1
Vraag
2
Reacties
Kuppai

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan met meerdere sites geen verbinding maken

Beste,

Wij hebben hier thuis sinds begin middag problemen met het internet, ik ben in staat om enkele sites te laden (o.a. youtube.com, facebook.com, netflix.com en google.com). Ik ben echter niet in staat om meerdere andere sites te laden (o.a. ziggo.nl, twitter.com, nu.nl en twitch.tv) ook kan ik geen verbinding maken met steam en discord. Dit is draadloos en bedraad het geval.

Hetvolgende heb ik zelf al geprobeerd;

  • Modem meerdere malen aan/uit gedaan
  • ik heb op mijn desktop (bedraad internet) mijn DNS geflushed
  • internet geschiedenis verwijderd
  • microsoft edge i.p.v. google chrome geprobeerd
  • resetknop internet modem ingedrukt en volledig laten resetten
  • gebeld met de helpdesk, waarbij aangegeven werd er iemand met dezelfde problematiek zat en er nog niks gedaan kon worden tot er meerdere klachten waren

Het modem is een Ubee EVW3210.
Modem geeft aan (verbonden (partial bonding US)).

Ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Wouter
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Hallo Wouter Kuppai

Er zijn websites die (nog) alleen met IPv4 bereikbaar zijn zoals ziggo.nl, twitter.com, nu.nl. Ander websites zoals b.v. youtube.com, facebook.com zijn (ook) met IPv6 te bereiken.
Windows is zo vriendelijk om in de wat recentere versies een IPv6-tunnel in te bouwen voor de mensen die geen Dualstack (of DS light) IPv6 / IPv4 hebben. Daarom staat het (nieuw) IPv6 protocol standaard geactiveerd, naast IPv4, bij de instellingen van de netwerkkaart(en).

Er is echter een klein valkuiltje bij de instelling van de netwerkkaart: als je even verkeerd klikt met de muis dan kan je per ongeluk zo’n, protocol uitklikken. Je kijk er zo overheen. Het nauwelijks te zien al je er niet op bedacht bent.

Vink je het IPv4 protocol uit, dan zijn website zoals ziggo.nl, twitter.com, nu.nl niet te bereiken.

Wil je voor alle zekerheid eens controleren of de vinkjes er nog staan?
Zie bijgaande plaatje.

Groet,
DennyW

Bekijk in context

18 Reacties 18
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Klinkt als signaal problemen. Plaats eens schermprints van de status schermen van het modem inclusief de DOCSIS log.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Hallo Wouter Kuppai

Er zijn websites die (nog) alleen met IPv4 bereikbaar zijn zoals ziggo.nl, twitter.com, nu.nl. Ander websites zoals b.v. youtube.com, facebook.com zijn (ook) met IPv6 te bereiken.
Windows is zo vriendelijk om in de wat recentere versies een IPv6-tunnel in te bouwen voor de mensen die geen Dualstack (of DS light) IPv6 / IPv4 hebben. Daarom staat het (nieuw) IPv6 protocol standaard geactiveerd, naast IPv4, bij de instellingen van de netwerkkaart(en).

Er is echter een klein valkuiltje bij de instelling van de netwerkkaart: als je even verkeerd klikt met de muis dan kan je per ongeluk zo’n, protocol uitklikken. Je kijk er zo overheen. Het nauwelijks te zien al je er niet op bedacht bent.

Vink je het IPv4 protocol uit, dan zijn website zoals ziggo.nl, twitter.com, nu.nl niet te bereiken.

Wil je voor alle zekerheid eens controleren of de vinkjes er nog staan?
Zie bijgaande plaatje.

Groet,
DennyW
Kuppai
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste DennyW ,

Ik kon nergens de eigenschappen van LAN-verbinding vinden op mijn pc of modem, wel vond ik dat de DHCPv6 functie op ons modem uitgeschakeld was.
Deze heb ik daarop ingeschakeld en dit lijkt de problemen te hebben verholpen.

Hartelijk dank,
Wouter
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Kuppai
Mooi Wouter, dat je het gevonden hebt en dat je hier de oplossing vermeldt.
#Lekkerbezig.

Toen ik vanochtend wakker werd, bedacht ik dat nog dat mijn verhaal eigenlijk niets met "(partial bonding US)" van doen kan hebben, want dat is een melding van het Ziggo-modem. (Dus iets met de verbinding tussen Ziggo en Ziggo-modem).
Wel blijkt of lijkt het effect te zijn dat dan één van de twee (IP-)protocollen niet werkt.

Even over de genoemde netwerkkaart instellingen:
Om dat je je al bezig had gehouden met DNSflush was ik ervan uit gegaan dat ook wel de weg in Windows kon vinden om bij de instelling van de netwerkkaarten te komen. Dit noemt Microsoft (tegenwoordig?) "Adapteropties". Zoals bij veel dingen in Windows kan je op meer dan één manier bij dingen komen of dingen instellen (of overhoopgooien).

