Ik zou graag weten of de gegevens kloppen zoals op de knipsels te zien zijn.
Zie ook bij historie regelmatig "critical" staan en dan word ik een beetje nerveus...
Ook wisselen de internet snelheden regelmatig, vooral na upgrade van 75 naar 300 Mb.
Alle kabels reeds vernieuwd deze maand , van Technetix van AOP naar Connectbox en box naar Mediabox Next Mini.
e.e.a. is direct op AOP zonder splitter aangesloten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ik zie toch best wel vaker te lage upstream waarden.
Toen ik nog het oude abbo had was het altijd veel constanter.
ook de download waarden vallen vaak terug bij een test.
is het gezien wat er al besproken is niet handig dat er vanuit een ziggo moderator vanuit het cmts een meerdaagse sc-qam + ofdm meeting wordt gedaan ? 😉
Dat lijkt mij ook de volgende stap, mogelijk moet hier een netwerkmonteur aan te pas komen. Ik heb de moderators ingelicht.
Goedemiddag @Harry1960 en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met deze problemen een topic bent gestart op het forum! Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Gezien de constateringen lijkt het mij verstandig dat er een netwerkmonteur langskomt om het signaal en aansluitpunt onder de loep te nemen. In de historische signaaldata is enige ruis op zowel de down- als upstream te zien. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op zaterdag 25 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten hoe het gaat met de verbinding na het monteursbezoek?
@Paul , dat zijn snelle acties, ik zal de wekker zetten zaterdag en laat daarna weten wat er uitgekomen is.
Bedankt.
@Harry1960 Top, we houden dan even contact en wachten jouw bevindingen af. Alvast een prettig weekend gewenst! 😉
@Paul ,
De monteur is geweest en heeft de kabel doorgemeten, gaf geen verkeerde waarden. .
Wel was het AOP door de vorige monteur slecht aangesloten, en dus opnieuw aangesloten.
Geeft nu redelijk goede snelheden maar zoals ik al eerder melde , dat kan wisselen.
Gisteravond viel opeens alles uit... geen tv en internet voor even en dat herstelde zichzelf.
Volgens de monteur moest ik de Connectbox in de gaten houden, als het probleem niet is opgelost zit er een fout in de box ( docsis of zoiets?)
We gaan het zien..
@Harry1960 Dank voor je terugkoppeling! De verbinding ziet er sinds het monteursbezoek goed uit. Wel zie ik dat het modem een keer opnieuw is opgestart vanwege een firmware update. Ik stel voor dat we het topic nog even openhouden zodat je de komende dagen even in de gaten kan houden wat je bevindingen zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.