1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Jac Ebus

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Koppeling Smartwifi (zwart) met Comfortability hub

Mijn nieuwe Smartwifi (zwart) krijgt geen verbinding met de Comfortability hub.

Mijn vorige Smartwifi (wit) had altijd prima verbinding.

Comfortability heeft de hub getest en alles accoord bevonden.

Hoe krijg ik die communicatie weer aan de praat?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oplossing: IP-flood in het modem uitgezet.

De actieve IP-flood detectie verhinderde de goede communicatie tussen modem F3896LG-ZG en de comfortability hub.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Wat gaat er precies fout, zie je een bepaalde (fout)melding? Wordt de hub getoond op de pagina Verbonden apparaten in de webinterface van de modemrouter (bereikbaar via 192.168.178.1)?

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Smartwifi en Hub "zien elkaar niet". Ik heb diverse kabes en poorten geprobeerd. ik heb het modem gereset. Steeds hetzelfde: gewoon geen verbinding.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Licht de link/activiteit-LED op boven de poort waarop de hub aangesloten is?

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry, ik zie helemaal geen link/activiteit-LED. Ook niet bij de poort naar mijn bekabelde laptop waar ik nu achter zit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Bij de F3896 kan het met de huidige/nieuwe firmware circa 30 seconden duren tot een link beschikbaar is op de switchpoorten.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb bij iedere poging minutenlang gewacht (en gehoopt).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Je kunt het modem nog terugzetten naar fabrieksinstellingen, houd de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, maar ook dat heb ik al gedaan in de volgorde fabrieksinstellingen terugzetten en reset 30 seconden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Kun je de laptop en hub beide ontkoppelen, het modem opnieuw opstarten en vervolgens de hub aansluiten?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Jac Ebus schot voor de boeg heeft u de setup procedure opnieuw doorlopen dus de hub terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

https://comfortability.eu/faq-items/stap-1-het-installeren-van-de-hub/

U schrijft dit via de laptop? Dan heeft u wel een verbinding vanaf via de Sagemcom?

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ook dat heb ik al herhaaldelijk gedaan. Met name na het opstarten van het (geresette) modem enkel en alleen de hub verbonden; zelfs de telefoon niet.

Ik vraag me steeds meer af, of het kan liggen aan de instelling van DHCP en/of DNS en/of DDNS.

NB. UPnP is ingeschakeld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

De oorzaak ligt op een lager niveau, gezien je aangeeft dat de links op de switchpoorten niet opkomen, ook niet na meerdere minuten wachten. Er zijn problemen vastgesteld met STP (Spanning Tree Protocol) op dit type modem, een downgrade van de firmware kan uitkomst bieden.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ad RoWi:

1) Ik kan de hub niet resetten zonder dat de hub aan internet is gekoppeld; en dat is juist het probleem.

2) Mijn laptop is (bekabeld) gekoppeld aan het modem. Het modem dat geen koppeling met de Comfortability hub tot stadn brengt.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ad Tobistheebe

Wanneer kan zo'n moderator dit klusje klaren? Ik wil z.s.m. mijn comfortability weer activeren.

Als dit "nog even kan duren" zet ik morgen mijn oude modem terug.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En is dan bij een eerstvolgende automatische software update het probleem terug of definitief verholpen?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Als u de @ gebruikt kunt u een naam kiezen.

Dus @tobiastheebe kan uw laatste vragen beter beantwoorden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Het probleem met STP is in onderzoek, er is mij nog geen verwachte oplosdatum of releasedatum van een volgende firmware bekend.

Het vorige modem werd automatisch gedeactiveerd toen het nieuwe modem voor het eerst online kwam, dus 'zet ik morgen mijn oude modem terug' zal geen positief gevolg opleveren.

Zoals in mijn vorige reactie aangegeven, komt een moderator binnen enkele dagen langs in het topic.

Jac Ebus
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Jammer, maar duidelijk. Bedankt zover. "Effe wachte dus".

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34396Posts
  • 2518Oplossingen
  • 17339Likes

Inmiddels heb ik de moderators ingelicht.