1
Vraag
2
Reacties
Zeeforel

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan ik Smartwifi pod gebruiken in deze situatie?

Beste mensen hier,

 

Ik wil op zolder een huidig nogal verouderd en traag bedraad access point gaan vervangen. Ik ben op zoek naar een goed product daarvoor en dacht o.a. aan een Smartwifi pod. 

 

Dit is mijn situatie thuis:

  • SmartWifi modem Giga modem in Bridge modus, daarachter
  • een Asus RT-AC86 router
  • een bedraad access point op eerste etage (dat is een Ziggo Wifibooster; lijkt op Smartwifi modem)
  • een bedraad access point op zolder (TP-link)  <<---  deze wil ik vervangen

Nu vraag ik me dus af of ik in deze situatie een Smartwifi punt op zolder kan gebruiken, natuurlijk ook via een ethernetkabel. Kan ik dan van de smartwifi (mesh) functionaliteit gebruik maken en kan dat ook in combinatie met de Wifibooster op de 1ste? Of kan dat allemaal niet omdat ik op de begane grond de Asus router als wifi punt gebruik? 

 

De asus gebruik ik o.a. omdat ik daardoor ook met port forwarding kan werken (vooral voor mijn zoon leuk,  die veel met Minecraft servers doet).

 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en tips. Alvast hartelijk dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De zeshoekige SmartWifi pods zijn bij bridge mode niet bruikbaar.

 

Je kunt overwegen om een set van drie TP-Link Deco M4 AP's te lenen of kopen en op elke verdieping een van deze AP's te plaatsen, waarbij beide bestaande AP's dus worden vervangen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De zeshoekige SmartWifi pods zijn bij bridge mode niet bruikbaar.

 

Je kunt overwegen om een set van drie TP-Link Deco M4 AP's te lenen of kopen en op elke verdieping een van deze AP's te plaatsen, waarbij beide bestaande AP's dus worden vervangen.

Zeeforel
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je antwoord. Gaan die twee (of 3, want ze komen per 3) nieuwe access points dan op eerste etage en zolder als een mesh samenwerken terwijl ik op de begane grond nog steeds wifi via de Asus router heb? Zonder dat ik dus de wifi op de SmartWifi modem Giga modem aan moet zetten? 

 

Dank.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De Deco M4 AP's beschikken inderdaad over mesh-functionaliteit, deze werkt onafhankelijk van het SmartWifi modem. Op de modemrouter kun je dus de huidige configuratie (bridge mode en radio's uitgeschakeld) behouden.

 

Wel zou ik controleren of het AP van de Asus-router niet interfereert met c.q. op dezelfde kanalen zendt als de losse AP's.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gezien de Asus RT-AC86 aimesh ondersteund niet moeilijk doen blijf bij Asus en gebruik andere accespunten van dat merk met Aimesh ondersteuning. Het is dan aan te raden ook de witte booster te vervangen. Met de drie Asus apparaten creëer je een zelfde netwerk, als de Deco units.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@RoWi. Dat is inderdaad een nog betere en nettere oplossing.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@tobiastheebe  schreef:

@RoWi. Dat is inderdaad een nog betere en nettere oplossing.


Met de keuze voor een Decoset zou de huidige Asus router ook onnodig zijn, dan kan de Decoset beter als  router worden ingesteld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is ook een optie, het is maar net wat de voorkeur is van TS.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic