Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
MSCHOLTEN
Level 1

Kan niet mijn 5GHz uitschakelen door Smart Wifipods

Goedendag,

Ik probeer een SMART voederbak 🐈  te installeren (deze werkt alleen op een 2.4GHz netwerk). Echter, zodra ik de de installatie wil voltooien geeft de app aan dat ik op een 5GHz netwerk zit. Ik heb geprobeerd deze te switchen naar de 2.4GHz (tevens ook geprobeerd de 5GHz helemaal uit te zetten) alleen krijg ik de melding dat ik d.m.v. de SmartWifi pods dit niet kan doen. Inmiddels heb ik het ook via een gastnetwerk geprobeerd maar deze hanteert dezelfde verbindingen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om de 5 GHz wifi uit te zetten, moet je in je modem de SmartWifi optimalisatie tijdelijk uitzetten in je modem:

Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

Bert_0-1688545215606.png

Enz.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Arnold711
Level 10

Goedemorgen,

Als je dit wilt doen moet de wifipod tijdelijk uitgezet worden. Daarna in het modem bij wifi instellingen 5GHZ uitzetten. Daarna kun je de voederbak installeren. Dan alles weer aanzetten. Succes.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om de 5 GHz wifi uit te zetten, moet je in je modem de SmartWifi optimalisatie tijdelijk uitzetten in je modem:

Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

Bert_0-1688545215606.png

Enz.

MSCHOLTEN
Level 1
Topicstarter

Dag Arnold en Bert,

Allereerst bedankt voor het meedenken!

De oplossing van Arnold wilde ik als laatste optie proberen, de repeaters zijn moeilijk bereikbaar namelijk. Gelukkig hielp de oplossing van Bert ook! Tevens wel eerst de instellingen opslaan voordat het mogelijk is om het 5GHz netwerk uit te kunnen zetten.

Bedankt! 

Marcel Blokland
Level 1

Helemaal fijn deze uitleg! TOP. gr. Marcel

wil.taal
Level 3

Dit was voor mij ook heel nuttige en duidelijke uitleg !