1
Vraag
2
Reageer en help mee
ZigNZag

Level 9
  • 276Posts
  • 1Oplossingen
  • 92Likes

Komen er nieuwe snelheden in 2024?

Ik ben benieuwd; zouden er snelheidsverhogingen komen?

meestal loopt zakelijk iets voorop, en daarom verwacht ik voor consumenten dit:

Elite 1200/120 (wellicht zelfs 200 upload)

55 euro

Start XXL 500/50 (wellicht zelfs 100 upload) 50 euro

Start 250/50

45 euro

Ook verwacht ik prijsverlagingen naar Odido achtige ronde getallen. Wel minder kortingsmogelijkheden.

Wat denk jij?

585 Reacties 585
ZigNZag
Topicstarter
Level 9
  • 276Posts
  • 1Oplossingen
  • 92Likes

@JanAssen Dat is inderdaad apart, misschien even contact opnemen met de technische desk?

Garihd

Level 17
  • 2844Posts
  • 92Oplossingen
  • 1626Likes

@Bert  schreef:

@wewanl  schreef:

De upload is bij Ziggo gewoon veel te laag, maar dit probleem zal altijd blijven zolang Ziggo weigert glasvezel tot in de woning aan te leggen.

@wewanl Tot 6 Gbit/s heb je geen glasvezel nodig, dat kan via de coax kabel t.z.t.

Kan is natuurlijk een wijds begrip.  Gaat dat daadwerkelijk ook gebeuren, of blijft Ziggo net als KPN rond de 4 Gb up hangen. Verder kiest men een provider op basis van meer afwegingen, de drager doet er voor de meesten niet toe, het gros zal niet eens de technische verschillen weten. 

Gaat Ziggo via meer bestaande glasvezelnetwerken Docsis leveren is de kans nog klein dat er voor Ziggo wordt gekozen. Daarom is het wel intressant om de ontwikkelingen in Edam-Volendam te volgen.

@wewanl dan leveren Odido en Delta tegen die tijd zeker 50 Gb? Want KPN gaat nog niet eens naar de 8 Gb die Odido op mijn adres wel kan leveren.

wewanl

Level 16
  • 2468Posts
  • 23Oplossingen
  • 949Likes

Op het moment dat Ziggo op 6 Gbit/s zit, geeft onder andere KPN al 25 Gbit/s door op de glasvezel. 

Het blijft achterlopen op de concurrentie met coax ten opzichte van glasvezel. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77368Posts
  • 5253Oplossingen
  • 22966Likes

@wewanl  schreef:

Op het moment dat Ziggo op 6 Gbit/s zit, geeft onder andere KPN al 25 Gbit/s door op de glasvezel. 

Het blijft achterlopen op de concurrentie met coax ten opzichte van glasvezel. 

@wewanl Je kunt heel erg snel internet krijgen en daar een prijs voor willen betalen, als je dat geld ervoor hebt, maar heb je het werkelijk nodig? Is 25 Mbit/s upload beter internet als 1 Gbit/s upload?

Of is het alleen maar het mooie dat je het maximale kunt halen en wordt het verder niet werkelijk gebruikt?

How Much Internet Speed Do You Need? - Consumer Reports

Hatolex

Level 16
  • 1561Posts
  • 49Oplossingen
  • 1036Likes

@wewanl , nou die 6 G/bit/s lijkt me voor 99 % van de gebruikers meeeeeer dan genoeg.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5853Likes

@Bert  schreef:

... Is 25 Mbit/s upload beter internet als 1 Gbit/s upload?

Ik denk dat die stelling beter andersom kan : Is 1 Gbit/s upload beter internet als 25 Mbit/s upload?

Antwoord : Dat hoeft natuurlijk niet. Maar als het voor bijna dezelfde prijs kan, dan heeft 1 Gbit/s natuurlijk wel de voorkeur.

Maar dan kunnen we de snelheid van alle wegen in Nederland ook wel verlagen, want ook met 80Km ( of 60 of 50 ) kom je op je bestemming aan. Zij het dat het misschien allemaal wat langer duurt 😮.

amvih

Level 10
  • 447Posts
  • 11Oplossingen
  • 227Likes

Maar met 130 km/uur verstopt het juist, de doorstroming is beter bij 80 of 100 km/uur 😉.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5853Likes

@amvih  schreef:

Maar met 130 km/uur verstopt het juist, de doorstroming is beter bij 80 of 100 km/uur 😉.

Nee hoor, dat is bij jullie misschien zo, maar hier kan je prima 130Km/h rijden op de snelweg 😊.

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

Blijft staan:How much speed do you need. Netflix, surfen.. iptv..met een gezien wellicht 200.

Downloaden sneller is fijn ik pak ook wat meer snelheid ondanks dat ik weet dat als ik minder had de( grote) bestanden ook wel binnen komen.

Ik betaal er graag de meerprijs voor. Maar goed ik denk dat het altijd wel belangrijk is dat je moet kijken wat je ook daadwerkelijk gebruikt.  Ook als je naar je upload kijkt.Toch?

Buurman

Level 15
  • 1068Posts
  • 55Oplossingen
  • 985Likes

@Hatolex  schreef:

@wewanl , nou die 6 G/bit/s lijkt me voor 99 % van de gebruikers meeeeeer dan genoeg.

😂 mag het ook een onsje meer zijn, mevrouw 🥩

Noel

Level 10
  • 426Posts
  • 1Oplossingen
  • 136Likes

Als je kijkt naar de prijs moet je denk ik ook kijken wat je  na de welkomst kortingen gaat betalen.

Ook eerlijk naar zichzelf moet zijn waar je je tv gedeelte dan vandaan haalt. Want Odido, Delta hebben nog heel wat werk te doen om in de buurt te komen van het tv product van Ziggo. 

Dan mag je ook naar beeldkwaliteit en gebruikersgemak kijken en de opties die je hebt.

Aub niet vergeten dat je een groot gedeelte FTC aanwezig is.

Denk dat je verder moet kijken dan enkel de cijfertjes,getallen..dat is althans mijn mening.

Ook eerlijk naar ons zelf om in te zien dat  die welkomst kortingen ook vaak fors zijn en aanlokkelijk.

Maar ook dat dit een havanna sigaar is uit eigen doos.

De ISP,s werken zelf in de hand dat mensen blijven hoppen.. want die welkomst kortingen zijn behoorlijk dus dan snap je wel dat mensen telkens overstappen.

Ik persoonlijk niet maar logisch dat dit op deze manier gaat gebeuren..

Geen enkele provider die de durf heeft om over het geheel de prijs omlaag te brengen, om  deze patronen te doorbreken. 1 +1 gratis..precies hetzelfde.

DON PAPA

Level 17
  • 3989Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@Bert Schreef: Of is het alleen maar het mooie dat je het maximale kunt halen en wordt het verder niet werkelijk gebruikt?

En welk internet pakket heb je zelf als ik vragen mag? 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Noel  schreef:

Blijft staan:How much speed do you need. Netflix, surfen.. iptv..met een gezien wellicht 200.

Voor die use case zal zelfs 100 Mb volstaan. Als we can 3 tot 4 gezinsleden uit gaan, 200 is wel fijner.

Als ik naar mezelf kijk is er geen hoge upload nodig maar ik neem liever elders 100/100 af dan de 100/30 van Ziggo al is die upload genoeg. Juist vanwege de lagere upload is de prijs behoorlijk hoog.

Dat is en blijft natuurlijk het grote issue niet de hoogte van die upload bandbreedte maar de prijs die er tegenover staat.  €42,50 voor 100/30 of €42,50 voor 100/100 daar hoeft bijna niemand over na te denken lijkt mij. 

Zelf kijk ik vooral naar andere zaken met name aan de TV kant en Helaas blijft Ziggo dit momenteel verliezen.

DON PAPA

Level 17
  • 3989Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@Noel Schreef: Als je kijkt naar de prijs moet je denk ik ook kijken wat je  na de welkomst kortingen gaat betalen.

