1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
HendryVlijm

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan je de TP-Link DecoM4 ook aansluiten op een switch?

ik zie een heleboel manieren om je deco's aan te sluiten.

bd5f39719e1c4fc3ac2f537495d3322e kopie.jpg

Maar kan het ook op deze manier?

Ik vraag dit eerst hier(ik kan op internet hier niks over vinden) voordat ik mijn hele netwerk lostrek.

Ik zie alleen maar de variant met de switch er tussen.

bd5f39719e1c4fc3ac2f537495d3322e.jpg

Wat is het verschil?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Deco's in AP mode impliceren een modem in router mode, met deze configuratie en het genoemde type modem mag het geen probleem zijn om de Deco's direct op het modem aan te sluiten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes
  • Hoe zijn de Deco's nu aangesloten?
  • Zijn de Deco's in router/AP mode geconfigureerd (zie de pagina Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus)?
  • Is het modem in router/bridge mode geconfigureerd (witte of groene status-LED)?

Over het algemeen wordt afgeraden om de Deco's direct op de switchpoorten van het modem aan te sluiten, bij bepaalde typen modems (met name de Arris TG2492) veroorzaakt dit blijkbaar problemen. Anderzijds heb ik deze aansluitwijze enkele keren aangeraden in andere topics waarbij alle verkeer via Deco 1 liep en sprake was van instabiliteit, aanpassen van de aansluitwijze had toen een positief resultaat. In dit geval moeten modem en Deco's wel in resp. router + AP mode geconfigureerd zijn.

Pasi

Level 19
  • 10615Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@HendryVlijm  schreef:

ik zie een heleboel manieren om je deco's aan te sluiten.

bd5f39719e1c4fc3ac2f537495d3322e kopie.jpg

Maar kan het ook op deze manier?

Ik vraag dit eerst hier(ik kan op internet hier niks over vinden) voordat ik mijn hele netwerk lostrek.

Ik zie alleen maar de variant met de switch er tussen.

bd5f39719e1c4fc3ac2f537495d3322e.jpg

Wat is het verschil?

Hallo,

er is geen verschil, maar wel belangrijk is dat de Deco set dan wel in AccessPoint mode staat.

In AP mode kan u de Deco's eigenlijk aansluiten zoals U wilt, want er zijn dan eigenlijk geen beperkingen ( of u moet een Arris ConnectBox hebben, dan is een switch wel nodig ).

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

SRF

Level 11
  • 633Posts
  • 5Oplossingen
  • 190Likes

Hallo, hier de Aansluiting die heb gemaakt de Kamer komt Bedraad de Switch. Let wel op dat WiFi in Modem is uitgeschakeld en dat Deco's  in goede stand worden gezet, zie een / de Procedure hiervoor.  

SRF_0-1725804201149.png

HendryVlijm
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een sagemcom als modem. 

Ik wil mijn netwerk optimaliseren door o.a. het aantal switches te verminderen...... Elke las is er 1 teveel(electrien).

Ik heb sinds de boel het in AP staan. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17519Likes

Deco's in AP mode impliceren een modem in router mode, met deze configuratie en het genoemde type modem mag het geen probleem zijn om de Deco's direct op het modem aan te sluiten.