paul_s

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Kastje bij ons voor de deur omgereden

Hi @Ziggo ,

 

Afgelopen weekend is wederom het verdeelkastje bij ons voor de deur omver gereden. Het staat middenop een gedeelde oprit met mijn buurman en wordt daarom een aantal keer per jaar scheef gereden. Vaak kan ik het zelf rechtduwen maar zoals ook al diverse keren eerder gebeurd is, ligt nu de voorkant eraf. Ik heb het kastje nu met ducktape dichtgeplakt. 

 

Ik heb al eerder voorgesteld het kastje te verplaatsen naar ofwel voor mijn tuin, of voor de tuin van mijn buurman. 

 

Kan hier toch niet eens actie op worden ondernomen? Ik vind het vervelend om hier steeds weer mee bezig te moeten zijn; ofwel door zelf het kastje uit te deuken / recht te zetten of jullie weer te moeten bellen. 

 

Ik wil best zelf met de buurman de geul graven om de kabels doorheen te leggen; als jullie dat kastje oppakken en de te korte kabels verlengen... kan dus in de richting van de hoofdverdeelkast zodat alleen de 3 abonnee kabels die erin zitten hoeven te worden verlengd. 

 

Met vriendelijke groet,

Paul

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@paul_s goed dat je weer even in de lucht komt. 

En inderdaad, dit is nogal een proces en ik zal het even eenvoudig voor je houden: de aanvraag is in gang gezet, dit loopt. Dus wordt vervolgt! 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zet je postcode en huisnummer in je profiel, dan kan de juiste locatie verwerkt worden.

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Maar is dat niet voor de hele wereld zichtbaar dan?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @paul_s! Dat is niet voor de hele wereld zichtbaar als je het in je profiel zet 🙂 Daar kunnen wij het alleen zien. 

Maar mooi irritant dat het steeds omver gereden wordt. Ik laat er sowieso een monteur naar kijken maar als je graag wil dat de wijkkast verplaatst moet worden, dan moet je een aanvraag indienen via www.mijnaansluiting.nl

Ik wacht even op je gegevens onder je profiel! 

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Carlien, 


Bij deze, gegevens staan in mijn profiel. 


Ik heb die link eerder ook gehad, maar vervolgens kwam daar een berekening uit van enkele honderden euro's voor het verplaatsen van die kast. 

 

Dit is toch een probleem van jullie en mij; niet alleen van mij? Dan zou het toch logisch zijn als we de kosten verdelen. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kan je een foto plaatsen hoe die kast nu staat?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Het klopt inderdaad dat het aanvragen van het verplaatsen van de wijkkast, kosten met zich meebrengt. Ik zal er sowieso een monteur naar toe sturen! Ik ben ook we benieuwd naar hoe de wijkkast precies staat. 

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @Carlien

 

Zie hier de situatie. Onze oprit wordt gebruikt door busjes van de bezorgers om te keren, waarschijnlijk omdat we aan het eind van een straat zitten (al zie je dat niet want hij gaat voor ons huis over in de volgende straat)

 

Ik zie trouwens dat het kastje al is rechtgezet en soort van dicht nu; dank voor de snelle service (maar zo natuurlijk niet echt uit weer en wind)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Nu de foto's geplaatst zijn, is het duidelijk !

@paul_s  schreef:

....Dit is toch een probleem van jullie....


Inderdaad, het is Ziggo's probleem.




@Carlien  schreef:

....maar als je graag wil dat de wijkkast verplaatst moet worden, dan moet je een aanvraag indienen via www.mijnaansluiting.nl!...


Nee.
Het is duidelijk, dit kastje staat op een erg slechte plek. Hoe dit zo gekomen is, is eigenlijk niet belangrijk, maar Ziggo kan dit kastje beter laten verplaatsen. Grote kans dat deze t.z.t. weer omvergereden wordt, vooral omdat zo'n klein grijs kastje, moeilijk te zien is vanuit een auto.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zou het raar vinden als jij mee moet betalen voor de verplaatsing van zon wijkkast. Ziggo is zelf zo dom geweest het op deze onhandige plek te plaatsen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl  schreef:

Ik zou het raar vinden als jij mee moet betalen voor de verplaatsing van zon wijkkast. Ziggo is zelf zo dom geweest het op deze onhandige plek te plaatsen. 


@wewanl Ziggo bepaald niet waar de kasten komen te staan, dat doet de gemeente door middel van een vergunning en een plaatsaanwijzing- en als er kasten staan op grond van de bewoner, dan staat dat dan meestal in de koopacte als het huis gekocht wordt of er is toestemming van diegene waar de grond van is.