Dat is bij mij en alle andere mensen met Odido ODF een iedergeval meer snelheid voor minder geld vergeleken met Ziggo:

Ziggo Internet only

400/40 €52

1000/100 €59

Odido internet only

400/400 €40

1000/1000 €45

@Noel Schreef: Want Odido, Delta hebben nog heel wat werk te doen om in de buurt te komen van het tv product van Ziggo. 

Ow is dat zo? Nou ik heb nu gratis tv van Odido door de welkomst-kortings, maar ik denk dat Ziggo ook nog wel wat van Odido kan leren wat betreft de TV dienst. Zo kan ik bijvoorbeeld bij Odido zelf de start en eindtijd van opnamen aanpassen (zeer handig bij een voetbal wedstrijd die kan uitlopen door verlenging), ook zie ik in de EPG van Ziggo veel meer fouten staan dan in de EPG van Odido. 

VZWatcher

Level 12
  • 692Posts
  • 3Oplossingen
  • 583Likes

Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken.

Ziggo levert bij internet-only ook televisie met in dat pakket ook Ziggo Sport.

DON PAPA

Level 17
  • 3989Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@VZWatcher Schreef: Ziggo levert bij internet-only ook televisie met in dat pakket ook Ziggo Sport.

Voor mij (en ik denk vele met mij) is dat tv pakket bij Internet only totaal niet interessant met de vele SD kanalen in dit pakket. En ook als je (zoals ik zelf) overstappen naar Internet only omdat je bijvoorbeeld graag reclame vrij tv willen kijken met NLZiet, zijn die tv zenders in het internet only pakket van Ziggo totaal niet interessant.

Maar zelfs met het NLZiet pakket er bij, ben ik nog steeds goedkoper uit, en meer snelheid 😉

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@VZWatcher  schreef:

Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken.

Ziggo levert bij internet-only ook televisie met in dat pakket ook Ziggo Sport.

Dat klopt, echter moeten die kanalen de lagere upload dan goedmaken? Geef die kanalen ook gecodeerd door dan kan internet only goedkoper.

wewanl

Level 16
  • 2468Posts
  • 23Oplossingen
  • 949Likes

Als Ziggo die SD kanalen opruimt komt er ook weer ruimte bij.

Onbegrijpelijk dat Ziggo zoveel zenders dubbel doorgeeft in SD en HD terwijl die ruimte zoveel nuttiger gebruikt kan worden 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77368Posts
  • 5253Oplossingen
  • 22966Likes

@DON PAPA  schreef:

@Bert Schreef: Of is het alleen maar het mooie dat je het maximale kunt halen en wordt het verder niet werkelijk gebruikt?

En welk internet pakket heb je zelf als ik vragen mag? 

@DON PAPA Even alles in de juiste context zetten.

We hadden het op dat moment over 25 Gbit/s upload en 6 Gbit/s upload.

Mijn volledige antwoord was:

@wewanl Je kunt heel erg snel internet krijgen en daar een prijs voor willen betalen, als je dat geld ervoor hebt, maar heb je het werkelijk nodig? Is 25 Mbit/s, moest zijn 25 Gbit/s, upload beter internet als 1 Gbit/s upload?

Of is het alleen maar het mooie dat je het maximale kunt halen en wordt het verder niet werkelijk gebruikt?

How Much Internet Speed Do You Need? - Consumer Reports

Ik heb nu 100 Mbit/s upload en daar vooralsnog voldoende aan, ik merk geen beperkingen in hoe ik het internet nu gebruik.

Ook niet met het downloaden van ISO's.

Ik heb geen behoefte aan 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload die hier wel verkrijgbaar is.

Maar nu ODF inmiddels wel de glasvezelkabel hier gratis binnen brengt, laat ik wel binnen aanleggen als backup, je weet maar nooit.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Bert dus jij hebt het Gigabit abonnement puur vanwege de upload? Of toch vanwege de download bandbreedte? 

Nu moet iedereen uiteraard zelf bepalen wat hij/zij doet maar het Max abonnement voldeed dan blijkbaar niet?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic