Hoi, even een vraag. Sinds jaar en dag als ik in de router inlog staat er isp ziggo Hoensbroek. Vandaag om 19:49 klapte internet eruit ging de fail save aan.
Na de herstart van het modem staat er nu opeens isp: ziggo Gorinchem.
Dat ligt heel ver van mijn bed🙈
Wat is hier de oorzaak van?
Fijne avond.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @ParkstadIT,
Dat is nogal een verschil in afstand inderdaad. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan opkijkt!
Alle klanten -met uitzondering van Internet Zakelijk Pro klanten- krijgen via ons een dynamisch IP adres. Het kan dus zijn dat je van tijd tot tijde een ander IP adres krijgt. Het is dan ook goed mogelijk dat dit IP dan een andere Geografische locatie heeft. Dat lijkt nu ook het geval te zijn. Maar geen zorgen: het hoort geen invloed te hebben op de werking van internet of speedtest 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @ParkstadIT,
Dat is nogal een verschil in afstand inderdaad. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan opkijkt!
Alle klanten -met uitzondering van Internet Zakelijk Pro klanten- krijgen via ons een dynamisch IP adres. Het kan dus zijn dat je van tijd tot tijde een ander IP adres krijgt. Het is dan ook goed mogelijk dat dit IP dan een andere Geografische locatie heeft. Dat lijkt nu ook het geval te zijn. Maar geen zorgen: het hoort geen invloed te hebben op de werking van internet of speedtest 🙂
Als ik nu kijk, dan is mijn locatie volgens het internet: Oosterhout.
Ook is het wel eens Zwolle geweest en Breda.
Ik woon in geen van die plaatsen.
Het IP adres wordt vaak grofweg gelokaliseerd door "Whats my IP websites" doordat de locatie aanstaat op de PC of laptop of smartphone en die locatie door de browser doorgegeven mag worden aan websites.
Dat is bij mij niet, dus maar zeer zelden komen die websites in de buurt van mijn werkelijke locatie.
Als de locatie aanstaat in je apparaten, dan nog kan het weken duren voordat die websites in de gaten hebben dat je een ander IP adres hebt gehad en dat de locatie daarvan is gewijzigd.
Volgens What's my ip zit ik in Adam.
En volgens de Unifi Network App zit ik in Hoorn.
Beide niet goed want ik zit in Naarden.
Voor de rest werkt alles prima😉
Dankjewel wel voor jullie antwoorden.
Ik dacht al zou wat zijn als ik opeens op zo een verrre wijkcentrale zou zitten🤣
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.