Komt Ziggo nog een keer met een nieuwe versie van de deco M4?
Want heb nu al aantal keer nieuwe van ze gehad maar elke keer problemen, volgens mij zijn de M4 nu al best oud.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is vreemd. Deco M4 worden door Ziggo uitgegeven. Doch, het is een opzichzelf bestaand Systeem.
Je kan met de de Update's nagaan.
Het gebeurt wel dat hij geen Update's ziet. Je kan dan even kijken in Topic's die daar over gaan.
Bedoel je een nieuwe hardware variant dus een ander model?
Waarschijnlijk niet of pas als hierover een deal wordt gesloten met de leverancier TP link. Gezien Ziggo de Pods heeft onder eigen merk is de kans op ander provider onafhankelijke systeem klein
Als u iets recenters zoekt zijn er de X50 modellen.
De M4 is in 2019 geïntroduceerd wat nog niet zo heel oud is en nog steeds een leuk instap product.
@vdberg213 exact wat voor problemen?
Danku, voor u reactie
De pods werken niet goed bij ons in huis.
Dus werd er aantal jaar geleden de Deco M4 aangeraden.
We hebben nu de M4 nog in huur vanuit ziggo, we gaan over een half jaar verhuizen.
Dus zal dan weer de M4 krijgen? of is het handiger om ze zelf aan te schaffen maar dan een recenter model?
Mijn vrouw en ik hebben vaak dat de wifi niet werkt, dan laad die gewoon niet.
We gooien de dan de wifi van de telefoon of tablet uit en gaan verder op data en dat werkt gelijk.
De deco`s zijn up to date qua firmware.
Ik zou eens naar de SmartWifi pods kijken die samenwerken met je modem in 1 mesh netwerk, nog nooit zo'n stabiel wifi netwerk gehad als met deze apparatuur.
Nooit meer een netwerkkabel voor lange Team sessies en Teamviewer sessies van meer dan een uur nodig gehad.
En als je ze huurt kun je ze omruilen als er nieuwere beschikbaar zijn en onbeperkte garantie.
@vdberg213 schreef:
We hebben nu de M4 nog in huur vanuit ziggo, we gaan over een half jaar verhuizen.
Dus zal dan weer de M4 krijgen? of is het handiger om ze zelf aan te schaffen maar dan een recenter model?
Met een verhuizing mag alle hardware mee dus ook uw huidige M4 set. Het eerlijke advies is wat is uw budget en wat verwacht u en heeft u nodig?
Ja, wifi toegangspunten van de bekende merken hebben zeker meerwaarde toch heeft huren ook voordelen zoals Bert noemt, dat de Pods bij hem goed werken wil niet zeggen dat deze elders net zo goed werken. Dat verschilt enorm per situatie.
Mijn vrouw en ik hebben vaak dat de wifi niet werkt, dan laad die gewoon niet.
Wat laad er niet waarschijnlijk worden hier webpagina's mee bedoeld of wordt er geen wifi verbinding gemaakt?
Heeft u toevallig een laptop of PC ter beschikking want als de basis dus het bekabelde internet niet goed is heeft dat invloed op de werking van een wifi verbinding. Waarschijnlijk moet dus eerst worden gekeken of bekabeld de bandbreedte wel binnenkomt.
Waren de Pods bekabeld verbonden en hoe zit dat met de M4 set? Elk wifi toegangspunt moet voor de beste werking bekabeld worden aangesloten.
Met welke telefoons of tablets wordt er gewerkt wat zijn daar de specificaties van?
@vdberg213 schreef:... maar elke keer problemen....
Zouden die problemen komen door Ziggo of door de M4 zelf ?
Als u op de website van TP-Link kijkt/zoekt, komt u dan ook uw probleem ( bij andere providers ) tegen of alleen bij Ziggo ?
Van de M4 zijn ondertussen 4 hardware versies, waarbij bij de nieuwere versies de software ook steeds uitgebreider wordt.
Maar de M4 is en blijft een basic set, wilt u meer opties en/of mogelijkheden dan zal u een duurder setje moeten kopen.
@Pasi schreef:
Als u op de website van TP-Link kijkt/zoekt, komt u dan ook uw probleem ( bij andere providers ) tegen of alleen bij Ziggo ?
Het enige waar Ziggo verantwoordelijk voor is betreft de verbinding met de buitenwereld.
Jij gebruikt zelf de M4 met een Ziggo verbinding althans dat deed je, ik meen dat je zelf weinig tot geen problemen hebt ondervonden betreffende dit product of met je verbinding in het algemeen. Ik had een constructievere reactie verwacht van de handleiding betreffende de Deco units.
