1
Vraag
2
Reacties
Idklol1234

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik port forwarden met een VPN verbinding?

Ik wil graag een Minecraft/Unturned server starten zodat ik in privé kan spelen met mijn vrienden maar ik voel me niet zo fijn met het delen van mijn IP-adres op het internet dus vraag ik me af of ik nou kan port forwarden met een VPN aan en of dat ik op een andere veilige manier kan port forwarden. Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Port forwarden achter een regulier VPN zal wel niet lukken.
Je IP-adres op zich is niet zozeer het risico (behalve een voor een ddos of zo), maar meer wat je aan poorten openzet.

Alternatief: Er zijn genoeg online plaatsen om een minecraft server te huren, bijvoorbeeld bij Kaashosting of zoiets. Kost je een paar euro per maand, maar als je dat samen met je vrienden doet, heb je weinig sores, voor weinig geld.
Als je handig bent kun je ook ergens een VPS huren voor weinig en zelf de servers opzetten.

Bekijk in context

1 Reactie 1
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Port forwarden achter een regulier VPN zal wel niet lukken.
Je IP-adres op zich is niet zozeer het risico (behalve een voor een ddos of zo), maar meer wat je aan poorten openzet.

Alternatief: Er zijn genoeg online plaatsen om een minecraft server te huren, bijvoorbeeld bij Kaashosting of zoiets. Kost je een paar euro per maand, maar als je dat samen met je vrienden doet, heb je weinig sores, voor weinig geld.
Als je handig bent kun je ook ergens een VPS huren voor weinig en zelf de servers opzetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic