Vraag
Reacties
Gijsbert vR
Level 1

Keystone jack juiste kleuren

Dag.
In m'n huis die ik sinds mei heb, heb ik een pc op zolder staan. Maar de wifi komt niet zo goed op zolder. Dus heb ik besloten om een kabel te trekken van de meterkast naar het zolder voor internet. Met een Keystone jack in de muur wilde ik mijn computer verbinden aan het internet. Maar het werkte niet. Dus heb ik een nieuwe kabel gekocht. Hij deed het nog steeds niet. Dus heb ik een nieuwe router gekregen van Ziggo! Doet hij het nog steeds niet. Nu ben ik gaan twijfelen of de kleine kabeltjes met kleuren wel op de juiste volgorde zijn geplaatst in de jack. Is er iemand die er verstand van heeft? Ik heb, zoals je ziet op de foto's, het op twee verschillende manieren geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet! Hoe moeten de kleuren wel??
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Marnix81
Level 4
Doorgaans zit er op de zijkanten een kleurcode aangegeven met een variant a en b. B is de standaard. Let er ook op dat je aan beide uiteinden dezelfde variant aanhoudt.
0 Kudos
efok
Level 17
Een veel gebruikte volgorde (B) is:
1. Orange-White
2. Orange
3. Green-White
4. Blue
5. Blue-White
6. Green
7. Brown-White
8. Brown
Maar ik weet niet of je keystone van nummering of kleurcode is voorzien, waar je dit aan kunt relateren.
0 Kudos
Marnix81
Level 4
Die volgorde is inderdaad standaard voor een RJ45 connector op een straight netwerkkabel. Hou er rekening mee dat er voor keystones meerdere varianten bestaan. Meest gebruikte hier is :

1: Wit-Blauw
2: Blauw
3: Wit-Groen
4: Groen
5: Bruin
6: Wit-Bruin
7: Oranje
8: Wit-Oranje

Echter als je beide kanten exact hetzelfde punched, waardoor het dus een straight netwerkkabel wordt, zou het gewoon moeten werken. (Ik ga er dan van uit dat je aan beide kanten dezelfde keystones gebruikt.)
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Welkom op de Community, Gijsbert vR! Handig dat je even wat foto's meestuurt. Heb je iets aan de kleurcodes die hier worden gegeven? Ik ben benieuwd of je de gouden combinatie te pakken hebt.
0 Kudos
Gijsbert vR
Level 1
Topicstarter
efok wrote:
Een veel gebruikte volgorde (B) is:
1. Orange-White
2. Orange
3. Green-White
4. Blue
5. Blue-White
6. Green
7. Brown-White
8. Brown
Maar ik weet niet of je keystone van nummering of kleurcode is voorzien, waar je dit aan kunt relateren.

Ik heb gewoon een kabel gekocht in de winkel met aan beide kanten een "mannetje". Toen heb ik (met achteraf spijt want ik had het ook zo in m'n pc kunnen stoppen), en nu probeer ik dus een "vrouwtje" erop te te monteren.
Dank voor je antwoord, maar ik weet niet waar nummer 1 is enz. Ik heb hieronder wel een foto van de kleurcode maar m.i. heb ik die gevolgd (zie foto's bij vraag hierboven).
0 Kudos
Gijsbert vR
Level 1
Topicstarter
Marnix81 wrote:
Die volgorde is inderdaad standaard voor een RJ45 connector op een straight netwerkkabel. Hou er rekening mee dat er voor keystones meerdere varianten bestaan. Meest gebruikte hier is :

1: Wit-Blauw
2: Blauw
3: Wit-Groen
4: Groen
5: Bruin
6: Wit-Bruin
7: Oranje
8: Wit-Oranje

Echter als je beide kanten exact hetzelfde punched, waardoor het dus een straight netwerkkabel wordt, zou het gewoon moeten werken. (Ik ga er dan van uit dat je aan beide kanten dezelfde keystones gebruikt.)

Welke is 1 en welke is 3?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Misschien dat dit je nog wat verder helpt:
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/monteer-een-netwerkaansluiting-66531/
0 Kudos