Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dag allemaal, ik heb een kindle paperwhite die kan verbinden met alle Wifi's behalve mijn Ziggo Gigabox thuis. Ik heb van alles geprobeerd op de kindle (restarten, resetten, software uploaden) en ook op de modem (naar 2.4 GhZ over te stappen, guest network gebruiken, enz) maar ik krijg het niet online. Zijn er hier mensen die tips hebben?
Alvast bedankt!
Joy.
Heb je deze stappen al eens geprobeerd: zie ook Kindle Paperwhite
Problemen met de internetverbinding.
Je kan ook in je modem http://192.168.178.1 inloggen password naar Geavanceerde instellingen gaan en dan op Draadloos klikken daarna Draadloos signaal, zet dan de 5GHz even uit, en sla dit op. Ga dan naar beheer en zeg herstart modem, scroll naar beneden daar staat Modem opnieuw opstarten
Als dit is gedaan, probeer dan je Kindle nog eens op de wifi te krijgen.
Mocht dit niet werken, zet je Gastennetwerk aan, en probeer hem dan eens aan dat netwerk te koppelen de wifi.
Goedemorgen @joydma
Wat leuk dat je onze Community hebt ontdekt! Super tof dat je met vragen over je Kindle e-reader bij ons terecht komt.
Zo te zien is onze topper @Dave! vorige week al van start gegaan om je met zijn expertise van tips te voorzien.
Is het inmiddels gelukt met de tips die je hebt ontvangen?
Bedankt Dave! Ik heb inderdaad de handleiding van Amazon gevolgd, ook een 2.4 GHz verbinding geprobeerd. Geen succes, alle andere apparaten verbinden zich goed. De kindle kan ook verbinding maken met andere routers en met mijn mobiel als hot spot.
Nee, helaas niet.
Dank je wel @Jacob
@joydma Je kan eventueel nog 2 dingen proberen:
Log in op je modem http://192.168.178.1 met je password en ga naar Geavanceerde instellingen
Vervolgens zie je een Optie UPnP in je modem staan, klik deze op AAN vinkje - Opslaan en kies dan voor je modem even opnieuw opstarten of 30 seconde van de stroom en er weer op.
Pogin 2 is:
Je kan ook je Gastennetwerk aanzetten, deze een aparte naam en inlog geven > Inlog mag niet gelijk zijn aan hoofd wifi password < noem maar voorbeeld > Joydma > password: 12345678 of abcdefg gewoon even simpel om te testen. Sla dit op en herstart je modem, als alles goed is komt er nu extra Wifi Kanaal bij, en verbind de Kindle daar eens mee. (Gastennetwerk) als dit niet lukt, laat maar even weten.
Kan je ook misschien zeggen wel type modem je gebruikt van de Smart Wifi Modem je hebt er 3 namelijk.
Welk staat aan de onderkant genoteerd.
Compal CH7465LG-ZG
Arris TG2492LG-ZG
Connectbox Giga Arris TG3492LG-ZG
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...