Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb problemen om vanuit huis op het bedrijfsnetwerk te komen. dit is gewoon een simpele pptp vpn.
als ik bij mijn ouders (ook ziggo), of in een hotel ben dan werkt de vpn wel.
nu had ik op dit forum gelezen dat dan de support van ziggo de modem moest instellen op ipv4/ ipv6 uitschakelen.
volgens de support staat deze al op ipv4.
maar als ik vervolgens op sites als : IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test (ipv6-test.com), dan scoort mijn verbinding 18/20 op ipv6.
op Test your IPv6. (test-ipv6.com) , scoort het 9/10.
Dus het lijkt erop dat ipv6 nog actief is...
Modem: Ubee EVW321B
Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?
profiel bevat postcode +huisnr
Ziggo kan je op IPv4 only zetten en dan ben IPv6 kwijt.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Wil je sneller contact met Ziggo?
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.
De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
pptp vpn voor een bedrijfsnetwerk? is niet veilig waarom maakt jou werkgever gebruik van een onveilige vpn verbinding ? en niet van veiligere versie
Goedenavond @jeroen4321,
Welkom op de Community! Ook leuk dat je deze pagina hebt gevonden, al is het vanuit huis niet kunnen inloggen op het bedrijfsnetwerk natuurlijk minder. Fijn dat er daarom al met je is meegedacht!
Kloppen de gegevens in je Community profiel? Want je lijkt dan inderdaad al op een IPV4-profiel te staan. Als je wil kunnen we deze verwijderen en daarna opnieuw activeren. Laat maar weten als we dat in gang mogen zetten 🙂
De gegevens in mijn community profiel kloppen.
"Als je wil kunnen we deze verwijderen en daarna opnieuw activeren. Laat maar weten als we dat in gang mogen zetten", zet het maar in gang, hopelijk gaat het dan daarna werken.
Bedankt voor je snelle reactie @jeroen4321! Bij deze is dat in gang gezet, ik vermoed dat je hier 2 mailtjes over hebt ontvangen 🙂
Ik ben benieuwd of dit het probleem na een herstart van het modem oplost!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...