 

In het kort, de eigenaar van de grond moet de aanvraag doen, want die krijgt de rekening.

Als de kast op de grond staat van de gemeente, dan moet de aanvrager een verzoek indienen bij de gemeente en de gemeente moet de aanvraag doen en wordt er later gekeken wie dat moet betalen, de gemeente of de aanvrager bij de gemeente of Ziggo.

 

Staat de kast op de grond van de bewoner met toestemming of hij staat in het koopcontract, dan moet de eigenaar van de grond, de aanvraag doen en betaald de eigenaar van de grond.

 

Staat de kast op de grond van de bewoner zonder toestemming of hij staat niet in het koopcontract, dan zijn de kosten voor Ziggo.

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor jullie visies; ik zie het precies zo. Ik ben nog wel benieuwd naar de reactie van @Ziggo 

 

In mijn of mijn buurman z'n koopcontract staat niets over dit kastje. Ook als ik op kadaster kijk; staat daar geen inhammetje waar dit kastje zou staan. Zie bijlage. 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De vraag is, wat is de exacte kadastrale grens, lijn 1 of lijn 2.

Heeft daar ooit een heg gestaan en was het middelpunt van de heg de kadastrale grens en stond de kast net op de gemeentegrond?

 

Bert_0-1662580846362.png

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert: inderdaad, er is een grote kans dat het kastje eerst op de kop van een erfscheiding heeft gestaan. Echter beide aanwoonenden, mogen natuurlijk hun eigen terrein aanpassen aan hun wensen. Dat daardoor het Ziggo kastje open en bloot komt te staan, is niet hun zorg en/of verantwoording.

Het is Ziggo's verantwoordelijkheid het kastje te beschermen. Desnoods zetten ze er een grote paal achter, zodat het kastje duidelijker te zien is, maar of dat slim is?

Als de Topic Starter zelf het kastje wil laten verplaatsen, dan is het is inderdaad belangrijk van wie de grond is, waarop het kastje staat.

Echter, om het kastje te laten herstellen ( omdat deze aangereden is ), is dat geheel onbelangrijk. Aangezien de veroorzaker niet gevonden is, zal Ziggo zelf de reparatie moeten betalen. Zoals het kastje nu staat, is de kans groot dat deze vaker omver wordt gereden. Zonder dader, zal Ziggo het herstel iedere keer zelf moeten betalen. Ziggo zou nu kunnen beslissen, dat dit kastje nu inderdaad op een zeer slechte plek staat en daarom zelf de opdracht kunnen geven om deze te verplaatsen, om zo verdere storingen ( en/of grotere schade ) te voorkomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi "Dat daardoor het Ziggo kastje open en bloot komt te staan, is niet hun zorg en/of verantwoording."

 

Dat klopt en als het op gemeentegrond staat en zij willen het weg hebben, dan zullen de bewoners dat aan moeten geven bij de gemeente en de gemeente zal de aanvraag moeten doen om de kast te verplaatsen met de vergunning erbij voor de aannemer voor een nieuwe door de gemeente aangewezen plek.

De gemeente krijgt dan de rekening en kan kijken of de gemeente dit zelf moet betalen of de bewoners wiens wens het is om de kast verplaatst te hebben.

 

Als Ziggo zelf de kast wil verplaatsen, dan moeten zij een vergunning aanvragen bij de gemeente voor een andere locatie.

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Bert ik heb het natuurlijk niet laten inmeten door kadaster; maar als ik kijk naar de lijnen; de positie luchtfoto en het kastje (onder de lijn van de stoep dus) en bv. ook het feit dat het inhammetje rechts ook daadwerkelijk precies daar een tegel extra in het trottoir wordt, dan denk ik toch echt wel te kunnen stellen dat het kastje op onze grond staat. Die paal mogen ze er dus niet achter zetten, maar wel voor 😉 maar of dat nu zo handig is? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@paul_s Waar kun je die foto's vinden?

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik had hem hier vandaan https://www.kadasterdata.nl/kadastrale-kaart#/5.1200000/52.0900000/11 

Op de rest van de perceelgrenzen klopt de foto ook precies. 

paul_s
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi @Ziggo ; @Carlien ; kun je aangeven wat momenteel de status is van mijn vraag? Ik begreep van de ziggo collega's die bij het kastje kwamen dat er gekeken wordt naar een mogelijkheid tot verplaatsing. Klopt dat? Dat zou erg fijn zijn!

Uitgelicht topic