1
Vraag
2
Reacties
Arja1965

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kobo e-reader kan geen verbinding maken met wifi

Ik heb sinds augustus wifi via Ziggo. Gebruik nu voor het eerst mijn KOBO - reader en deze kan niet verbinden met de WIFI.  Voorheen kon ik dat bij mijn vorige provider wel gewoon.

WIFI wachtwoord goed ingevoerd. Ik sta naast de router en het werkt niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

@Arja1965 

Hoe staat de verbinding van je Wifi ingeregeld, heb je het via Modem of via TP-Link Deco's of Wifi Pods.

Als je inlogt in je modem http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1 met password dan kom je op de eerste pagina.

 

Ga naar Geavanceerde instellingen en klik Draadloos > Draadloos Signaal

 

Staat Ziggo Smart Wifi Kanaal Optimalisatie aangevinkt, zo nee vink hem aan en klik opslaan.

 

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.42.29.png

 

Ga dan naar kopje Draadloos > Draadloos Signaal > Beveiliging en scroll naar onder zie je de 2,4 GHz en de 5GHz ingeschakeld staan, zo nee schakel deze optie in en klik opslaan.

 

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.42.50.png

 

Ga nu naar de Beveiliging zelf en klik op Firewall en stel deze zo in.

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.46.27.png

 

Wel is het handig 1 netwerk naam te hebben voor de Wifi dan heb je alle apparaten op 1 naam staan, anders kan je dit bij Geavanceerde instellingen > Draadloos > Draadloos signaal en Beveliging instellen, door de 2,4 GHz een Naam te geven dan gaat de 5GHz automatisch mee. Druk dan wel Kanaal optimalisatie aan zoals boven beschreven, klik op opslaan en herstart het modem even. Dit kan bij Beheer dan onderste optie Herstart Modem.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24248Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7786Likes

@Arja1965 

Hoe staat de verbinding van je Wifi ingeregeld, heb je het via Modem of via TP-Link Deco's of Wifi Pods.

Als je inlogt in je modem http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1 met password dan kom je op de eerste pagina.

 

Ga naar Geavanceerde instellingen en klik Draadloos > Draadloos Signaal

 

Staat Ziggo Smart Wifi Kanaal Optimalisatie aangevinkt, zo nee vink hem aan en klik opslaan.

 

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.42.29.png

 

Ga dan naar kopje Draadloos > Draadloos Signaal > Beveiliging en scroll naar onder zie je de 2,4 GHz en de 5GHz ingeschakeld staan, zo nee schakel deze optie in en klik opslaan.

 

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.42.50.png

 

Ga nu naar de Beveiliging zelf en klik op Firewall en stel deze zo in.

Schermafbeelding 2023-12-14 om 07.46.27.png

 

Wel is het handig 1 netwerk naam te hebben voor de Wifi dan heb je alle apparaten op 1 naam staan, anders kan je dit bij Geavanceerde instellingen > Draadloos > Draadloos signaal en Beveliging instellen, door de 2,4 GHz een Naam te geven dan gaat de 5GHz automatisch mee. Druk dan wel Kanaal optimalisatie aan zoals boven beschreven, klik op opslaan en herstart het modem even. Dit kan bij Beheer dan onderste optie Herstart Modem.

Arja1965
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Dave. Het werkt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic