1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Cock1959

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan uw e-mailfilter regels niet laden. Opnieuw proberen

Goedemorgen, de Ziggo helpdesk kan me niet helpen, en verwijst me naar jullie.

ik kan met elke browser, en alle windows pc elke mail account de filters instellen.

alleen bij mijn hoofd account, krijg ik deze opmerking

Kan uw e-mailfilter regels niet laden. Opnieuw proberen

ik wil mijn mail gaan doorsturen, omdat deze mail ook niet meer volledig werkt in outlook.

ik kan wel ontvangen (imap) maar zenden (smtp) gaat niet.

dit moet ik dan Online doen.

zodra ik deze opnieuw geïnstalleerd heb in outlook, werkt deze weer voor een paar dagen.

uitgaande instellingen

smtp.ziggo.nl

poort 587

versleuteling automatisch 

het is overigens nog een @Casema.nl account, maar daar heb ik er meerdere van, die prima werken.

dit is sinds een jaartje gaande, en ziggo zelf vertikt het mij te helpen.

is er hier iemand, met dezelfde problemen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2872Posts
  • 306Oplossingen
  • 1386Likes

Aaaah wat goed dat het werkt! Dan heeft dat extra mailtje er achteraan geholpen. Dankjewel voor de update @Cock1959 

Bekijk in context

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

In Outlook werkt het tegenwoordig als volgt.

Als je IMAP gebruikt en zelf geen mappen verder aangemaakt hebt.

Haal het account weg uit Outlook.

Maak een nieuw account aan, maar alleen met je emailadres en wachtwoord, alle instellingen krijgt Outlook van de mailserver van Ziggo en zou het feilloos moeten werken.

Werkt dit dan nog niet goed, laat het hier weten.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank je, maar een nieuw account aanmaken, 

elke instantie heeft dit e-mail adres, dus dat doe je niet even zomaar.

maar het doorsturen is een groter probleem, anders was een ander account aanmaken een optie, dan krijg is ze wel binnen, maar 

kan via een ander account antwoorden.

dit kan uiteraard ook in outlook, maar wil gewoon van dit e-mail adres af, en daarom wilde ik deze doorsturen, en gelijktijdig iedereen die dit adres heeft 

inlichten, dat het een ander gaat worden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

@Cock1959 Een account in Outlook verwijderen betekent dat je het account met dit emailadres uit Outlook haalt.

Daarna maak je een nieuw account met exact hetzelfde emailadres en wachtwoord en dan heb je een nieuw account aangemaakt in Outlook en zou het zomaar kunnen dat het emailadres weer normaal werkt.

In Outlook een account aanmaken is een emailadres in Outlook plaatsen waardoor je de mail van dit emailadres kunt zien en mail kunt verzenden via dit emailadres.

Een email account maken in Mijn Ziggo is een ander emailadres aanmaken, het kan verwarrend overkomen, maar zo heet het nu eenmaal.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Bert,

zoals je kunt lezen in mijn start bericht, heb ik dat al een paar maal gedaan.

en zoals je zegt, klopt, maar echter voor een paar dagen, zoals ook benoemd in mijn eerste bericht.

het belangrijkste op dit moment is, dat ik in mijn mail geen regels aan kan maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

Heb je dan het nieuwe account in Outlook gezet met alleen emailadres en wachtwoord, zonder verder handmatige instellingen aan te brengen?

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

klopt bert, en heb meerdere adressen, die ik op die manier in outlook heb gezet, die wel blijven werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe bedoel je?

ik ben door ziggo hier naartoe verwezen, omdat ze het zelf niet konden oplossen.

ik weet namelijk best wel, dat de fout bij ziggo ligt, want al het andere werkt wel, in elke combinatie met outlook/pc’s 

webmail, vanaf diverse laptop en pc’s

maar alles werkt, behalve dat ene mail adres!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

@Cock1959 Je wilt toch hulp van Ziggo?

