1
Vraag
2
Reageer en help mee
jeroen4321

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet op vpn van bedrijfsnetwerk komen vanuit huis

Ik heb problemen om vanuit huis op het bedrijfsnetwerk te komen. dit is gewoon een simpele pptp vpn.

als ik bij mijn ouders (ook ziggo), of in een hotel ben dan werkt de vpn wel.

 

nu had ik op dit forum gelezen dat dan de support van ziggo de modem moest instellen op ipv4/ ipv6 uitschakelen.

volgens de  support staat deze al op ipv4.

maar als ik vervolgens op sites als : IPv6 test - IPv6/4 connectivity and speed test (ipv6-test.com), dan scoort mijn verbinding 18/20 op ipv6.

op Test your IPv6. (test-ipv6.com) , scoort het 9/10.

 

Dus het lijkt erop dat ipv6 nog actief is...

 

Modem: Ubee EVW321B

 

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

 

profiel bevat postcode +huisnr

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan je op IPv4 only zetten en dan ben IPv6 kwijt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?

Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.
0900-1884 gebruikelijke (mobiele) belkosten.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn, zodra er iemand beschikbaar is.
Https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

pptp vpn voor een bedrijfsnetwerk? is niet veilig waarom maakt jou werkgever gebruik van een onveilige vpn verbinding ? en niet van veiligere versie 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @jeroen4321,

Welkom op de Community! Ook leuk dat je deze pagina hebt gevonden, al is het vanuit huis niet kunnen inloggen op het bedrijfsnetwerk natuurlijk minder. Fijn dat er daarom al met je is meegedacht!

Kloppen de gegevens in je Community profiel? Want je lijkt dan inderdaad al op een IPV4-profiel te staan. Als je wil kunnen we deze verwijderen en daarna opnieuw activeren. Laat maar weten als we dat in gang mogen zetten 🙂

jeroen4321
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De gegevens in mijn community profiel kloppen. 

 

"Als je wil kunnen we deze verwijderen en daarna opnieuw activeren. Laat maar weten als we dat in gang mogen zetten", zet het maar in gang, hopelijk gaat het dan daarna werken.

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor je snelle reactie @jeroen4321! Bij deze is dat in gang gezet, ik vermoed dat je hier 2 mailtjes over hebt ontvangen 🙂 
Ik ben benieuwd of dit het probleem na een herstart van het modem oplost!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic