Zo juist een google nest HUB 2e generatie (2021) gekocht. Koppelen van de nest hub met de telefoon via de app "google home" gaat prima. Echter de netwerkverbinding van de google nest hub met het modem komt maar niet tot stand. Elke keer weer komt de melding 'netwerkprobleem''. Ik heb in mijn hele huis goede wifi, alleen de google nest hub krijgt geen verbinding. Modem uigeztet en weer aangezet, maar geen resultaat. Ook de helpdesk van Ziggo kom mij niet verder helpen. Ligt het probleem bij de nieuwe 'google nest hub' of is er een andere oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Rob, Dank voor je bericht, Ik heb vandaag een ander modem/router gekregen en het probleem is opgelost.
Lag dus aan het oude ubee evw321b modem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hopelijk helpt deze instellingen pagina je wat verder op weg Het wifi-netwerk van je Google Nest- of Home-apparaat wijzigen
Dit is helaas niet de oplossing. Het vreemde is dat de "google nest" wel verbinding kan krijgen op andere locaties (bv de buurman/ook Ziggo), maar niet met mijn eigen modem. Ik heb ook een google nest 1e generatie en die legt wel verbinding met mijn modem. Ik denk daarom dat het aan de instellingen van het modem ligt. Helaas is het probleem nog niet opgelost.
@Erik196205 van harte welkom op de Ziggo Community. Wat er precies loos is in deze, is vooralsnog lastig te zeggen. Ik ben eens gaan zoeken en vond dit.
Kan je daar iets mee?
Hoi Jacob, kun je de info hier als bericht neerzetten. Mijn virusbeveiliging geeft aan dat ik word doorgelinkt naar een gevaarlijke site. Al vast bedankt.
@Erik196205 Het lijkt erop dat de site een soort automatische vertaling erop los laat, dat maakt de opbouw van de zinnen wat raar. Maar dat is even mijn mening, je hebt een punt dat de website daardoor wat ''verdacht'' overkomt.
Hiermee moet je verder komen.
de google nest terug naar fabrieksinstellingen https://support.google.com/googlenest/answer/7073477
had dezelfde problemen (sinds kort Ziggo in huis) en dit heeft gewerkt.
Ik heb hetzelfde probleem met de Google Nest HUB 2e generatie. Het apparaat werkt wel op andere wifi netwerken maar niet op dat van ziggo. En reset en dergelijke allemaal al geprobeerd het ligt echt aan Ziggo.
Misschien helpt dit:
Ga naar je modem http://192,168.178.1 met password of pincode
Vervolgens ga naar Geavanceerde instellingen en klik dan op UPnP en zet deze even aan klik op Opslaan en herstart je modem.
Verbind daarna je Google Nest Hub 2 nogmaals met je modem en kijk of ie hem nu wel pakt, lukt dit dan is dat heel mooi, dan kan je naar de volgende stap, weer je modem inloggen en dan naar Verbonden apparaten als het goed is moet de Nest er nu in staan.
Ga dan naar Geavanceerde instellingen en dan naar DHCP Scroll naar beneden en dan zie je een lijst met waar ook de Nest Hub in staat, klik deze aan, scroll door naar onder en je ziet nu bij Voeg IP Reserveringen toe: dat de Nest Hub hier staat, klik op OK en je IP van je Nest Hub staat nu vast en alles zou nu moeten blijven werken.
Waar het soms fout gaat, de Nest Hub 2 verbinden met het wifi netwerk dan is hij al gekoppeld aan je modem, want als je hem op telefoon en tablet wel ziet, dan moet je in je modem ook de Nest Hub zien.
Als het gelukt is en verbonden, ga dan weer naar je modem en naar Geavanceerde Instellingen ga naar UPnP en vink deze weer uit en klik op opslaan, herstart modem en als goed is moet het werken.
Het wifi-netwerk van je Google Nest- of Home-apparaat wijzigen
Dank voor je bericht. Maar de Nest Hub krijgt nog steeds geen verbinding. Ik zie het MAC adres van de Nest hub onder Acces control maar hij krijgt geen IP nummer toegewezen.
Hey @Gi070
Lastig dat het Hub geen verbinding maakt, zo wordt je huis ook niet slimmer en dat is wel handig deze dagen.
Om je verder te kunnen helpen wil ik je vragen om je postcode en huisnummer toe te voegen aan je profiel zodat ik je klantgegevens er ook bij kan pakken, deze zijn niet publiekelijk zichtbaar!. Dit kan je doen door rechtsboven even op de (gele) foto te klikken en daar kiezen voor mijn instellingen.
Laat je hier weten zodra je dit gedaan hebt? Dan kan ik je daarna weer verder helpen!
Hoi Rob, Dank voor je bericht, Ik heb vandaag een ander modem/router gekregen en het probleem is opgelost.
Lag dus aan het oude ubee evw321b modem.
Hey @Gi070
Top dat het is opgelost, mochten er toch nog vragen zijn, dan horen we dat uiteraard graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.