Debbs

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan mail niet meer versturen vanuit mijn outlook sinds windows 11 update.

Ik heb onlangs de Windows 11 update gedaan en sinds dien kan ik geen mails meer ontvangen en versturen via mijn outlook app. Hierop heb ik mijn zakelijke email ingesteld. Na internet afgespeurd te hebben en ik een aantal dingen geprobeerd heb, is het niet gelukt. Ik blijf deze foutmelding krijgen: 0x800ccc0e. Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via *mijnemailadres*.

Ik ben uiteindelijk naar de computerwinkel gegaan en daar deed hij het wel op hun wifinetwerk. Ik heb daarna mijn laptop op mijn hotspot gezet op de 5g en toen kon ik ook gewoon verzenden en versturen. Het ligt dus echt aan de wifi/internet instellingen van Ziggo. Hoe kan ik dit nu wel zo instellen dat ik wel weer e-mails kan verzenden en ontvangen zonder het hele circus te doorlopen om normaal een email te sturen?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is me helaas niet gelukt via die app. Hij haalde de mails niet binnen. Ik heb het nu via gmail gedaan, dat lukte me wel. Al heb ik bij sommige sites (bijvoorbeeld mijn eigen site inloggen en de site admin) ook dat ik er niet meer in kan op de wifi en op mijn data wel. Bedankt voor jullie oplossingen.

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een heel vreemde situatie.

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom.

Dit lost vaak vergelijkbare issues op.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, vanmorgen geprobeerd en ik krijg nog steeds de zelfde melding.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zie je hier een IPv6 adres en een IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address IPv4 IPv6

IPv6 kan tot 10 seconden duren voor je die ziet.

 

Zo ja, geef dan de eerste 3 cijfers van beide eens door, mogelijk is er een IPv6/IPv4 combinatie waar Outlook niet lekker mee om kan gaan.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alleen een IPv4 adres. 

Heb net een tijd met Ziggo aan de chat gezeten, ik heb nu het email adres in Gmail toegevoegd en daar doet ie het wel gewoon. Maar ik kan er maar niet bij blijven dat hij het in outlook niet doet. Vooral ook omdat het alleen is als ik op onze eigen wifi zit. En er is onlangs niks veranderd behalve de windows 11 update. Dus ondanks dat ik nu in Gmail kan ontvangen, blijf ik kloten tot outlook het weer doet. Lekker eigenwijs hahaha.

 

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan nu ook niet meer via de wifi bij mijn website en webadmin. Ik krijg voor de website de volgende melding:

www.luminousonline.nl liet te lang op reactie wachten

Probeer het volgende:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
 
En bij de admin:

Deze pagina is niet bereikbaar

web****.zxcs.nl liet te lang op reactie wachten

Probeer het volgende:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
 
Maar als ik mijn laptop verbind met mijn datahotspot, dan kan ik wel alles doen. Dus dan kan het niet anders dan dat het aan mijn wifi-verbinding ligt toch?
Misschien moet ik dan toch maar een nieuwe modem aanvragen? 
\
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie je website direct, zonder hapering.

 

Welk modem heb je nu?

Gebruik je een bepaald antivirus anders dan Defender?

Die kunnen de laatste tijd ook nogal eens vreemde blokkades veroorzaken, zie ik op deze en andere fora.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Smart wifi modem met 3 TP links erbij.

Ik heb de Ziggo safe online, maar ook die was al ingesteld voor dit euvel. Ik heb echt niks anders in mijn instellingen gedaan, behalve die update naar Windows 11.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Die heb ik nog niet, anders telkens direct naar de nieuwste Windows en Outlook zolang dat die al bestaat, maar nu wilde ik even wachten.

Dus ik kan nog niet vergelijken met mijn Outlook instellingen.

 

Hoop dat er snel iemand langskomt die hier meer van begrijpt.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heel erg bedankt voor het meewerken in ieder geval.

 

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Meedenken bedoel ik 🤣

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Debbs Je kan in het menu apps "outlook " (ik gebruik zelf "mail en agenda" stel deze is in, ik heb het idee dat install outlook dan beter gaat. ) ook even de app herstellen/ opn. installeren. Ook in het menu probleem oplossen het onderdeel ms store een controle uitvoeren, wat ook wel eens kan helpen. Wees ook zeker dat alles goed is ingesteld. test dus ea even uit. Succes.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Debbs , het is alweer even een paar dagen stil in dit topic. 
Heb je nog gekeken naar de tips van @robbo ?
Mocht je nog aanvullende vragen hebben, stel deze dan gerust in dit topic.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Robbo, ik ben even een aantal weken afwezig geweest. Ik ga je tips uitproberen en laat weten of het is gelukt.

 

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedoel je dan de app op mijn laptop? Want op mijn telefoon ontvang ik gewoon alles en kan ik alles versturen. Het is alleen op mijn laptop.

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie deze reactie bij de app, lijken de zelfde problemen als ik heb.

Debbs_1-1638352629186.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Debbs De app Windows Mail en Agenda werkt anders dan Outlook en de melding gaat ervan uit dat je een NVIDIA beeldkaart in je apparaat hebt en gebruikt.

 

Van de app Windows Mail en Agenda en Microsoft Outlook zie ik hier verder geen meldingen dat er met Windows 11 geen mail verstuurt kan worden.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Debbs , zo te zien heeft @Bert je wat mooie informatie gegeven. Als je de hulp van de Community leden hierbij nog kunt gebruiken, dan lezen we dat graag 🙂 

Debbs
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is me helaas niet gelukt via die app. Hij haalde de mails niet binnen. Ik heb het nu via gmail gedaan, dat lukte me wel. Al heb ik bij sommige sites (bijvoorbeeld mijn eigen site inloggen en de site admin) ook dat ik er niet meer in kan op de wifi en op mijn data wel. Bedankt voor jullie oplossingen.

 

Uitgelicht topic