1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Rob Koper

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan intern IP-adres van modem niet wijzigen

Goedemiddag Ziggo / allemaal,

ik heb afgelopen week een nieuw modem ontvangen, zo'n Ziggo SmartWifi modem dus, maar ik kan het 3e octet niet wijzigen. En bij DHCP zijn beide radio-buttons leeg, maar als ik een van de twee kies (enabled) en het aantal uit te delen IPjes aangeef, dan kan ik op de 3 puntjes klikken totdat ik een ons weeg, maar dat veld kan ik niet aanpassen. Ook "instellingen opslaan" werkt niet. Ik zou ook graag van 192.168.178.0 af willen en mijn eigen 3e octet willen hebben. Hoe nu verder?

Edit: na wat door het menu geklikt te hebben, kan ik opeens wel de DHCP-gegevens invullen, ook het 3e octet, maar dat wijzigen accepteert hij niet, omdat de modem natuurlijk nog in het verkeerde subnet zit (192.168.178.0) en dat wijzigen lukt me dus niet. Dus graag had ik contact met iemand die dat (op afstand?) voor mij kan wijzigen.

Mijn huidige firmware is LG-RDK_4.6.24-2206.7.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @Rob Koper , welkom op onze Community.

Ik heb je verzoek intern doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling om dit aan te passen voor je. Binnen 48 uur zal dit worden verwerkt op je modem. Mocht je modem niet vanzelf opnieuw zijn opgestart, haal dan de stroomstekker voor 60 seconden uit je modem over 48 uur. Dan zal je modem de aanpassing verwerken. 

Wanneer je hierover aanvullende vragen hebt, dan zitten onze leden voor je klaar! 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
puppie

Level 17
  • 2994Posts
  • 76Oplossingen
  • 1208Likes

vertel naar welke ip reeks je wilt.

192.168.0.x kun je zelf al gebruiken.

Maar de medewerker van ziggo zal toch moeten weten waar jij naar toe wil dus even .......en de medewerker kan na het weekend jouw verzoek indienen.

Rob Koper
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik dacht dat die engineer wel via een DM contact met mij zou zoeken, maar ach: 192.168.43.0 wil ik graag hebben.

MR_CHIP

Level 19
  • 12961Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

nadat een verzoek is ingediend (door moderators wat ook 2-3 dagen kan duren) kan  48 uur duren

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Je verzoek ligt inmiddels bij het moderatieteam om door te geven aan de betreffende afdeling.

Rob Koper
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik ben benieuwd. Alvast bedankt 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

@Rob Koper  schreef:

ik dacht dat die engineer wel via een DM contact met mij zou zoeken, maar ach: 192.168.43.0 wil ik graag hebben.

@Rob Koper Dit is geen chatkanaal, maar een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators in de topics, op werkdagen, binnen een paar werkdagen langskomen, in het weekend alleen bij urgente zaken, als zijn iets toe kunnen voegen of juist iets uit moeten voeren of door moeten geven, verder de organisatie in.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @Rob Koper , welkom op onze Community.

Ik heb je verzoek intern doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling om dit aan te passen voor je. Binnen 48 uur zal dit worden verwerkt op je modem. Mocht je modem niet vanzelf opnieuw zijn opgestart, haal dan de stroomstekker voor 60 seconden uit je modem over 48 uur. Dan zal je modem de aanpassing verwerken. 

Wanneer je hierover aanvullende vragen hebt, dan zitten onze leden voor je klaar! 

Rob Koper
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb zojuist, ruim 4 dagen na het bericht van maandag dat ik het modem 60 seconden uit en aan moest zetten, dat dan ook maar gedaan, maar ik heb nog steeds het verkeerde subnet (192.168.178.0). Kan het zijn dat deze change vertraging heeft opgelopen?

MR_CHIP

Level 19
  • 12961Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

je moet de gevraagde ip range nog wel zelf toepassen in de webomgeving van het moden

Rob Koper
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ah ok, ik dacht dat dat voor mij gedaan werd. Ik heb het in de DHCP settings aangepast en voila: nu werkt het wel! Dankjewel!