1
Vraag
2
Reacties
BCJ

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klacht storingsafhandeling/faktuur

Aanleiding voor mijn storingsmelding was het feit dat mijn Microsoft Flightsim 2020 melding maakte dat hij bepaalde scenery niet kon laden wegens “too small bandwith”.

Naar aanleiding hiervan heb ik de Ziggo speedtest een aantal keren gedaan en hieruit kwamen af en toe zeer belabberde cijfers tevoorschijn.

Verder was een paar maanden geleden de kabel hiervoor stukgetrokken, zodat hierop ook nog enige verdenking rustte.

Nog belabberder waren de cijfers toen ik met een medewerkster van Ziggo via de chat deze test een aantal keren overdeed, zowel bekabeld als via wifi.

Hierop heeft zij het modem gereset, wat niets verbeterde. Enige resultaat was dat alles wat ik 2 maanden geleden werkend had laten maken door een Ziggo monteur a 70 Euro, hierna niet meer werkte.

Afgesproken dat er een monteur zou komen kijken.

Deze zei dat alles ok  was, wat hij aantoonde door een andere speedtest te gebruiken. Ik vond dit wel een vreemde manier van aantonen, want de Ziggo speedtest werd dus tot onbetrouwbaar bestempeld.

Enige wat hij verder op mijn verzoek gedaan heeft is de inlogcode van het modem weer teruggezet, waarna de apparatuur (oa mijn zonnepanelen) vanzelf weer verbinding kregen.

Dit kostte wederom 50 Euro zag ik achteraf, wat ik niet terecht vind na de 70 Euro die ik vorige maand al heb betaald.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@BCJ, Ik heb de kosten van de monteur vergoed. Dit zal worden verrekend met de volgende factuur! Fijn dat het nu allemaal werkt 🙂 

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan in de systemen kijken hoe en wat er gebeurd is en de nodige stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @BCJ, welkom op de community! 

Wat een vervelende situatie! Zonde van de kosten, helemaal omdat de monteur achteraf niet nodig was. Ik zie dat de kosten in rekening zijn gebracht omdat de apparatuur niet was verbonden met het wifi netwerk. Kun je ons hier meer over vertellen? Is het probleem nu wel opgelost of spelen er nog steeds issues? Ik hoor dit graag van je, dan duik ik er verder voor je in. 

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Krista, probleem lijkt nu wel opgelost, maar als je zo'n snelheidstest doet, komen er telkens wisselende uitslagen uit. Dan heb ik het over de ene keer 150/15 en later 300/30 (grof aangeduid) op een snelle computer en gemeten met Ookla.

Soms is de uitslag van Ookla en Ziggo, bijna gelijk, maar andere keren weer niet.

Verder is het probleem niet opgelost, omdat ik nog steeds moet betalen.

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voorbeeld uitslag

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voorbeeld uitslag

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BCJ Is de snelheid bedraad gemeten of met wifi?

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit was bedraad, is foto van het beeldscherm, niet van de snelle, maar wat mijn wat oudere

computer. Bij de snelle was het minimum ongeveer 150/30. Sorry, dat moet 150/15 zijn.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volgens de handleiding zou ik via de SmartWifi app in mijn modem ingelogd moeten zijn. Ik zie thuisscan, enz, alleen niet de de wifibooster keuzes. Ik zie alleen geen geavanceerde instellingen staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BCJ Wat zie je als je op Apparaten tikt?

Bert_0-1650546925842.png

 

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan zie ik het modem en de 2 pods

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat klopt, meer is er niet te zien.

Wil je in je modem in willen loggen, klik dan hierachter op de link: http://192.168.178.1/ 

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan zegt ie dat het wachtwoord incorrect is, terwijl ik 100% zeker weet dat het juist is.

Voor de duidelijkheid: vroeger had je een inlogcode voor het modem en een ander voor de wifi (via stopcontact), en nu alleen een voor beide?

 

De kabel komt dicht onder straatniveau door de gevel binnen en gaat dan door de vloer omhoog het keukenkastje in.

Een paar maanden geleden is de kabel een paar meter hiervandaan door een shovel stukgetrokken, was grote wirwar van draden, waarvan een aantal beschadigd was.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BCJ je hebt nog steeds een aparte inlogcode voor inloggen en een andere voor je wifi.

 

Als je het modem reset naar de fabrieksinstellingen, heb je de inlogcodes zoals ze waren bij het eerste gebruik en kun je weer inloggen.

 

Druk 30 seconden de resetknop achterop in en je modem staat weer zoals bij ontvangst.

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Begreep het al niet, maar toen het modem door Ziggo is gereset, werkte alles wat aan de wifi hangt, tv, zonnepanelen, de wifi van de mobiel van mijn vrouw (de mijne bleef wel werken, beide i-phone) niet meer.

Heeft het modem resetten dan ook invloed op de codes van de wifi?

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Was nog gewoon het nummer op het modem: Screen Shot 04-21-22 at 08.49 PM 001.PNGScreen Shot 04-21-22 at 08.49 PM.PNGScreen Shot 04-21-22 at 08.48 PM 003.PNGScreen Shot 04-21-22 at 08.48 PM 002.PNGScreen Shot 04-21-22 at 08.48 PM 001.PNGScreen Shot 04-21-22 at 08.48 PM.PNG

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Heeft het modem resetten dan ook invloed op de codes van de wifi?"

Die worden bij een volledige reset ook naar de oorspronkelijke codes gezet.

 

Ik zie een enorme bak ruis in je signaal, zoveel dat het modem veel pakketten niet kan repareren en dan gaan je apparaten steeds opnieuw een aanvraag doen voor de juiste pakketten met data en dat vertraagt enorm.

 

Hier zal een Ziggo moderator eens goed naar kunnen kijken en de nodige stappen zetten.

BCJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mooi dat er in ieder geval iets uit komt, wat gaan we dan wel horen...dank! 

 

En ik ben weer bij hoe ik de boel een beetje kan beheren.

 

Even los hiervan en niet echt voor de techneuten, moet mij nog even van het hart dat toen ik de (gratis) wifi pods had ontvangen, in de handleiding hiervan stond dat installeren heel simpel was, net zo gemakkelijk als een nieuwe mobiel in gebruik nemen. Na een uurtje geklooi had ik er genoeg van en heb een monteur besteld. Deze is 2 uur bezig geweest, inclusief 15 min voor de zonnepanelen er aan hangen, wat volgens de laatste monteur helemaal niet kon, want daar gaan ze niet over en hebben ze helemaal geen verstand van zei hij. Als een monteur er dus bijna 2 uur voor nodig heeft, kan het toch niet zo eenvoudig zijn....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BCJ Ik vermoed in jou geval dat het modem niet lekker loopt vanwege de vele ruis in het signaal.

Jammer dat de monteur dit niet heeft geconstateerd, anders had er al eerder actie ondernomen kunnen worden.

 

Hier waren de pods in vrijwel geen tijd geïnstalleerd, toen ik ze kreeg om te testen, zonder van te voren ingelicht te zijn hoe en wat, want anders is het geen goede test.

En ik lees maar weinig installatieproblemen op dit forum, over het algemeen gaat het heel soepel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic