1
Vraag
2
Reacties
SO_

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik zien wie is ingelogd op mijn modem?

Kan ik zien of mensen op mijn internet proberen in te loggen? Ik maak gebruik van een Connect Box van Ziggo.

Kan iemand helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is mogelijk met je modem in bridge en een eigen router erachter die alles logt wat via je WAN naar binnen wil en alles logt wat verbinding wil maken met je LAN.

Maar van je WAN logs schrik je je te pletter wat er allemaal probeert binnen te komen.
Van je LAN zal dat wel meevallen.

Er zijn veel routers met veel mogelijkheden, dus kies de juiste voor de functies die je wilt gebruiken, want je moet dan ook zorgen voor je eigen firewall instellingen en IP verdeling in je netwerk.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
Je zou app als net analyzer kunnen proberen, hier kun je zien wie er op je netwerk zit
SO_
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja, dat is een goed idee. Maar is het ook mogelijk om te zien hoevaak er geprobeerd word in te loggen op mijn internet/modem?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Waarom denk je dat er ingelogd wordt?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo SO_, welkom op onze Community.

Je kan niet zien wie probeert aan te melden op je wifi netwerk, dat is niet zichtbaar in een log. Je kan wel zien welke computers en apparaten in je thuis netwerk actief zijn, bijvoorbeeld met de tool die Chris 1952 aangeeft.

Steefb wrote:
Waarom denk je dat er ingelogd wordt?
Dit is de beste vraag die we nu kunnen stellen. Wat is er aan de hand waardoor je dit soort vermoedens hebt? Misschien kunnen we je op een andere manier helpen.
SO_
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb geen vermoeden dat er word ingelogd, maar ik wil graag kunnen zien. Ik wil graag mijn veiligheid kunnen garanderen.
Maar dat het niet mogelijk is om te zien wie inlogt snap ik. Is het wel mogelijk om te zien of er word ingelogd?
Of is het mogelijk dat ik kan zien wie ooit hebben ingelogd?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is mogelijk met je modem in bridge en een eigen router erachter die alles logt wat via je WAN naar binnen wil en alles logt wat verbinding wil maken met je LAN.

Maar van je WAN logs schrik je je te pletter wat er allemaal probeert binnen te komen.
Van je LAN zal dat wel meevallen.

Er zijn veel routers met veel mogelijkheden, dus kies de juiste voor de functies die je wilt gebruiken, want je moet dan ook zorgen voor je eigen firewall instellingen en IP verdeling in je netwerk.
SO_
Topicstarter
Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
TOP Dankje je wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic