1
Vraag
2
Reacties
Paul Jenner

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan "handmatig kanaal kiezen" Ziggo Connectbox weer aangezet worden ?

De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.

Is er een manier om dat weer aan te zetten ?

 

Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.

Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.

En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.

Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.

Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer.

 

Ik zit 4 meter van mijn modem vandaan, ik kan hem zien staan op de vensterbank.

 

Ik wil geen oplossing proberen uit de categorie "ander merk ruitensproeiervloeistof proberen".

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik weer handmatig een kanaal kan kiezen ?

 

Bij voorbaat dank,

 

Paul

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Paul Jenner  schreef:

De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.

Is er een manier om dat weer aan te zetten ?

 

Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.

Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.

En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.

Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.

Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer...



Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Volgens mij staat standaard de smartwifi optie "Kanaal optimalisatie" aan. Dat zou ( kunnen ) betekenen, dat de software in de ConnectBox zelfstandig het beste ( = rustigste ) kanaal kiest. Daarvoor moet de software natuurlijk wel de mogelijkheid hebben, om een ander kanaal te kunnen kiezen.

Als u die optie uitzet, dan moet het weer mogelijk zijn om op de CB zelf een wifi kanaal te kiezen.

1.png

Bekijk in context

5 Reacties 5
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Paul Jenner  schreef:

De optie handmatig kanaal kiezen is niet meer beschikbaar.

Is er een manier om dat weer aan te zetten ?

 

Modem kiest nu vrijwel standaard een voor mij slecht kanaal.

Daardoor valt verbinding steeds uit als de zonnepanelenWiFi van de vele buren erin komen.

En buren zitten op hetzelfde kanaal met hun Ziggootje.

Dat is erg vervelend met o.a. thuiswerken.

Voorheen kon ik wel handmatig een kanaal kiezen, maar na de SmartWifi update kan dat blijkbaar niet meer...



Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Volgens mij staat standaard de smartwifi optie "Kanaal optimalisatie" aan. Dat zou ( kunnen ) betekenen, dat de software in de ConnectBox zelfstandig het beste ( = rustigste ) kanaal kiest. Daarvoor moet de software natuurlijk wel de mogelijkheid hebben, om een ander kanaal te kunnen kiezen.

Als u die optie uitzet, dan moet het weer mogelijk zijn om op de CB zelf een wifi kanaal te kiezen.

1.png

Paul Jenner
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey, dank voor je antwoord.

Zo simpel is het dus.

Twee helpdeskmedewerkers konden me dat niet vertellen ...

 

Het is gelukt om een kanaal te kiezen.

Ik heb eerst 3 gekozen. Toen zag ik dat een heel sterk "Ziggo" signaal ook op 3 stond.

Ik ben even naar 8 verhuisd.

Vreemd is dat dat sterke signaal meeverhuisd lijkt .....

Mss maar even vasthouden en kijken of die ander weer opduvelt ?

 

 

Paul.

Paul Jenner
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Of ben ik dat weellicht zelf ? 

Mijn netwerk heet "Paul" en die ander heet "Ziggo"....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo is de wifispot van je modem, maar die remt niet meer je wifisnelheid, zoals vroeger wel voorkwam.

 

Wat ervaar je?

Zijn er problemen of gaat het goed?

Paul Jenner
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het duurt altijd even voordat je daarachter bent.

Maar zeer bedankt voor je hulp.

Als dit niet werkt, gaan we verder ...

 

 

Paul.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic