Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
RuudM
Level 5

Knijpen internetverbinding, als test

Hallo, ik zou graag eens willen ervaren hoe het in de praktijk is als de verbindingssnelheid lager is dan aangeboden. In hoeverre is het nou 'lastig' als ik terugga naar 100 Mbit i.p.v. 350 Mbit? Hoe ervaar ik dat? 

Kortom: zonder het abonnement aan te tasten (gedoe), bestaat er bijvoorbeeld een soort tool / stukje software waarmee je de modemsnelheid of inkomende verbinding kan knijpen? Ik maak gebruik van een Fritzbox 7530 achter een Connectbox (bridgemodus).

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat zou je kunnen doen door op je computer de netwerkkaart in de Apparaatbeheer in de Geavanceerde eigenschappen de Speed en Duplex op 100 Mbit/s Full Duplex te zetten.

Bekijk in context

Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat zou je kunnen doen door op je computer de netwerkkaart in de Apparaatbeheer in de Geavanceerde eigenschappen de Speed en Duplex op 100 Mbit/s Full Duplex te zetten.

Ga naar reactie
efok
Level 17

Dat kan idd. Ik heb weleens gemeten wat mijn belasting is van mijn verbinding en dat valt (behoudens een grote download) reuze mee. Je kan wel toe met 100 voor regulier gebruik. De rest is marketing, tenzij je een grote downloader bent.

RuudM
Level 5
Topicstarter

Geniaal! Dat ik daar niet zelf op kwam 😉 En ik maar puzzelen.....

RuudM
Level 5
Topicstarter

Precies, die download is OK (duurt wat langer) maar zolang die upload toch nog niet verbetert overweeg ik om het maar (tijdelijk?) te downgraden. Net geprobeerd en veel verschil in de beleving merk ik niet echt. Thx.