1
Vraag
2
Reacties
peterathome

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet vanaf buiten verbinden met Synology NAS

Sinds de verhuizing van het kantoor hebben we Ziggo als provider. Om aan eisen zoals vast IP en stabiele FTP te kunnen voldoen is geadviseerd om Ziggo zakelijk PRO af te sluiten. We hebben nu beneden een Ubee UBC1318ZG als kabelmodem staan in bridge mode. Boven staat een Ruckus H510 die fungeert als router en AP. Voor de verhuizing hadden we een andere provider die gebruik maakte van een Frtizbox all-in one doos. Hierin konden we portforwarding aanzetten, en op die manier in combinatie met Netdrive buiten het netwerk de nas mounten als een locale drive. Volgens Ziggo is portforwarding niet mogelijk met de H510. Hiervoor zouden we zelf een andere modem voor moeten aanschaffen en die gebruiken in plaats van de H510. Binnen het netwerk is het geen probleem om de NAS te benaderen of te mounten op de stand manier.

Om toch snel in deze Corona tijd de NAS extern te kunnen benaderen, heb ik eerst geprobeerd QuickConnect aan de gang te krijgen. Wat ik ook doe, onderaan blijft in het rood staan:
Domeinnaam kan niet worden opgelost. Wijzig uw DNS serveradres naar 8.8.8.8 en probeer het opnieuw
Nu lijkt 8.8.8.8 me geen goed idee om in te stellen als “DNS-server handmatig configureren > voorkeurs-DNS-server”.

Ondertussen heb ik een Synology DDNS account aangemaakt op account.synology.com (bvmijn.synology.me). Hierin staat achter de naam geen groene punt (SYNOLOGY DDNS verbinding is normaal), maar een rode punt (Synology DDNS verbinding mislukt. Controleer uw netwerk status). Daar gaat dus iets mis, maar geen idee wat.

Ik ga naar de NAS externe toegang > DDNS > Toevoegen.
Serverprovider: synology
Hostname: vbmijn.synology.me
Dan staat er onder in het rood bij email: Kan synology accountgegevens niet opvragen
Ik denk dat dit het gevolg is van de rode munt in account.synology.com.

Dit is het moment waarop ik wil beginnen de haren uit mijn hoofd zou willen trekken, maar ook dat gaat niet lukken. Moet ik goed gaan zoeken.
De vraag is dus eigenlijk: wat krijg ik hier nu hoe het beste/snelste werkende?

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk wordt dit veroorzaakt door het /29-subnet van Zakelijk Internet Pro. De NAS gebruikt mogelijk een ander (publiek) IPv4-adres als het A-record dat is ingesteld voor het DDNS-domein. Bij DDNS is inderdaad geen port forwarding o.i.d. nodig, de NAS controleert zelf periodiek of diens publieke IP-adres is gewijzigd en zo ja, stuurt dan een update naar de DDNS-service van Synology.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic