@tobiastheebe
Het werkt! Ik kan nu extern (vanaf thuis) inloggen op het dashboard van de synology op kantoor. Via de ingebouwde filemanager van het dashboard kan ik in ieder geval bij mijn files. Geen top oplossing, maar het is voor nu werkbaar. De top oplossing is dat ik weer zoals voorheen thuis de NAS kan mounten als drive, maar voor nu kan ik vooruit.
@efok
De setup is als volgt:
Kabelmodem: Ubee UBC1318ZG. Staat in bridge mode. Heb ik ook gezien in de instellingen.
Router en AP: Ruckus H510
De H510 verzorgt WiFi en heeft 4 netwerk aansluitingen en hangt aan de kabelmodem. Op 1 van deze netwerk aansluitingen hangt nu een grote switch waar alle pc's en NAS aanhangen.
@Bert
Een klacht zou inderdaad wel op zijn plaats zijn. Bij het vorige Ziggo zakelijk Giga Xtra pakket zaten WiFi pods die ervoor zorgen dat we over op kantoor een download haalden van 800Mb/s. Nu we Ziggo zakelijk pro hebben, moeten we alle vorige zaken inleveren, inclusief de WiFi pods. Bij het duurdere Zakelijk Pro zitten geen WiFi pods. Tijdens installatie van Ziggo zakelijk pro heeft de installateur zo'n 25Mb/s over WiFi gemeten waar eerste 800Mb/s v met het goedkopere pakket werd gemeten. Dit schijnt binnen de tolerantie te liggen, en daar stopte het verhaal. van de installateur
En nu verder.
Om de NAS extern te kunnen mounten moet de NAS via portforwarding te bereiken zijn. Volgens Ziggo ondersteunt de H510 dit niet, en moeten we zelf zorgen voor een andere router. Hier stopt de support van Ziggo. Enig idee welke router kan samenwerken met Ziggo?