Goedendag,
Ik probeer een SMART voederbak 🐈 te installeren (deze werkt alleen op een 2.4GHz netwerk). Echter, zodra ik de de installatie wil voltooien geeft de app aan dat ik op een 5GHz netwerk zit. Ik heb geprobeerd deze te switchen naar de 2.4GHz (tevens ook geprobeerd de 5GHz helemaal uit te zetten) alleen krijg ik de melding dat ik d.m.v. de SmartWifi pods dit niet kan doen. Inmiddels heb ik het ook via een gastnetwerk geprobeerd maar deze hanteert dezelfde verbindingen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Om de 5 GHz wifi uit te zetten, moet je in je modem de SmartWifi optimalisatie tijdelijk uitzetten in je modem:
Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo
Enz.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen,
Als je dit wilt doen moet de wifipod tijdelijk uitgezet worden. Daarna in het modem bij wifi instellingen 5GHZ uitzetten. Daarna kun je de voederbak installeren. Dan alles weer aanzetten. Succes.
Om de 5 GHz wifi uit te zetten, moet je in je modem de SmartWifi optimalisatie tijdelijk uitzetten in je modem:
Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo
Enz.
Dag Arnold en Bert,
Allereerst bedankt voor het meedenken!
De oplossing van Arnold wilde ik als laatste optie proberen, de repeaters zijn moeilijk bereikbaar namelijk. Gelukkig hielp de oplossing van Bert ook! Tevens wel eerst de instellingen opslaan voordat het mogelijk is om het 5GHz netwerk uit te kunnen zetten.
Bedankt!
Helemaal fijn deze uitleg! TOP. gr. Marcel
Dit was voor mij ook heel nuttige en duidelijke uitleg !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.