@Garihd schreef:
@Pasi schreef:
Het enige waar Ziggo verantwoordelijk voor is betreft de verbinding met de buitenwereld.
..
Inderdaad, maar hoe vaak hebben de Ziggo modems/Routers toch allerlei problemen veroorzaakt, doordat hun software niet goed was ( of is ) en de aangesloten apparaten daardoor problemen gaf ?
Om een actueel voorbeeld te noemen, b.v de 2,5Gb poort van de SagemCom, die o.a. met een Deco set de werking verstiert. Waarbij Ziggo dit allang weet, maar de helpdesk vaak de klanten laat ploeteren, door ze dát niet te vertellen.
Daarom moeten we eerst vaststellen wat het echte probleem is.
Als een smartphone of tablet de wifi verbinding zelf niet vasthoud is dat echt een probleem tussen het toegangspunt en de telefoon of tablet.
Een andere accespunt van welke leverancier dan ook zal geen verbetering geven als het probleem in huis zit of de eigen apparaten.
Ik lees dat eerder de Pods niet werkten en nu de M4 niet, dan is er mogelijk sprake van een onderliggend probleem.
Wat nog mee kan spelen is pure pech namelijk iedere keer refurbished apparaten gekregen in plaats van ongebruikt.
ziggo zal uiteindelijk overstappen op de x50 of x60 ivm wifi6, maar met een huur van 2,50 net als bij de m4 verwacht ik niet. zelf iets aanschaffen kan natuurlijk ook, is alleen maar prettiger als je van provider wisselt oid
Dat is inderdaad zo.
Zoude de punten kunnen zijn;
# Hoe is het Abbonee Aansluitpunt. Ook belangeijk voor neiuwe Huis. Bij ouder Type, deze laten vervangen.
# Wat geeft Modem voor Mbit/s download- en Mbit/s uploadsnelheid Snelheden.
# Is WiFi op Modem uitgeschakeld;
# Staat Deco M4 goed geschakeld, via hunn APP.
Mogelijk zeijn er nog meer zaken die bekeken moeten worden.
Danku voor u reactie,
We begonnen met die zwarte boosters en toen kwamen ze met de pod 5,
maar deze werkt niet helemaal lekker bij ons meerdere monteurs over de vloer gehad tot er 1 zei
"ja sommige huizen werken ze niet"
Die raden de M4 aan en in het begin deed alles het goed, maar toen opeens kleine probleempjes.
De iphone kreeg boven geen connectie ondanks dat een pod daar bedraad stond (zo groot is het boven niet dus had moeten pakken)
Ook meerdere monteurs geweest, tips van juiste stand zetten in de app etc.
We moesten de pod die boven stond op de grond zetten ivm moeite door de muren heen te gaan??
Welke pod heeft u de 5 of 6?
U heeft wel gelijk over het huren en de garantie
Iphone 15 en Samsung A55
Dan ben ik verbonden met de pod die het dichte bij staat en wil ik wat betalen ene keer doet die het zonder problemen andere keer doet die niks, zet ik de wifi uit en ga ik op data van me telefoon dan poef ben ik er doorheen.
Youtube filmpjes heeft die soms ook moeite mee.
De m4 laat ik elke nacht opnieuw opstarten zodat die vers blijft.
De Pods 5 waren bekabeld.
De monteur had toen ook gelijk een nieuwe aansluiting in de muur gezet
# Bij dit huis is het een nieuwe aansluiting (hebben ze vervangen)
# 385 mb dowload 40,9 mb Up dit is draadloos
# Ja is uitgeschakeld
# Ja is goed geschakeld via de deco App (wat de ziggo monteur me had gezegd)
Want ja is dan de pod 6 beter voor het nieuwe huis?
Of bij de m4 houden?
Het probleem was ook af en toe op de laptop van mijn vrouw die sommige dagen thuis werkt, dus die heeft een tussen stukje gekocht zodat ze de laptop bedraad kan gebruiken.
Gelet op je bevindingen kan het zijn dat de Pod 6 uitkomst bieden maar in je nieuwe woning zal de situatie anders zijn dan je huidige woning, helaas valt daar dus niks zinnigs over te schrijven. Is de nieuwe woning echt nieuw dus veel beton met bewapening dan zullen wifi punten op elke woonlaag bedraad verbonden moeten worden. De genoemde telefoons zal het niet echt aan liggen.
Terzijde mijn bank app werkt ook niet altijd vlekkeloos via een wifi verbinding, ik heb geen idee waar dat aan ligt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.