Vraag
Reacties
Oplossing
Jac Ebus
Level 3

Koppeling Smartwifi (zwart) met Comfortability hub

Mijn nieuwe Smartwifi (zwart) krijgt geen verbinding met de Comfortability hub.

Mijn vorige Smartwifi (wit) had altijd prima verbinding.

Comfortability heeft de hub getest en alles accoord bevonden.

Hoe krijg ik die communicatie weer aan de praat?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Oplossing: IP-flood in het modem uitgezet.

De actieve IP-flood detectie verhinderde de goede communicatie tussen modem F3896LG-ZG en de comfortability hub.

Bekijk in context

0 Kudos
37 Reacties 37
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wat gaat er precies fout, zie je een bepaalde (fout)melding? Wordt de hub getoond op de pagina Verbonden apparaten in de webinterface van de modemrouter (bereikbaar via 192.168.178.1)?

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Smartwifi en Hub "zien elkaar niet". Ik heb diverse kabes en poorten geprobeerd. ik heb het modem gereset. Steeds hetzelfde: gewoon geen verbinding.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Licht de link/activiteit-LED op boven de poort waarop de hub aangesloten is?

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Sorry, ik zie helemaal geen link/activiteit-LED. Ook niet bij de poort naar mijn bekabelde laptop waar ik nu achter zit.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij de F3896 kan het met de huidige/nieuwe firmware circa 30 seconden duren tot een link beschikbaar is op de switchpoorten.

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Ik heb bij iedere poging minutenlang gewacht (en gehoopt).

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt het modem nog terugzetten naar fabrieksinstellingen, houd de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt.

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Bedankt, maar ook dat heb ik al gedaan in de volgorde fabrieksinstellingen terugzetten en reset 30 seconden.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je de laptop en hub beide ontkoppelen, het modem opnieuw opstarten en vervolgens de hub aansluiten?

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Jac Ebus schot voor de boeg heeft u de setup procedure opnieuw doorlopen dus de hub terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

https://comfortability.eu/faq-items/stap-1-het-installeren-van-de-hub/

 

U schrijft dit via de laptop? Dan heeft u wel een verbinding vanaf via de Sagemcom?

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Ook dat heb ik al herhaaldelijk gedaan. Met name na het opstarten van het (geresette) modem enkel en alleen de hub verbonden; zelfs de telefoon niet.

Ik vraag me steeds meer af, of het kan liggen aan de instelling van DHCP en/of DNS en/of DDNS.

NB. UPnP is ingeschakeld.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De oorzaak ligt op een lager niveau, gezien je aangeeft dat de links op de switchpoorten niet opkomen, ook niet na meerdere minuten wachten. Er zijn problemen vastgesteld met STP (Spanning Tree Protocol) op dit type modem, een downgrade van de firmware kan uitkomst bieden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan dit regelen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Ad RoWi:

1) Ik kan de hub niet resetten zonder dat de hub aan internet is gekoppeld; en dat is juist het probleem.

2) Mijn laptop is (bekabeld) gekoppeld aan het modem. Het modem dat geen koppeling met de Comfortability hub tot stadn brengt.

 

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Ad Tobistheebe

Wanneer kan zo'n moderator dit klusje klaren? Ik wil z.s.m. mijn comfortability weer activeren.

Als dit "nog even kan duren" zet ik morgen mijn oude modem terug.

 

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

En is dan bij een eerstvolgende automatische software update het probleem terug of definitief verholpen?

 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Als u de @ gebruikt kunt u een naam kiezen.

Dus @tobiastheebe kan uw laatste vragen beter beantwoorden.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het probleem met STP is in onderzoek, er is mij nog geen verwachte oplosdatum of releasedatum van een volgende firmware bekend.

 

Het vorige modem werd automatisch gedeactiveerd toen het nieuwe modem voor het eerst online kwam, dus 'zet ik morgen mijn oude modem terug' zal geen positief gevolg opleveren.

 

Zoals in mijn vorige reactie aangegeven, komt een moderator binnen enkele dagen langs in het topic.

0 Kudos
Jac Ebus
Level 3
Topicstarter

Jammer, maar duidelijk. Bedankt zover. "Effe wachte dus".

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Inmiddels heb ik de moderators ingelicht.

0 Kudos