Éen manier is via de grafische interface is b.v:
1- Op met netwerk pictogram te klikken, rechts onder naast de klok, en te kiezen voor " Netwerk en Internetinstellingen" Je komt dan bij “Internet en Instellingen”
2- vervolgens klik je op “Adapteropties Wijzigen”;
3- dan rechtsklikken op het pictogram van de gewenste netwerkadapter en er komt een snel-menu tevoorschijn.
4-daar klik je weer met rechts op "Eigenschappen"

Groet,
DennyW
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Ubee 321b's hebben nu problemen met Dual Stack. Je kan ze om laten zetten naar IPv4 via Klantenservice, mocht je er niet uitkomen.
Kuppai
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
(Verbonden (partial bonding US)) wordt nog steeds aangegeven, echter is dit al langer het geval en ondervinden wij (zover wij weten) geen last van. Het probleem dat verschillende sites niet wouden laden is inmiddels opgelost, door zoals eerder aangegeven de DHCPv6 functie op het modem te enablen.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hé @Kuppai / Wouter, super dat je ons gevonden hebt, welkom! Je hebt ook al een oplossing verkregen. Fijn dat je dit ons laat weten 🙂
@all bedankt voor jullie input!
Riennn2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

op verzoek van de mensen van de fb chat de vraag hier maar dumpen..

Ook ik heb last van het Partial bonding fenomeen van het modem. door een power cycle te doen, blijft deze een tijdje weg, maar komt wel weer terug(kan dag duren, kan ook een aantal weken duren)... mijn probleem vooral is dat mijn internet snelheid erg afneemt, waardoor mijn online games er gewoon mee stoppen(erg vervelend in ranked matches :/)
ik kan verder wel alle websites breiken.

ipv4&6 staan standaard aan op mn pc
Modem type: Ziggo connect box (CH7465-LG-ZG)
Splitter: Ja, maar nieuw
Ziggo aansluiting: Nieuw ziggo ondersteundend outlet.

Denk zet alle waardes er maar vast bij, hoeft dat niet meer te gebeuren 😉

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? het blijven herstarten van modem is ook geen doen.

Groetjes,
Rien
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Riennn2,

Je mist een upstreamkanaal. Je hebt er 5 en dat horen er in jouw geval 6 te zijn, daar komt ook de melding vandaan.
Om dit op te lossen, heb je een monteur nodig. Die gaat allereerst het AOP vervangen, maar die zal ook verder even moeten meten of er nog ergens een verstoring zit.

Het is waarschijnlijk niet per se nodig, maar wil je ook nog screenshots erbij doen van het tabblad downstream? 🙂

Groet,
Evert
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Is dit wel de plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Riennn2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb screenshot met downstream erbij gezet.

Steefb naar mijn weten wel, is wel een appartement, maar zou niet weten waar hij anders binnenkomt, waarom twijfel je hier aan?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top, thanks! Je mist geen downstreamkanaal gelukkig 🙂 Het onderste deel van de downstream is niet te lezen op de foto, maar dat is nu ook minder belangrijk.
Riennn2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat betreft de aop, die heb ik toen ik hier kwam wonen zelf vervangen ( stelt niet zoveel voor, gwn coax aansluiting, ben electricien in fabrieken, dus dat lukt me nog wel denk ?) kan het nog iets anders zijn, wat jij zo weet?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Was het een groene coax kabel? Zo ja, dan is dit punt het AOP. Kijk anders even in de meterkast, als dit niet het AOP/het eerste aansluitpunt is, dan zit die als het goed is in de meterkast.

Het missen van een up- of downstreamkanaal is het gevolg van een signaalprobleem. Waar dit door komt, is wat minder makkelijk te zeggen. Kan zijn verouderde materialen, slechte kabels, aansluiting in de eind versterker die niet goed meer is.... Onderzoek moet dat uitwijzen.

Het is in ieder geval niet de bedoeling dat wij als klant zelf het AOP aanpassen of verwisselen. Deze is namelijk van Ziggo en valt ook onder hun verantwoordelijkheid. Omdat een AOP plaatsen een secuur werkje is, doen ze het graag zelf.
Riennn2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh, wist niet dat dat niet mag, toen ik hier ben komen wonen, hing dat ding een beetje te bungelen aan de muur, dus heb er een andere op gezet.

Het was inderdaad een groene coax kabel. Ik zal nog wel even met Ziggo contact opnemen of er een monteur langs kan komen om de signalen te meten. Ik laat weten wat het resultaat is! In ieder geval heel erg bedankt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
:thumbsup_tone3:Graag gedaan en ik ben benieuwd hoe het afloopt! 🙂

Fijne avond verder!
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Riennn2, we zijn al weer een tijdje verder. Hoe staat het er nu voor? Heb je inmiddels een monteur over de vloer gehad?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic