1
Vraag
2
Reacties
Boekan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Keuze wifi versterker

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een booster nodig heb om TV te kijken via de mini next met WIfi . De wifi is nu erg wisselend. Wat zou de beste optie zijn.

wifi pods

smart Wifi pods. Set van 3

TP- link Deco X20 wifi6

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Boekan De makkelijkste en goedkoopste en mijns inziens de beste weg is een SmartWifi pod huren voor € 1,25 per maand, die werkt ook automatisch samen met je modem in 1 mesh netwerk.

 

En werkt het niet, dan kun je die gewoonweg retour sturen.

 

(Met de Deco's moet in het modem iets uitgeschakeld worden en de wifi moet uitgezet worden van het modem.)

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @Boekan ,

Zelf heb ik een goede ervaring met de Deco M4(in AP mode), deze kost 2.50 per maand of 99 euro eenmalig.

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

De allerbeste optie is een netwerkkabel aan de next mini.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Hier de Deco m4 in acces point, haal ook via wifi 100% van het abonnement, eventueel kan je de mini ook bekabeld op een booster aansluiten, beter dan niets.

Boekan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar wil ik juist vanaf. Teveel gedoe om kabel te trekken.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dan alsnog is de deco prima, maar als je veel verstoringen ondervindt moet je niet raar staan te kijken als er alsnog gevraagd wordt een kabel erin te doen om het te testen natuurlijk. Maar de deco moet het qua snelheden prima aan kunnen, als je deze tips dan ook even doorneemt: Wifi verbeteren | Klantenservice | Ziggo
je deco's goed instelt en vrij plaatst van storingsbronnen etc.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Maar niet onmogelijk dus. Ik zou dat toch in overweging nemen.

 

Mijn motto Wifi is leuk, maar een kabel is beter. Ben ook content met circa 150m aan netwerkkabel in huis.

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Boekan  schreef:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een booster nodig heb om TV te kijken via de mini next met WIfi . De wifi is nu erg wisselend. Wat zou de beste optie zijn.

wifi pods

smart Wifi pods. Set van 3

TP- link Deco X20 wifi6


Een enkele X20, heeft natuurlijk een kleiner bereik dan 3 * M4. De X20 heeft dan wel wifi-6, maar hebben uw apparaten dat ook? Heeft uw apparatuur geen Wifi-6, dan heeft een X20 alleen voor het verbeteren van wifi, weinig zin.

Algemeen : niets is zo snel en stabiel als een netwerkkabel. Dat geldt natuurlijk ook voor de zeskantige Ziggo pods én voor de Deco M4, want als u die met een netwerkkabel aansluit, dan hebt u de beste kans op een stabiel en snel wifi netwerk.

Gaat u de zeskantige Ziggo pods of de Deco M4's via wifi onderling koppelen, dan wordt belangrijk hoe & waar u de stations gaat plaatsen. Omdat ieder huis is anders ( ook qua 'inhoud' ), zal u dan zelf moeten bepalen/testen of de door u gekozen opzet/layout, goed ( voldoende ) werkt.

 


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Oh en voor je beeld, de deco M4 kan snelheden aan tot boven 700mbps, dus dat gaat waarschijnlijk voor alles voldoende zijn 😉

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

ik zou voor een kabel gaan.

en wil je goede wifi dan investeren.....

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

......... dan neem je Unifi.

Maar dat is in deze community te duur.

Daar hebben we een ander forum voor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Boekan De makkelijkste en goedkoopste en mijns inziens de beste weg is een SmartWifi pod huren voor € 1,25 per maand, die werkt ook automatisch samen met je modem in 1 mesh netwerk.

 

En werkt het niet, dan kun je die gewoonweg retour sturen.

 

(Met de Deco's moet in het modem iets uitgeschakeld worden en de wifi moet uitgezet worden van het modem.)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

....(Met de Deco's moet in het modem iets uitgeschakeld worden en de wifi moet uitgezet worden van het modem.)


Geen idee wat, behalve wifi, nog meer uitgeschakeld moet worden !!

Omdat de Deco's ( gelukkig ) geen Ziggo product zijn en daarom dus ook niet samenwerken met Ziggo's modem/router/wifi, moet inderdaad de wifi op de Ziggo Modem/Router uitgezet worden.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "Geen idee wat, behalve wifi, nog meer uitgeschakeld moet worden !!"

 

Als eerste de SmartWifi optimalisatie en daarna de wifi op 2,4 en 5 GHz.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic