1
Vraag
2
Reacties
Frans van der H

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn modem vervangen worden?

Ik zag meerdere mensen met dezelfde problematiek. Graag zou ook ik het huidige modem Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG.

Reden zijn problemen met Puma chipset, geregeld werkt internet niet goed. veel spraakverwarringen in o.a. Teams. 

Dit speelt vooral als er meerdere mensen verbindingen actief hebben. Ik gebruik eigen router achter modem.

Huidige modem staan in bridge mode.  Ik woon in oud UPC gebied.

Kan iemand van Ziggo mij verder helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3286Posts
  • 399Oplossingen
  • 1133Likes

Hallo @Frans van der H,

Top! Ik heb de monteur ingepland voor volgende week dinsdag 10 mei. Het tijdvak is overigens 08.00 - 13.00 uur. Hiervan volgt nog een bevestiging per e-mail. Schikt dit niet? Wijzig het dan naar een ander moment via Mijn Ziggo. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18020Posts
  • 1171Oplossingen
  • 8202Likes

Voordat een UBC1318ZG kan worden toegestuurd moeten andere mogelijke problemen worden uitgesloten:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Frans van der H
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

FransvanderH_0-1651403115387.png

FransvanderH_2-1651403258798.png

FransvanderH_4-1651403409567.pngFransvanderH_5-1651403445047.png

FransvanderH_6-1651403480864.png

 

 

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 7007Posts
  • 101Oplossingen
  • 2432Likes

wat ik zoeizo zie is dat het AOP dat UPC kastje al zeer oud is en zeker weten moet worden vervangen 

 

 

ik kan niet met zekerheid zeggen of het modem op de 0db aansluiting op de versterker is aangesloten zoja is dit ook niet meer hedendaags en moet er naast een andere AOP ook een POA splitter komen

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18020Posts
  • 1171Oplossingen
  • 8202Likes

Zo te zien gebruik je een SmartWifi modem Giga.

 

Het AOP (VQ601R) is verouderd en had al vervangen moeten worden toen je dit modem in gebruik nam. Ook de rest van de installatie (splitter VQ1002 en versterker FDU-44) is verouderd.

 

Je hebt de twee tabellen onder 'D3.1 Downstream kanalen' niet geplaatst, waarschijnlijk is er nu teveel ruis aanwezig op het OFDM-kanaal.

 

@MR_CHIP De FDU-44 heeft op alle aansluitingen 4 dB versterking, waarschijnlijk wordt deze alleen voor TV gebruikt, gezien de splitter op het AOP.

Frans van der H
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Tobias,

Er is weleens iemand van Ziggo geweest om dingen te checken, maar deze zijn nooit vervangen.

Hier ook de 2e tabellen :

FransvanderH_0-1651404550403.png

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18020Posts
  • 1171Oplossingen
  • 8202Likes

Zoals verwacht zijn er uncorrectable errors aanwezig op het OFDM-kanaal, deze zouden 0 moeten zijn.

 

Het AOP en de splitter moeten in elk geval worden vervangen door een monteur. Persoonlijk zou ik ook de FDU-44 (laten) vervangen door een FRA-752X, hieraan zijn wel kosten (37,50 euro) verbonden.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Frans van der H
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bericht aan de Ziggo-Moderator:

Laat die monteur maar komen dan, want als daarna de boel weer gaat draaien...
Of moet ik dan alsnog via de klantenservice aanvragen.


Heeft een monteur ook een FRA-752x in zijn koffer? Waarbij ik me wel afvraag of dat van invloed is op de internetproblematiek. TV lijkt op zich over het algemeen redelijk storingsvrij. Alhoewel als je daarover nadenkt, zitten er ook wel wat dropouts en slechte connecties met Netflix e.d. 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18020Posts
  • 1171Oplossingen
  • 8202Likes

De FDU-44 voldoet in principe nog prima voor TV, maar is wel op leeftijd. Het is de voorloper van de FRA-752N die inmiddels is vervangen door de FRA-752X. Uit voorzorg zou ik deze dus laten vervangen. De monteur zou inderdaad een FRA-752X moeten hebben in de bus. Daarnaast kan hij een (splitter met) retourbandfilter plaatsen om het modem en de TV's/decoders beter van elkaar te scheiden. Het AOP en de splitter zijn de voornaamste onderdelen die vervangen moeten worden.

 

Netflix maakt overigens gebruik van IP, dus via dezelfde route als 'regulier' internetverkeer, via de modemrouter.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 892Posts
  • 105Oplossingen
  • 397Likes

Hi @Frans van der H! Uiteraard is het mogelijk om een monteur in te plannen die je komt helpen met de internetverbinding en hij kan zeker een versterker komen installeren. Die heeft hij gewoon bij zich. Ik stuur je de voorwaarden even door: Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

Als je akkoord bent met de voorwaarden, plan ik een monteur voor je in die tussen 8.00-12.00 langs kan komen of tussen 12.00-18.00! Ik hoor graag van je! 

Frans van der H
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Carlien,

Akkoord. Bij voorkeur  tussen 8 en 12

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3286Posts
  • 399Oplossingen
  • 1133Likes

Hallo @Frans van der H,

Top! Ik heb de monteur ingepland voor volgende week dinsdag 10 mei. Het tijdvak is overigens 08.00 - 13.00 uur. Hiervan volgt nog een bevestiging per e-mail. Schikt dit niet? Wijzig het dan naar een ander moment via Mijn Ziggo. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic