Vraag
Reacties
Oplossing
Rudyvanlent
Level 2

Kan ik een 4e TP Link Deco punt installeren?

Goedemorgen Allen,

wij willen graag in de overkapping buiten een extra wifipunt installeren. In huis hebben we nu 3 deco m4r punten over de verdiepingen verdeeld. Hoe kunnen we dit het beste doen? Ziggo geeft aan dat een 4de niet mogelijk zou zijn. Echter kan ik op www niets vinden dat er maar max 3 punten geïnstalleerd kan worden. Wie heeft er tips? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Grt, Rudy

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel
Level 16

Deco's van verschillende types zijn met elkaar te combineren. De M4 via Ziggo kan alleen als set van 3 gekocht/gehuurd worden. Wat ik zou doen is een Deco voor buiten gebruik aanschaffen en deze in je netwerk te integreren.

Bekijk in context

8 Reacties 8
SRF
Level 14

Ik heb ooit op Site van TP-link gezien dat er 6 aangesloten kunnen worden. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Deco hulppagina

3. Deco netwerk uitbreiden

Heb je een grote woning of een woning waar Wi-Fi signaal zich moeilijk kan verspreiden? Dan kan je Deco uitbreiden met extra stations. Je kan maximaal 9 Deco stations aan elkaar koppelen. [...]

jansmarcel
Level 16

Deco's van verschillende types zijn met elkaar te combineren. De M4 via Ziggo kan alleen als set van 3 gekocht/gehuurd worden. Wat ik zou doen is een Deco voor buiten gebruik aanschaffen en deze in je netwerk te integreren.

Rudyvanlent
Level 2
Topicstarter

Dank jullie wel. Ik ga aan de slag. ;-))

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Rudyvanlent  schreef:

Goedemorgen Allen,

wij willen graag in de overkapping buiten een extra wifipunt installeren. In huis hebben we nu 3 deco m4r punten over de verdiepingen verdeeld. Hoe kunnen we dit het beste doen? Ziggo geeft aan dat een 4de niet mogelijk zou zijn. Echter kan ik op www niets vinden dat er maar max 3 punten geïnstalleerd kan worden. Wie heeft er tips? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Grt, Rudy

Hallo,

'een 4de niet mogelijk' 😲 ?? Wat een onzin verkondig Ziggo weer, natuurlijk kan u een 4de Deco installeren/aansluiten op uw Deco netwerk !

Geen idee wat het werkelijke maximale aantal Deco stations is, maar Tp-Link adviseert maximaal 6. Overigens zijn alle Deco modellen te mixen in 1 netwerk.

Het beste/snelste/stabielste werken de Deco, als ze bekabeld zijn aangesloten, maar een onderling wifi verbinding kan natuurlijk ook. M.b.v. de overkapping, als daar een raam in de buurt zit, dan zou u een extra Deco kunnen neer zetten. Een Deco zou ook 'buiten' kunnen staat, maar zal dan wel tegen weer & wind beschermd moeten worden ( want als u de Deco's huurt, kan u er niet alles mee doen 😉 ). Dit Deco station zal als laatste in de lijn zitten en kan daarom prima m.b.v. wifi gekoppeld worden. Dan haalt u misschien niet de maximaal haalbare download snelheden, maar dat zal dáár ook niet nodig zijn.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

RoWi.
Level 20

@Rudyvanlent 

Toch een vraag, 

Vanwege wisselende klimaat omstandigheden blijft die Deco unit toch niet permanent onder die overkapping?  Dat zal de electronica daar in niet ten goede komen. Dit zijn geen outdoor modellen, als die overkapping tegen de woning aan staat zou ik de 4e unit binnen tegen de buitenmuur plaatsen. Eigenlijk wat Pasi ook aangeeft, het nadeel kan HRR+ glas zijn dat laat het signaal minder goed door.

0 Kudos
Rudyvanlent
Level 2
Topicstarter

Het is een overkapping met verwarming :-)) die af te sluiten is met glazen panelen. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Rudyvanlent  schreef:

Het is een overkapping met verwarming :-)) die af te sluiten is met glazen panelen. 

Dat is meer een tuinkamer ;).

Heerlijk die problemen uit een luxe maatschappij.

Het is al genoemd het enige probleem met die 4e unit is dat Ziggo deze niet los levert. De getallen die hier worden genoemd zullen niet bedraad verbonden units betreffen bedraad aangesloten horen dat soort beperkingen al helemaal niet te gelden.