1
Vraag
2
Reacties
Henk4Free

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Klant kan geen mail aanmaken

Ik kom nu iets raars tegen.

een klant van mij/ziggo haar email is gehact en adres is geblokkeerd door ziggo, ze werkte gelukkig via webmail. het gaat om een bitcoin hack, wel bekend

klant had nog geen mijnziggo aangemaakt, dit gedaan met een gmail account.

geprobeerd via haar mijnziggo een nieuw mail adres aan te maken, lukt niet.

via chat geprobeerd hulp te krijgen, zegt de medewerker, het probleem ligy bij ziggo maar is niet op te lossen op dit moment.

geadviseerd wordt maar een gmail account aan te maken. en om de twee weken opnieuw proberen een mail adres aan te maken bij ziggo....

is dit nu werkelijk zo? of probeerd ziggo mensen die een gehact email adres hebben weg te stoten van ziggo mail?

is er voor deze klant werkelijk geen oplossing?????

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Henk4Free en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat een klant van jou gehackt is en nu niet meer in zijn/haar Ziggo e-mailaccount kan komen! Normaliter moet het gewoon lukken om in te loggen in Mijn Ziggo en via de Mijn Ziggo omgeving het wachtwoord van het e-mailaccount aan te passen. Ongeveer 24 uur nadat het wachtwoord is aangepast en er geen spam/phishing meer verstuurd is vanaf het gehackte e-mailaccount wordt de blokkade automatisch opgeheven. Wil je aan jouw klant/kennis toch eens vragen of ze toegang heeft tot Mijn Ziggo? Mocht dit nog niet het geval zijn raad ik aan eenMijn Ziggo account aan te maken en zodoende het wachtwoord van het e-mailaccount te resetten. Is er al een account? Reset dan het wachtwoord van Mijn Ziggo om weer in de Mijn Ziggo omgeving in te kunnen loggen. 

Ik heb even de gegevens erbij gepakt in jouw Community profie. Als dit het account betreft waarop je vraag betrekking heeft, dan zie ik dat er al een Mijn Ziggo account is aangemaakt. Als je mij ter verificatie de geboortedatum en de laatste vier cijfer van het rekeningnummer kan geven d.m.v. een privebericht dan kan ik de gebruikersnaam voor Mijn Ziggo aan je doorgeven. 

Bekijk in context

Henk4Free
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Paul,

 

ik heb inmiddels het wachtwoord van mevrouw venema gereset.

het is, in tegenstelling tot berichten op het forum, wel degelijk mogelijk met een gmail account mijn ziggo aan te maken dus. het duurt alleen even voordat alle producten zichtbaar zijn.

 

ik wil je danken voor je hulp.

ik zal mevrouw venema haar wachtwoord even aanpassen op haar computer en ga er van uit dat er dan over een dag of twee weer email verkeer mogelijk is.

ik zal haar ook even uitleggen dat mailtjes waarin wordt gezegt dat haar pc gehackt is en er om bitcoins wordt gevraagt , niet serieus genomen moeten worden en kunnen worden verweiderd.

 

hiermee nogmaals dank, ik hoop dat het hiermee is opgelost.

 

m vr gr Henk

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Henk4Free Fijn dat het gelukt is om het wachtwoord te resetten van het Mijn Ziggo account om zodoende het e-mailaccount te beheren. 😉 
Hieronder wil ik nog even kort inhaken op de zaken die je in je laatste bericht aangeeft. 

het is, in tegenstelling tot berichten op het forum, wel degelijk mogelijk met een gmail account mijn ziggo aan te maken dus. het duurt alleen even voordat alle producten zichtbaar zijn.
Het is absoluut mogelijk om met een Gmailaccount (of ander mailaccount) een Mijn Ziggo account aan te maken. Het enige wat je doet bij het aanmaken is je klantnummer en adresgegevens koppelen aan een werkend mailaccount. 
Het klopt dat het altijd even duurt voordat de diensten zichtbaar zijn in Mijn Ziggo.
 

ik zal haar ook even uitleggen dat mailtjes waarin wordt gezegt dat haar pc gehackt is en er om bitcoins wordt gevraagt , niet serieus genomen moeten worden en kunnen worden verwijderd.
Bij dergelijke e-mails betreft het inderdaad vaak phishing berichten waarin men hoopt dat er geklikt wordt op de links in de e-mail. Het is inderdaad verstandig dergelijke e-mails direct te verwijderen en de afzender te blokkeren. 

Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Meestal is de procedure bij een ‘hack’ om een nieuw wachtwoord aan te maken, dus waarom een nieuw e-mail adres aanmaken?

Wat voor melding geeft MijnZiggo bij het aanmaken van een nieuw e-mail adres? Misschien dat dit e-mail adres al in gebruik is.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

vreemd dat wel een @Ziggo.nl e-mailadres is aangemaakt maar geen mijn ziggo

 

is aan het nieuwe mijn ziggo wel je klantnummer gekoppeld ?

