MCB1
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kan naam wifibooster (stopcontact) niet wijzigen

Ik heb sinds een paar dagen giganet met bijbehorend modem. Ik heb op iedere verdieping een wifibooster in het stopcontact. Vanmorgen wijzigde ineens de netwerknaam van de wifiboosters naar de netwerknaam van het modem. Ik wil de naam van de wifiboosters weer wijzigen zodat ik deze handmatig kan kiezen. Niet alle apparatuur kiest zelf het sterkste signaal. Ik heb dus ingelogd op de wifibooster en de netwerknaam gewijzigd. Ik zie de nieuwe naam dan verschijnen in de wifi-lijst, maar na een paar minuten is deze weer verdwenen. Als ik dan opnieuw inlog op de booster dan staat daar weer de netwerknaam van het modem beneden. Hoe kan ik de netwerknaam van de wifiboosters blijvend veranderen?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10212Reacties
  • 725Oplossingen
  • 3024Likes

@MCB1 
De engineers hebben op de fout in onze systemen waarschijnlijk ontdekt en verholpen. Als het goed is, moet het nu goed gaan en mag je modem het SSID niet automatisch meer overnemen.

Kun je ons ook bevestigen dat alles nu weer in te stellen is? Dat waardeer ik zeer!

@Bert Je mag vanaf nu geen nieuwe voorbeelden meer tegenkomen! Nog bedankt voor het signaleren!

Bekijk in context

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gelukt! Hopelijk kan ik morgen dan weer boven werken. Overigens kon de meeste apparatuur zelf het sterkste signaal zoeken. Alleen mijn laptop pakte steeds het verkeerde signaal. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43576Reacties
  • 2534Oplossingen
  • 9275Likes

Geen idee, ik kwam dit probleem en keer eerder tegen hier op het forum en leg het bij een Ziggo moderator, zij hebben contact met Connect box specialisten.

Er was nog geen oplossing of oorzaak bekend.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 
Sparco1955
Expert
Expert
  • 1672Reacties
  • 161Oplossingen
  • 406Likes
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10212Reacties
  • 725Oplossingen
  • 3024Likes

Goedemorgen @MCB1 


Bedankt voor het melden! 

Het valt ons inderdaad ook op dat er meer klanten de afgelopen periode soortgelijke meldingen maken. Ik heb jouw modem en booster gegevens gecommuniceerd richting onze engineers om uit te zoeken wat er precies aan de hand is.

Vragen:

- Is het probleem inmiddels opgelost of claimen de Wifiboosters nog steeds het netwerknaam van je modem?

- Heb je de Wifiboosters van Ziggo afgenomen of heb je ze ergens anders aangeschaft? Ik zie ze niet terug onder jouw klantnummer. 
- Kun je de serienummers van (als ik het goed heb) alle 3 de boosters met ons delen? Ik ben benieuwd of je de boosters die ik terug zie ook daadwerkelijk bezit. De serienummers van de boosters beginnen met 181XFA, 19BXEA, en 181XEA. 


We zien je reactie graag tegemoet, en zodra ik vanuit de engineers een terugkoppeling/vraag krijg, dan kom ik uiteraard ook weer terug in dit topic!

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ola,

 

dankjewel voor je snelle reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Zoals gezegd kan ik de naam wel wijzigen door in te loggen op de booster, maar dan verdwijnt de nieuwe naam weer en verandert het terug naar de modemnaam. 

Er staat ziggo op de boosters maar ik weet niet meer zeker waar ik ze gekocht heb. 

de serienummers zijn: 181XFA17130, 19BXEA10431, 181XEA17130

 

Ik hoor het graag!

 

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14478Reacties
  • 591Oplossingen
  • 2898Likes

Je kan nog 1 ding proberen.

 

Verbind de kleine ontvanger met UTP in geaard stopcontact met je modem zoals het hoort.

Steek eerst  1 wifibooster adapter in stopcontact en wacht tot alles brand, ga naar de modem en druk op de ontvanger 3 tot 5 seconde op Security knop en daarna naar de andere Wifibooster en daar ook 3 tot 5 seconde op de security knop. Ze gaan nu pairen met elkaar, als ze klaar zijn moet de adapter branden met alle lampjes behalve de Lan. Als dit is gebeurt doe je dit ook bij de 2e Wifibooster, weer naar de ontvanger 3 tot 5 seconde op de security knop en daarna 3 tot 5 seconde op de wifibooster security knop. Nu zijn ze als het goed is allemaal online.

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ze zijn online, dat is het probleem niet. Ze hebben alleen allemaal dezelfde naam, dus ik kan niet meer handmatig kiezen welk WiFi signaal ik wil gebruiken. Dit geeft een probleem bij mijn bejaarde laptop, die pakt steeds het modem beneden en dan heb ik slechte WiFi en kan ik niet werken. Voorheen koos ik dan handmatig de booster boven en dat gaat nu niet meer omdat die nu dezelfde naam heeft als het modem beneden. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14478Reacties
  • 591Oplossingen
  • 2898Likes

Dan moet je even kijken bij je Netwerk adapter in je laptop of deze wifi band automatisch of ook nog optie tot 802 b/g/n hebt, zal waarschijnlijk automatisch staan.

 

Even in je Netwerkadapter/Wifi van je laptop daar even kijken of je die kan wijzigen.

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, dit gaat mij een beetje boven mijn pet denk ik. Heb naar netwerk adapter gekeken, maar zie daar niet staan wat jij zegt. 

Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10212Reacties
  • 725Oplossingen
  • 3024Likes

@MCB1 

Is het zeker weten sinds gisterochtend begonnen of heb je het toen pas opgemerkt? M.a.w. kun je met zekerheid zeggen dat het gisteren eerder op de ochtend nog wel goed stond? 

De serienummers komen overeen met de serienummers die ik in m'n systemen heb staan.

Je hebt onlangs een overstap gemaakt naar een Internet Giga abonnement, en daarom een ander modem ontvangen. Ik vermoed dat daar een verband tussen is, al is het maar dat het modem is opgestart. 

Wil je nogmaals proberen handmatig de wifibooster te wijzigen van naam? En kun je de exacte datum/tijden van deze acties met mij delen? Ik ben benieuwd of hij het dit keer wel vasthoudt, of dat het weer wijzigt.

Indien het opnieuw wijzigt, kun je dan ook aangeven wanneer je dit weer opgemerkt hebt?

De engineers zijn inmiddels op de hoogte gebracht. Ik zie je terugkoppeling tegemoet en kan deze extra info ook weer doorspelen richting de engineers.

We zien je reactie wederom tegemoet.

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja zeker weten, het was ongeveer 12:30 uur. Ik was aan het werk en verloor de verbinding met werk. Zoon was op de PS4. Die lag er ook uit. Beide staan boven en waren verbonden met een booster. Op mobiel zag ik de namen van de boosters ook niet meer. Wij dachten eerst dat de boosters offline waren. Maar na paar keer opnieuw opstarten en resetten ben ik bedraad op de boosters ingelogd en zo zag ik dat de naam gewijzigd was. 

naam booster 1e verdieping (181XEA17130) gewijzigd 12:37 uur 

mobiel erbij gepakt, zie de nieuwe naam in WiFi list staan, geprobeerd om verbinding te maken, lukt niet.

12:41 weer ingelogd op booster en daar staat weer de naam van modem beneden. 

booster tweede verdieping (19BXEA10431)

naam en wachtwoord in beide settings gewijzigd 12:49

Naam staat in mobiel op lijst, ook verbinding mee gemaakt.

12:53, weer verdwenen, ingelogd op booster en daar staat weer de netwerkaansluiting van het modem beneden.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14478Reacties
  • 591Oplossingen
  • 2898Likes
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10212Reacties
  • 725Oplossingen
  • 3024Likes

@MCB1
Wederom bedankt voor de informatie!


Ik kan in het weekend helaas niet snel schakelen met interne collega's. Ik kan het probleem dan ook niet direct voor je verhelpen. Dit is voor ons een zeer interessante case en we zoeken dit graag verder (samen) voor je uit. We hebben dit gedrag eerder bij een aantal klanten gezien. Bij hen is het na het aanpassen van de SSID's weer opgelost en daardoor konden we het ook niet meer verder uitpluizen.

 

Ik probeer hier a.s. maandag met de engineer naar te kijken, en kom z.s.m. weer bij je terug. Tot die tijd moet ik je vragen om geduld. Hoop dat je niet al te veel hinder ervaart vanwege dit probleem.
 

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geen probleem, bedankt tot zover

 

fijn weekend!

Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10212Reacties
  • 725Oplossingen
  • 3024Likes

@MCB1 
De engineers hebben op de fout in onze systemen waarschijnlijk ontdekt en verholpen. Als het goed is, moet het nu goed gaan en mag je modem het SSID niet automatisch meer overnemen.

Kun je ons ook bevestigen dat alles nu weer in te stellen is? Dat waardeer ik zeer!

@Bert Je mag vanaf nu geen nieuwe voorbeelden meer tegenkomen! Nog bedankt voor het signaleren!

Bekijk in context

MCB1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gelukt! Hopelijk kan ik morgen dan weer boven werken. Overigens kon de meeste apparatuur zelf het sterkste signaal zoeken. Alleen mijn laptop pakte steeds het verkeerde signaal. 

Bekijk in context

Uitgelicht topic