Vraag
Reacties
bartmolk
Level 2

Kan interne IP range niet veranderen na 192.168.*.*

Beste ziggo, tijdens het wijzigen van mijn range in de nieuwe modem krijg ik een melding dat de iprange niet geldig is... Voorheen ook 192.168.111.* gebruikt graag een oplossing zsm fixen aangezien naast mijn website mijn hele lichtsysteem momenteel plat ligt.

e-mail meldingen
Aan Uit
10 Reacties 10
Ronihd
Level 18

@bartmolk  schreef:

Beste ziggo, tijdens het wijzigen van mijn range in de nieuwe modem krijg ik een melding dat de iprange niet geldig is... Voorheen ook 192.168.111.* gebruikt graag een oplossing zsm fixen aangezien naast mijn website mijn hele lichtsysteem momenteel plat ligt.


Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Dit is niet iets wat Ziggo ff snel kan fixen , en vertel 1e eens welk modem je hebt gekregen dan kunnen we kijken wat er wel of niet mogelijk is.

0 Kudos
bartmolk
Level 2
Topicstarter

Waarom werkt het wel in de oude modem en dan niet in een nieuw modem wat jullie leveren? Het lijkt me dat je als een bedrijf zijnde rekening houdt met dit soort situaties, zeker tegenwoordig wanneer er veel bedrijven op thuislocaties zijn.

 

Waarom kon ik voorheen wel de derde value van mijn interne IP wijzigen, nu volgens de input fields nog steeds maar werkt het niet? De modem die binnen is gekomen is een of ander vierkante langwerpige doos met een led rondom aan de bovenkant.

Zie foto's als bijlages, kan dit vandaag of morgen opgelost worden of moet ik zelf alles gaan aanpassen wat mij weer 10 uur minimaal gaat kosten?Schermafbeelding 2022-02-07 om 18.21.01.pngSchermafbeelding 2022-02-07 om 18.20.53.png

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@tobiastheebe 

kan jij vragen of een mod de nodige firmware kan laden zodat het ip aangepast kan worden

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zojuist de moderators ingelicht. Het blijft vreemd dat het SmartWifi modem Giga dit niet toestaat, en de 'reguliere' SmartWifi modems wel, ongeacht de gebruikte firmware.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

misschien willen ze het "makkelijker" maken voor de eindgebruiker

0 Kudos
bartmolk
Level 2
Topicstarter

Nou dan kunnen ze gelijk hun business sluiten als ze het 'makkelijker' willen maken aangezien ze nu flink wat mensen hun netwerk overhoop gehaald hebben. Ben ondertussen al 8 uur kwijt aan alles opnieuw instellen en wijzigen via allemaal omslachtige manieren, beetje jammer dat ze weer zomaar wat releasen zonder daadwerkelijk goed trial en error.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @bartmolk

Ik ben ingeseint en ga voor je aan de slag! Je hebt nu in je profiel bij je gegevens echter alleen 2 letters ingevuld. Daarmee kan ik je niet vinden ;-). Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen zetten? Dan ga ik het voor  je in orde maken! 

0 Kudos
bartmolk
Level 2
Topicstarter

Hoi @Lycke leuk en aardig, maar ondertussen heb ik al 8 uur van mijn tijd geïnvesteerd en al mijn 50 devices met de hand opnieuw ingesteld, zoals eerder vermeld stond mijn hele systeem hier in op ingesteld dus inclusief website. Een website gaat minder performen in google met de seconden dat hij offline is.

 

Bedankt he, zal de factuur nog wel toesturen voor mijn verloren tijd 😉

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Ik weet niet goed wat je nu van mij verwacht. Zonder je gegevens kan ik je sowieso niet helpen. En hoe vervelend ook, maar hier reageren we ook niet altijd direct. We zijn geen rechtstreekse klantenservice. 

Mochten we je nog kunnen helpen, dan horen we het wel! 

0 Kudos
bartmolk
Level 2
Topicstarter

Dit verklaart precies de kwaliteit van de klantenservice van Ziggo 🙂

0 Kudos