1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Raz1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik mijn Sagemcom modem omruilen wegens WAN-aggregatie?

Heb de volgende modem in bridge mode:

Sagemcom F3896LG-ZG

, ben erachter gekomen dat deze geen wan agregation ondersteund, graag ontvang ik de volgende modem: Ubee-ubc1318zg ik geloof dat dit de enige is die wan agregation wel ondersteunt anders hoor ik graag uit welke modems ik kan kiezen.

P.s Ben naar dit forum doorverwezen door de klantenservice.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

De UBC1318 wordt niet meer toegestuurd aan particuliere klanten. I.t.t. de UBC1318 beschikt de F3896 over een 2.5 GbE-poort, als jouw router ook over een dergelijke poort beschikt dan kun je op die manier ook de maximale downloadsnelheid van Internet Giga/Elite (1070 Mbps) bereiken.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

De UBC1318 wordt niet meer toegestuurd aan particuliere klanten. I.t.t. de UBC1318 beschikt de F3896 over een 2.5 GbE-poort, als jouw router ook over een dergelijke poort beschikt dan kun je op die manier ook de maximale downloadsnelheid van Internet Giga/Elite (1070 Mbps) bereiken.

Raz1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

lees inderdaad dat hij als zakelijk abbonement wel beschikbaar is, zou ik mijn huidige contract kunnen omzetten naar een zakelijk abbonement, de snelheden etc zijn ook iets hoger. Zou graag de modem UBC1318 willen ontvangen in bridgemode. Stuur ik deze terug. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

Voor omzetten van het abonnement van particulier naar zakelijk kun je het beste contact opnemen met Ziggo Zakelijk.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10422Posts
  • 597Oplossingen
  • 2984Likes

voor een zakelijk contract is wel een kvk nummer (kamer van koophandel) vereist,

overstappen naar zakelijk geeft geen garantie op een Ubee-ubc1318zg,

de Sagemcom F3896LG-ZG wordt ook voor zakelijke internetverbindingen geleverd en mogelijk wordt dan alleen het contract omgezet naar zakelijk en behoud je de Sagemcom als modem 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

@anoniemforum  schreef:

voor een zakelijk contract is wel een kvk nummer (kamer van koophandel) vereist,

overstappen naar zakelijk geeft geen garantie op een Ubee-ubc1318zg,

de Sagemcom F3896LG-ZG wordt ook voor zakelijke internetverbindingen geleverd en mogelijk wordt dan alleen het contract omgezet naar zakelijk en behoud je de Sagemcom als modem 

Klopt, voor een UBC1318 zou het abonnement in principe naar Zakelijk Internet Pro omgezet moeten worden, waarmee net als particuliere abonnementen niet meer dan 1000 (1070) Mbps download mogelijk is, dus m.i. niet erg zinvol.

Gio2903

Level 17
  • 3449Posts
  • 183Oplossingen
  • 2534Likes

volgens mij is het zelfs zo dat als een ubee defect gaat, er een sagemcom word opgestuurd. in dit geval kan TS beter zelf een goede router oid kopen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

@Gio2903  schreef:

volgens mij is het zelfs zo dat als een ubee defect gaat, er een sagemcom word opgestuurd. in dit geval kan TS beter zelf een goede router oid kopen

In dit topic werd recentelijk nog wel een vervangende UBC1318 toegestuurd.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10422Posts
  • 597Oplossingen
  • 2984Likes

als een klant al over Ubee-ubc1318zg beschikt en die is defect dan kunnen ze nog wel een vervangende Ubee-ubc1318zg leveren zolang er nog voorraad is natuurlijk,

nieuwe klanten en klanten die upgraden naar gigabit en of verouderd modem vervangen krijgen standaard een Sagecom,

@tobiastheebe  weet jij wat de reden is dat ze de Ubee-ubc1318zg wel nog leveren bij Zakelijk internet pro ?

en niet meer meer als keuze inplaats van het sagemcom want gezien de eigen modem keuze lijkt het mijn wel een goede optie als de Ubee-ubc1318zg of ander modem zonder wifi als keuze optie beschikbaar is wellicht tegen betaling 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

Klanten die Zakelijk Internet Pro bestellen beschikken meestal over een eigen router en een of meerdere access points, het is dan niet logisch om een modem met ingebouwde Wi-Fi te leveren, zeker niet wanneer het modem in bridge mode gebruikt gaat worden.

caesar

Level 17
  • 4392Posts
  • 78Oplossingen
  • 1477Likes

@tobiastheebe 

Wat ik nog steeds niet gelezen heb is wat de TS met WAN aggregatie bedoeld, wil hij de modems van twee internet providers tegelijk gebruiken? Ook wordt niet duidelijk tegen welke problemen hij aanloopt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34833Posts
  • 2565Oplossingen
  • 17521Likes

@caesar  schreef:

@tobiastheebe 

Wat ik nog steeds niet gelezen heb is wat de TS met WAN aggregatie bedoeld, wil hij de modems van twee internet providers tegelijk gebruiken? Ook wordt niet duidelijk tegen welke problemen hij aanloopt.

Ik neem aan dat link aggregation bedoeld wordt, wat door de UBC1318 ondersteund wordt in de vorm van static LAG. Ik verwacht niet dat sprake is van een probleem.