1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Dymaco

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan niet Streamen met iPhone naar tv ( ook Netflix geeft foutmelding)

Goedendag

Ik heb een vraag. Heb de Arris of Compal modem van ziggo, daarmee verbonden de 3 Deco WiFi wat verspreid door m’n huis staat. Mijn tv beneden is bekabeld verbonden rechtstreeks met het modem van ziggo. 

ik wil graag mijn telefoon kunnen streamen naar de tv, dit kan echter alleen als de tv verbonden is met wifi, dus niet als de tv bekabeld is verbonden, heeft iemand hier een oplossing voor? 

mijn tweede vraag, Netflix doet moeilijk als een apparaat verbonden is met wifi (Deco) hij geeft dan aan dat ik een VPN of proxy gebruik en kan dan bepaalde series niet meer vinden. Als ik bekabeld verbonden ben, geeft hij dit probleem niet aan. Ziggo gebeld die kunnen me niet helpen…Iemans hier?

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25087Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8226Likes

@Dymaco  voor de Smart Wifi Deco's zo heten ze in de Ziggo term heb je volgende zo staan, ik gebruik tot heden ook de Smart Wifi Deco's

Ga naar Meer onderaan

Kies Geavanceerd Foto 2

Staat je instelling zoals op Foto 3

Klik op Bewerkingsmodus

Zet op foto 4 de Deco's in Acces Point tenzij dit al op Foto 3 staat.

IMG_1805.PNG   IMG_6126.PNGIMG_6127.PNGIMG_1809.PNG

Bekijk in context

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6802Posts
  • 243Oplossingen
  • 5315Likes

Dag @Dymaco 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

U heeft onder uw bericht een tag SmartWifi pods staan en in uw bericht heeft u het over een verbinding met drie Deco WiFi. Dit zijn twee verschillende wifi-boosters; om welke gaat het nu?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25087Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8226Likes

@Dymaco  voor de Smart Wifi Deco's zo heten ze in de Ziggo term heb je volgende zo staan, ik gebruik tot heden ook de Smart Wifi Deco's

Ga naar Meer onderaan

Kies Geavanceerd Foto 2

Staat je instelling zoals op Foto 3

Klik op Bewerkingsmodus

Zet op foto 4 de Deco's in Acces Point tenzij dit al op Foto 3 staat.

IMG_1805.PNG   IMG_6126.PNGIMG_6127.PNGIMG_1809.PNG

Dymaco
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hoi @Dave Bedankt voor je reactie. Hij staat idd op WiFi. Ik gebruik hem ook met ouderlijk toezicht, wat ik dan dus niet meer kan doen begrijp ik. Is dit de reden waarom Netflix foutmelding geeft? Of het streamen van m’n telefoon?

@Wim C. ik heb wat Dave beschrijft. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25087Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8226Likes

Op Ouderlijk toezicht moet je hem toekennen daarom doet ie het niet. Beveiliging maat niet de reden. Hij zou moeten werken als ie op acces point staat even uitloggen van Netflix of je acount en dan alle apparaten uitloggen en opnieuw.

je kan nog even bij Systeem kijken voor Deco Update via Meer dan inderaan systeem

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Dymaco hoe streamt/cast u naar uw TV, gebruik u hiervoor de Airplay optie omdat u het over een iPhone heeft of gebruikt u een Chromecast of een ingebouwde Chromecast functie? Vanuit welke apps behalve Netflix wilt u iets casten naar de TV?

Of een TV bedraad of via wifi is verbonden mag niet uitmaken zolang deze maar in hetzelfde IP bereik zit.

Het probleem met Netflix is vreemd de type verbinding dus bedraad of wifi zou dit niet mogen veroorzaken, tenzij er echt een VPN verbinding wordt gebruikt.

Dymaco
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @RoWi.  ik wil streamen via mijn iPhone middels AirPlay. Kan dus met elke app. 

