Aanleiding voor mijn storingsmelding was het feit dat mijn Microsoft Flightsim 2020 melding maakte dat hij bepaalde scenery niet kon laden wegens “too small bandwith”.
Naar aanleiding hiervan heb ik de Ziggo speedtest een aantal keren gedaan en hieruit kwamen af en toe zeer belabberde cijfers tevoorschijn.
Verder was een paar maanden geleden de kabel hiervoor stukgetrokken, zodat hierop ook nog enige verdenking rustte.
Nog belabberder waren de cijfers toen ik met een medewerkster van Ziggo via de chat deze test een aantal keren overdeed, zowel bekabeld als via wifi.
Hierop heeft zij het modem gereset, wat niets verbeterde. Enige resultaat was dat alles wat ik 2 maanden geleden werkend had laten maken door een Ziggo monteur a 70 Euro, hierna niet meer werkte.
Afgesproken dat er een monteur zou komen kijken.
Deze zei dat alles ok was, wat hij aantoonde door een andere speedtest te gebruiken. Ik vond dit wel een vreemde manier van aantonen, want de Ziggo speedtest werd dus tot onbetrouwbaar bestempeld.
Enige wat hij verder op mijn verzoek gedaan heeft is de inlogcode van het modem weer teruggezet, waarna de apparatuur (oa mijn zonnepanelen) vanzelf weer verbinding kregen.
Dit kostte wederom 50 Euro zag ik achteraf, wat ik niet terecht vind na de 70 Euro die ik vorige maand al heb betaald.