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zij kunnen in de achtergrond kijken en/of de juiste personen bereiken die kunnen kijken waarom iets fout gaat.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oke Bert, 

ik wacht het af, maar begrijp er niets van.

eerst verwijzen ze me hier naar toe, en nu komt er een ziggo medewerker naar een oplossing kijken??????

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

@Cock1959 "en nu komt er een ziggo medewerker naar een oplossing kijken??????"

Nee, ik schreef: om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Als de standaard helpdesk er niet uitkomt, omdat je of problemen hebt met hardware en software van derden die zij niet tot in detail ondersteunen en/of een probleem op de mailserver wat de helpdesk niet kan oplossen, sturen ze je door naar dit klant helpt klant forum.

Soms weten andere klanten al een oplossing, zo niet, dan komt een Ziggo forum medewerker kijken wat er precies aan de hand is of om het probleem scherp te krijgen en/of om je op weg te helpen of om het probleem weg te leggen bij de juiste persoon binnen Ziggo zelf, als het een dieper liggend probleem is waar de techneuten iets aan een mailserver moeten uitvoeren.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hi @Cock1959 welkom op de Ziggo Community. Wat apart dat jij  met één e-mail adres problemen ervaart met het e-mail filter en ook dat het dus soms wel even werkt maar daarna niet meer. Nu hebben wij geen inzage in jouw e-mail instellingen, en ik begrijp dat het om de e-mailfilters in Outlook gaat. Kun jij eens hier kijken of alle instellingen bij jou helemaal staan zoals het hoort? 

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen, het gaat NIET om de gilters in outlook, ik kan ze niet instellen als ik inlog op de webmail, outlook geef na nieuwe instelling te hebben gedaan, problemen met het zenden van e-mail.

dit gaat al een hele tijd zo.

en vanaf welke pc of laptop in ook met outlook (2021) is niet te zenden met dit account, wel met andere accounts.

zowel @ziggo als @Casema 

dus dit kan alleen maar een fout in jullie systeem zijn, en de helpdesk verwijst me naar een forum om hun probleem op te lossen

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Betreft het de doorstuurregels in de Ziggo Webmail, want ik ben nu even het spoor bijster @Cock1959 . Lukt het niet om daar de doorstuurregels in te stellen en vervolgens via een e-mail programma mails te verzenden? 

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het zijn 2 problemen,

ik kan geen regels instellen via webmail!

ik kan na verloop van tijd niet meer zenden van e-mail, via outlook.

dan moet ik de mail en zijn gegevens verwijderen, en opnieuw in outlook zetten, dan doet hij dat laatste weer een paar dagen.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Cock1959_0-1726227264934.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34918Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17555Likes

Dit probleem werd ook in dit topic gemeld. Na contact met betreffende gebruiker via PB kwam ik erachter dat de webmail server op de achtergrond een internal server error (HTTP 500) zonder verdere details gaf op URL https://mail.ziggo.nl/appsuite/api/mailfilter/v2. Daar werd vervolgens onderzoek door gedaan vanuit Ziggo, maar hierop kwam geen inhoudelijke feedback terug. Ook https://mail.ziggo.nl/appsuite/api/plugins/blackwhitelist gaf een HTTP 500 terug, waardoor 'Geblokkeerde verzenders' een blanco scherm gaf.

Cock1959
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Tobias,

ik heb die topic een beetje door zitten lezen, en kom daar ook geen oplossing tegen!

ik wil in principe alleen mijn mailbox doorschakelen, de spam haal ik wel met een spamfilter van firetrust eruit!

de reden van doorsturing is het niet kunnen verzenden in outlook 2021

en tot nu toe heel veel info gekregen, maar het ligt toch echt aan de ziggo kant, en de helpdesk helpt je hier gewoon niet mee.

ik sta op het punt, alles te cancelen en over te stappen naar een andere provider, ziggo is namelijk de duurste, met de slechtste helpdesk geworden, sinds de overname door UPC

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78817Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23550Likes

@Cock1959 Gezien de dingen die je laat zien, ligt het probleem in de mailserver van Ziggo en zal Ziggo aan de bak moeten om dit probleem op te lossen.