Het is idd vreemd, daarom snap ik niet dat hij het bedraad wel doet. Maar als mijn kinderen boven via de Deco(WiFi) willen Netflixen, kunnen ze soms hun serie niet vinden en dan geeft hij dus die VPN foutmelding aan 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Niet elke app ondersteunt dit of de mogelijkheden verschillen. Met de Ziggo Go app mag men via Airplay niet terugkijken, althans volgens de Ziggo informatie.

Airplay is altijd draadloos het is mogelijk dat deze optie in de televisie wordt uitgeschakeld als deze bedraad is verbonden. Vandaar de vraag naar welk model televisie? Wordt de Airplay optie via de gebruikte apps zelfs gekozen of vanuit de telefoon?

De melding van Netflix hangt af van de verbinding met de buitenwereld wordt er voor de kinderen een gast wifi gebruikt of andere beveiligings opties het is inderdaad mogelijk dat het in het ouderlijk toezicht zit waar Dave al naar verwijst. Netflix is tegenwoordig strikter waar het de verbinding betreft, in de strijd tegen accountsharing.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25087Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8226Likes

Airplay en Ziggo Go zou moeten werken maar terug kijken is officieel niet mogelijk met VPN blokt het Signaal want de Ziggo Go App kan je niet met een VPN meer streamen, dit moet rechtstreeks zijn. Maar Airplay en Netflix door de strengere regels van Netflix zou nog eens de boosdoener met VPN zijn.

Kijk even Netflix dan naar account en kijk dan naar deze balk

Schermafbeelding 2023-04-15 om 21.50.50.png

**aanvuling**

Ik heb in mijn 6 jaar Apple nog maar 2 keer Airplay gebruikt, ik weet er te weinig van, wel is door @Alex of @Paul  vermeld dat het met Ziggo Go wel zou moeten werken en ook met Netflix. 

Probeer anders even je Ouderlijk toezicht in de Deco's uit te schakelen.

Maar ik vroeg niet of je Deco's wifi staan, ik vroeg als je op de knop Rechts Onder klikt

dan ga je naar Geavanceerde Instellingen dan naar Acces Point Staat deze op Router modus of Acces Point.

Anders zou ik je nog advies topic van @Pasi  kunnen geven voor instellen van de Deco's, hier staat heel veel informatie.

Let ook wel, neem aan dat je wel Ziggo Internet hebt, als je andere provider hebt, kan dit probleem geven.

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Pasi

Level 19
  • 10800Posts
  • 512Oplossingen
  • 5987Likes

Hallo, 

Of u een Compal of een Arris hebt, is wel een belangrijk verschil, omdat de Arris niet goed samenwerkt met de Deco's. Volgens Ziggo hebben ze dit ooit bij Arris aangegeven zodat dit kon worden opgelost, maar daarna nooit meer wat over vernomen.

Het maakt niet uit in welke mode de Deco set staat, u zou altijd met uw smartphone ( verbonden met de Deco's ) naar de tv moeten kunnen.

Als de tv via wifi verbinding maakt, dan staat deze achter 2 routers ( Ziggo & Deco ), wat misschien voor Netflix een probleem oplevert. 

Sluit u de tv aan m.b.v. een netwerkkabel op de Ziggo modem/router, dan zit de tv maar achter 1 router, zoals het eigenlijk hoort.

M.b.t airplay. Als u met uw smartphone naast uw tv staat, dan maken deze rechtstreeks verbinding met elkaar.

Garihd

Level 17
  • 3861Posts
  • 127Oplossingen
  • 2106Likes

@Pasi  schreef:

Als de tv via wifi verbinding maakt, dan staat deze achter 2 routers, wat misschien voor Netflix een probleem oplevert. 

Sluit u de tv aan m.b.v. een netwerkkabel op de Ziggo modem/router, dan zit de tv maar achter 1 router.

Die twee routers of wel verschillende ip bereiken mag het probleem niet zijn omdat het publieke IP adres hetzelfde blijft, het publieke adres kan Netflix over vallen eerder waren daar ook al problemen mee, vaak in gebieden waar Ziggo geen dualstack ipv4 en ipv6 toepaste.

Airplay maakt doorgaans een directe verbinding met een TV (wifi-direct), bij Android waar ik meer van weet  heet dit screen mirroring, dat staat los van het wifi netwerk van de Deco units. Het wordt wel aaanbevolen dat beide appaten met hetzelfde (wifi) netwerk zijn verbonden. Bron

Dymaco
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Pasi @Garihd  Het probleem is dat AirPlay niet lukt omdat de tv ( Samsung the Frame) bekabeld is verbonden met ziggo router… en mijn telefoon draadloos is verbonden met de Deco( welke weer bedraad is verbonden met de ziggo router) 

iemand daar een oplossing voor?

Garihd

Level 17
  • 3861Posts
  • 127Oplossingen
  • 2106Likes

@Dymaco  schreef:

@Pasi @Garihd  Het probleem is dat AirPlay niet lukt omdat de tv ( Samsung the Frame) bekabeld is verbonden met ziggo router… en mijn telefoon draadloos is verbonden met de Deco( welke weer bedraad is verbonden met de ziggo router) 

Zojuist gevonden het is zoals eerder al is aangegeven met een  bekabelde verbinding wordt de AirPlay functie uitgeschakeld.

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/airplay-werkt-niet-als-the-frame-via-internet-kabel-is...

Dat is dus 'normaal'. Mogelijke oplossing de tv toch via wifi verbinden of een chromecast aanschaffen.

Staan de apps die u wil casten/streamen niet in de app bibliotheek van Samsung? 

Pasi

Level 19
  • 10800Posts
  • 512Oplossingen
  • 5987Likes

@Dymaco  schreef:

Op zich maakt het niet uit, dat u smartphone met de Deco's verbonden is, want uiteindelijk komt die data ( van uw smartphone ) weer uit bij de Ziggo router en zou zo weer naar de tv kunnen.

@Garihd  schreef:

.....Zojuist gevonden het is zoals eerder al is aangegeven met een  bekabelde verbinding wordt de AirPlay functie uitgeschakeld.

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/airplay-werkt-niet-als-the-frame-via-internet-kabel-is...

Dat is dus 'normaal'. Mogelijke oplossing de tv toch via wifi verbinden of een chromecast aanschaffen.

Staan de apps die u wil casten/streamen niet in de app bibliotheek van Samsung? 

Mocht het bovenstaande niet de oplossing zijn ( ik kan het niet testen/controleren ), dan kan misschien het wel een probleem zijn, dat de tv en de smartphone in een andere IP-range zitten, waardoor ze elkaar ( direct via wifi ) niet kunnen zien. Dat is o.a. het nadeel van 2 routers achter elkaar, waardoor beide netwerken gesplitst worden en een eigen IP-range hebben.

E.e.a. zou misschien met een speciale DHCP configuratie op zowel de Ziggo als de Deco router opgelost kunnen worden. Door beide router in dezelfde range te zetten, maar de eerste DHCP t/m 125 en de Deco vanaf 126 in te stellen, komt er geen IP conflict terwijl zowel de smartphone als de tv in dezelfde IP range zitten en dus elkaar wel kunnen zien.

Een veel betere en mooiere oplossing zou zijn, om de Deco's in AccessPoint mode te zetten, maar dan kan o.a.  'Ouderlijk toezicht' natuurlijk niet gebruikt worden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6258Posts
  • 736Oplossingen
  • 2700Likes

Goedemorgen/middag @Dymaco 

Het is alweer een aantal dagen geleden dat we iets van je hebben vernomen. We hebben na de laatste adviezen van @Pasi niets meer van je vernomen.

Hoe gaat het er momenteel voor?

Dymaco
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi

het is opgelost met dank aan @Dave 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6258Posts
  • 736Oplossingen
  • 2700Likes

Hulde aan @Dave 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25087Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8226Likes

Graag gedaan @Dymaco  en ook mede leden natuurlijk en Graag gedaan voor @Jamyla 

Mag jij in dit topic iemand de beste antwoord geven 😂 dat kan ik niet doen voor ze. Sta zelf ook verstelt van me reactie.