Vraag
Reacties
Oplossing
hwou
Level 1

Koppelen Honeywell Lyric T6 aan wifi lukt niet

Heb sinds gisteren een nieuwe thermostaat geinstalleerd (Honneywell Lyric T6), die , in eerste instantie, koppelde met mijn modem/router. Vrij snel na de installatie was er echter geen verbindging meer. Modem gereset, waarna weer even kortstondig verbinding, daarna weer verbroken. Is dit probleem bekend? en wat kan ik er aan doen, om het werkend te krijgen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hwou
Level 1
Topicstarter

Het probleem is opgelost. De instructies (met name het aanraken van het thermostaatscherm) kwamen niet overeen met de werkelijkheid. Op enig moment moest ik het scherm minstens 30 sec aanraken voor er iets gebeurde (animatie), hetgeen ook weer halverwege werd onderbroken. Uiteindelijk bleek, dat de koppeling op achtergrond wel gemaakt werd, hetgeen na zeker een half uur bleek, toen het wifi icoon plots aanstond. Ook het vervolg (Configureren en registreren) verliep met horten en stoten, maar is uiteindelijk dus gelukt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
puppie
Level 17

dit is een mooie uitleg van hoe het moet.

zet desnoods in het modem de 5 Ghz wifi even uit.

ik weet niet welk modem jij gebruikt maar zet desnoods de kanaaloptimalisatie wifi in jouw modem uit. dan kun je de kanalen appart aan-uit zetten.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@hwou > Is dit een geheel nieuwe thermostaat of heb je deze tweedehands gekocht? Want in het laatste geval kan het zijn dat de thermostaat nog geregistreerd staat op de vorige eigenaar (waardoor hij ook na bepaalde tijd de verbinding weer verbreekt), in dat geval kun je naar honeywell bellen en dan zullen ze vragen of je een foto wilt mailen van de sticker (serienummer) op de achterkant, en dan verwijderen ze de vorige eigenaar. Mocht het wel een nieuwe zijn dan zullen de stappen van @puppie hierboven wel eens uitkomst kunnen bieden, al verbind mijn T6 gewoon automatisch op het 2,4GHz netwerkt, ook als het 5GHz netwerk aanstaat 

0 Kudos
hwou
Level 1
Topicstarter

Het probleem is opgelost. De instructies (met name het aanraken van het thermostaatscherm) kwamen niet overeen met de werkelijkheid. Op enig moment moest ik het scherm minstens 30 sec aanraken voor er iets gebeurde (animatie), hetgeen ook weer halverwege werd onderbroken. Uiteindelijk bleek, dat de koppeling op achtergrond wel gemaakt werd, hetgeen na zeker een half uur bleek, toen het wifi icoon plots aanstond. Ook het vervolg (Configureren en registreren) verliep met horten en stoten, maar is uiteindelijk dus gelukt.

puppie
Level 17

Mooi dat het opgelost is.

0 Kudos