Henk4Free
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

krijg niet eens de mogelijkheid een nieuw adres aan te maken.

de medewerker van ziggo gaf aan dat het hoofdemail adres niet meer te gebruiken is, raar maar goed.

Henk4Free
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik zie, onder mijnziggo recht bovenin, haar klantnummer staan, dus ga er van uit dat dit klopt, verdergaand op deze zin, de medewerker gaf aan dat het probleem bij ziggo zat, en niet bij de klant

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Henk4Free 

Als eerste kan je een Mijn Ziggo account nooit met een Gmail account aanmaken, dit moet met een Ziggo mailadres, als de klant daadwerkelijk gehackt is moet een medewerker van Ziggo hiervoor ingrijpen en die kan dan een ander account aanmaken en de klantgegevens worden overgezet, ik ga dit melden aan een Ziggo Medewerker zodat deze dit kan verwerken.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Henk4Free
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik zal de gegevens in een prive bericht aan je doen toekomen..

dank en dit kan dan worden gesloten denk ik.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Een moderator zal met je contact opnemen en ik zal de gegevens even doorgeven dan komt het helemaal goed. 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Henk4Free en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat een klant van jou gehackt is en nu niet meer in zijn/haar Ziggo e-mailaccount kan komen! Normaliter moet het gewoon lukken om in te loggen in Mijn Ziggo en via de Mijn Ziggo omgeving het wachtwoord van het e-mailaccount aan te passen. Ongeveer 24 uur nadat het wachtwoord is aangepast en er geen spam/phishing meer verstuurd is vanaf het gehackte e-mailaccount wordt de blokkade automatisch opgeheven. Wil je aan jouw klant/kennis toch eens vragen of ze toegang heeft tot Mijn Ziggo? Mocht dit nog niet het geval zijn raad ik aan eenMijn Ziggo account aan te maken en zodoende het wachtwoord van het e-mailaccount te resetten. Is er al een account? Reset dan het wachtwoord van Mijn Ziggo om weer in de Mijn Ziggo omgeving in te kunnen loggen. 

Ik heb even de gegevens erbij gepakt in jouw Community profie. Als dit het account betreft waarop je vraag betrekking heeft, dan zie ik dat er al een Mijn Ziggo account is aangemaakt. Als je mij ter verificatie de geboortedatum en de laatste vier cijfer van het rekeningnummer kan geven d.m.v. een privebericht dan kan ik de gebruikersnaam voor Mijn Ziggo aan je doorgeven. 

Henk4Free
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Paul,

 

ik heb inmiddels het wachtwoord van mevrouw venema gereset.

het is, in tegenstelling tot berichten op het forum, wel degelijk mogelijk met een gmail account mijn ziggo aan te maken dus. het duurt alleen even voordat alle producten zichtbaar zijn.

 

ik wil je danken voor je hulp.

ik zal mevrouw venema haar wachtwoord even aanpassen op haar computer en ga er van uit dat er dan over een dag of twee weer email verkeer mogelijk is.

ik zal haar ook even uitleggen dat mailtjes waarin wordt gezegt dat haar pc gehackt is en er om bitcoins wordt gevraagt , niet serieus genomen moeten worden en kunnen worden verweiderd.

 

hiermee nogmaals dank, ik hoop dat het hiermee is opgelost.

 

m vr gr Henk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Henk4Free Fijn dat het gelukt is om het wachtwoord te resetten van het Mijn Ziggo account om zodoende het e-mailaccount te beheren. 😉 
Hieronder wil ik nog even kort inhaken op de zaken die je in je laatste bericht aangeeft. 

het is, in tegenstelling tot berichten op het forum, wel degelijk mogelijk met een gmail account mijn ziggo aan te maken dus. het duurt alleen even voordat alle producten zichtbaar zijn.
Het is absoluut mogelijk om met een Gmailaccount (of ander mailaccount) een Mijn Ziggo account aan te maken. Het enige wat je doet bij het aanmaken is je klantnummer en adresgegevens koppelen aan een werkend mailaccount. 
Het klopt dat het altijd even duurt voordat de diensten zichtbaar zijn in Mijn Ziggo.
 

ik zal haar ook even uitleggen dat mailtjes waarin wordt gezegt dat haar pc gehackt is en er om bitcoins wordt gevraagt , niet serieus genomen moeten worden en kunnen worden verwijderd.
Bij dergelijke e-mails betreft het inderdaad vaak phishing berichten waarin men hoopt dat er geklikt wordt op de links in de e-mail. Het is inderdaad verstandig dergelijke e-mails direct te verwijderen en de afzender te blokkeren. 

Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic