding met de Comfortability hub.
Mijn vorige Smartwifi (wit) had altijd prima verbinding.
Comfortability heeft de hub getest en alles accoord bevonden.
Hoe krijg ik die communicatie weer aan de praat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Oplossing: IP-flood in het modem uitgezet.
De actieve IP-flood detectie verhinderde de goede communicatie tussen modem F3896LG-ZG en de comfortability hub.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat gaat er precies fout, zie je een bepaalde (fout)melding? Wordt de hub getoond op de pagina Verbonden apparaten in de webinterface van de modemrouter (bereikbaar via 192.168.178.1)?
Smartwifi en Hub "zien elkaar niet". Ik heb diverse kabes en poorten geprobeerd. ik heb het modem gereset. Steeds hetzelfde: gewoon geen verbinding.
Licht de link/activiteit-LED op boven de poort waarop de hub aangesloten is?
Sorry, ik zie helemaal geen link/activiteit-LED. Ook niet bij de poort naar mijn bekabelde laptop waar ik nu achter zit.
Bij de F3896 kan het met de huidige/nieuwe firmware circa 30 seconden duren tot een link beschikbaar is op de switchpoorten.
Ik heb bij iedere poging minutenlang gewacht (en gehoopt).
Je kunt het modem nog terugzetten naar fabrieksinstellingen, houd de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt.
Bedankt, maar ook dat heb ik al gedaan in de volgorde fabrieksinstellingen terugzetten en reset 30 seconden.
Kun je de laptop en hub beide ontkoppelen, het modem opnieuw opstarten en vervolgens de hub aansluiten?
@Jac Ebus schot voor de boeg heeft u de setup procedure opnieuw doorlopen dus de hub terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
https://comfortability.eu/faq-items/stap-1-het-installeren-van-de-hub/
U schrijft dit via de laptop? Dan heeft u wel een verbinding vanaf via de Sagemcom?
Ook dat heb ik al herhaaldelijk gedaan. Met name na het opstarten van het (geresette) modem enkel en alleen de hub verbonden; zelfs de telefoon niet.
Ik vraag me steeds meer af, of het kan liggen aan de instelling van DHCP en/of DNS en/of DDNS.
NB. UPnP is ingeschakeld.
De oorzaak ligt op een lager niveau, gezien je aangeeft dat de links op de switchpoorten niet opkomen, ook niet na meerdere minuten wachten. Er zijn problemen vastgesteld met STP (Spanning Tree Protocol) op dit type modem, een downgrade van de firmware kan uitkomst bieden.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
Ad RoWi:
1) Ik kan de hub niet resetten zonder dat de hub aan internet is gekoppeld; en dat is juist het probleem.
2) Mijn laptop is (bekabeld) gekoppeld aan het modem. Het modem dat geen koppeling met de Comfortability hub tot stadn brengt.
Ad Tobistheebe
Wanneer kan zo'n moderator dit klusje klaren? Ik wil z.s.m. mijn comfortability weer activeren.
Als dit "nog even kan duren" zet ik morgen mijn oude modem terug.
En is dan bij een eerstvolgende automatische software update het probleem terug of definitief verholpen?
Als u de @ gebruikt kunt u een naam kiezen.
Dus @tobiastheebe kan uw laatste vragen beter beantwoorden.
Het probleem met STP is in onderzoek, er is mij nog geen verwachte oplosdatum of releasedatum van een volgende firmware bekend.
Het vorige modem werd automatisch gedeactiveerd toen het nieuwe modem voor het eerst online kwam, dus 'zet ik morgen mijn oude modem terug' zal geen positief gevolg opleveren.
Zoals in mijn vorige reactie aangegeven, komt een moderator binnen enkele dagen langs in het topic.
Jammer, maar duidelijk. Bedankt zover. "Effe wachte dus".
Inmiddels heb ik de moderators ingelicht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.