Ik heb in de connectbox niet de mogelijkheid om zelf bridge mode aan/uit te zetten.
Ik zou graag wat experimenteren met verschillende routers.
Omdat wij thuis nogal afhankelijk zijn van internet (meerdere gezinsleden werken thuis), zou ik de mogelijkheid zelf te switchen wel graag willen hebben. Zodat ik op ieder moment de bridge mode weer kan uitzetten. Is daar iets op te verzinnen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Update 23-1-25
Je kunt in de Vodafone & Ziggo app bridge-modus zelf in- en uitschakelen. Dit doe je als volgt:
Wat is bridge-modus?
In bridge-modus stuurt je Ziggo modem het internet door naar je eigen router. Die regelt dan dus het internetverkeer.
Dit werkt niet in bridge-modus:
Sluit je eigen (wifi)router aan op LAN-poort 1 of de 2.5Gbps LAN-poort.
Bridge-modus en IPv6
Kijk <hier> voor meer informatie over bridge-modus en IPv6
**Bericht aangevuld door moderator**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Update 23-1-25
Je kunt in de Vodafone & Ziggo app bridge-modus zelf in- en uitschakelen. Dit doe je als volgt:
Wat is bridge-modus?
In bridge-modus stuurt je Ziggo modem het internet door naar je eigen router. Die regelt dan dus het internetverkeer.
Dit werkt niet in bridge-modus:
Sluit je eigen (wifi)router aan op LAN-poort 1 of de 2.5Gbps LAN-poort.
Bridge-modus en IPv6
Kijk <hier> voor meer informatie over bridge-modus en IPv6
**Bericht aangevuld door moderator**
Bericht was aangemerkt als oplossing. Ik ben op zoek naar een manier om zelf het modem in bridge mode te zetten. Dit is daarmee geen oplossing. Het per direct omzetten door een klantenservice via de chat, ipv wachten tot een ingezonden formulier wordt opgepakt, zou dat wel zijn.
Zelf bridge mode in- en uitschakelen is niet mogelijk. Mogelijk komt deze optie in de toekomst weer beschikbaar in het gehele verzorgingsgebied, maar daar is nog niets over bekend. Je kunt inderdaad ook contact opnemen met de klantenservice en het verzoek daar in behandeling laten nemen, dan kan het modem zich binnen enkele minuten opnieuw opstarten in bridge mode.
Laat de Connectbox gewoon in router mode. De huisgenoten laat je aangesloten op de connectbox bekabeld en via wifi.En de routers waar je mee wil experimenteren sluit je met de WAN poort op een van de LAN poorten van de connectbox. Daar kan je dan mee doen wat je wil en je huisgenoten hebben daar geen last van. Geef de routers waar je mee wilt experimeteren wel een andere wifi ssid naam, zodat je dat gescheiden houd van die van de connectbox.
Twee routers achter elkaar in cascade kan prima functioneren. Bij online games kan het de nodige vertraging opleveren maar bij experimenten moet daar mee te leven zijn.
@haasdijk welkom hier, leuk dat je langskomt.
Aan de tips en adviezen heb ik niks toe te voegen want dat klopt allemaal. Maar kan ik nog iets voor je doen? We horen het graag!
Ik wil de connectbox uiteindelijk wel degelijk in bridge mode hebben omdat er een nas achter hangt die ik enkel via vpn wil kunnen benaderen. Het open zetten van sommige poorten is helemaalniet toegestaan op de connectbox, andere poorten zijn van buitenaf voor mij niet zichtbaar (poortscanner) of ze open staan of niet. Dus: connectbox in bridge en draytek erachter.
Als wat @tobiastheebe zegt klopt en ik daarmee geen uren hoef te wachten op het oppakken van een wijzigingsformulier komt het vast goed. Anders krijg ik ruzie thuis 🙂
@haasdijk wij kunnen het prima voor je inschieten hoor. Wel is het dan nodig dat je je gegevens in je profiel achterlaat.
Hoe dat moet lees je hier: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.