De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.
Is er een manier om dat weer aan te zetten ?
Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.
Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.
En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.
Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.
Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer.
Ik zit 4 meter van mijn modem vandaan, ik kan hem zien staan op de vensterbank.
Ik wil geen oplossing proberen uit de categorie "ander merk ruitensproeiervloeistof proberen".
Kan iemand mij vertellen hoe ik weer handmatig een kanaal kan kiezen ?
Bij voorbaat dank,
Paul
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Paul Jenner schreef:De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.
Is er een manier om dat weer aan te zetten ?
Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.
Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.
En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.
Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.
Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer...
Hallo,
Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Volgens mij staat standaard de smartwifi optie "Kanaal optimalisatie" aan. Dat zou ( kunnen ) betekenen, dat de software in de ConnectBox zelfstandig het beste ( = rustigste ) kanaal kiest. Daarvoor moet de software natuurlijk wel de mogelijkheid hebben, om een ander kanaal te kunnen kiezen.
Als u die optie uitzet, dan moet het weer mogelijk zijn om op de CB zelf een wifi kanaal te kiezen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul Jenner schreef:De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.
Is er een manier om dat weer aan te zetten ?
Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.
Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.
En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.
Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.
Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer...
Hallo,
Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Volgens mij staat standaard de smartwifi optie "Kanaal optimalisatie" aan. Dat zou ( kunnen ) betekenen, dat de software in de ConnectBox zelfstandig het beste ( = rustigste ) kanaal kiest. Daarvoor moet de software natuurlijk wel de mogelijkheid hebben, om een ander kanaal te kunnen kiezen.
Als u die optie uitzet, dan moet het weer mogelijk zijn om op de CB zelf een wifi kanaal te kiezen.
Hey, dank voor je antwoord.
Zo simpel is het dus.
Twee helpdeskmedewerkers konden me dat niet vertellen ...
Het is gelukt om een kanaal te kiezen.
Ik heb eerst 3 gekozen. Toen zag ik dat een heel sterk "Ziggo" signaal ook op 3 stond.
Ik ben even naar 8 verhuisd.
Vreemd is dat dat sterke signaal meeverhuisd lijkt .....
Mss maar even vasthouden en kijken of die ander weer opduvelt ?
Paul.
Of ben ik dat weellicht zelf ?
Mijn netwerk heet "Paul" en die ander heet "Ziggo"....
Ziggo is de wifispot van je modem, maar die remt niet meer je wifisnelheid, zoals vroeger wel voorkwam.
Wat ervaar je?
Zijn er problemen of gaat het goed?
Het duurt altijd even voordat je daarachter bent.
Maar zeer bedankt voor je hulp.
Als dit niet werkt, gaan we verder ...
Paul.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.